Kopie naar stick werkt niet goed.

Ik heb een aantal usb sticks. Als ik een groot bestand probeer te kopiëren dan schiet de overdracht naar 19Mb/s, maar loopt daarna terug naar 0. Vervolgens schiet de overdracht weer omhoog naar 19 Mb/s. Kopieer ik een bestand onder de 1 Gb dan lijkt hij volledig te worden overgezet. Maar doe ik dat met een map met in totaal bv 25 Gb aan bestanden, dan blijkt aan het eind van die overdracht helemaal niets te zijn gekopieerd. Wat is er aan de hand?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
Hallo Ad, we missen de opgave van hou groot jouw USB-sticks zijn.
En met welke bestandssysteem zijn deze sticks uitgevoerd?
FAT32, Ex-Fat of NTFS?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
Sluit de USB aan en ga dan naar Computer en klik de in Verkenner vermelde USB-stick met rechts aan
en kies dan eigenschappen.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
Als je de sticks naar NTFS formatteert, zal het kopiëren wat sneller worden.
Overigens, als je iets kopieert naar USB waarin heel veel kleine bestanden zitten, is de snelheid van kopiëren altijd langzamer!

AdPcp

Bekend Gezicht
Lid geworden
5 jun 2020
Oke, duidelijk, maar dat legt verder nog niet uit waarom er lege mappen verschijnen....

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ik heb ook soms wisselende snelheden met kopiëren, ongeacht de formattering. Veel kleintjes gaan langzamer, grotere bestanden gaan dan weer wat sneller, of omgekeerd, ik let er niet zo op.

15, 60 en 500 Gb
Komen die van China? Of Amazon?
Want echte 500 GB usb sticks kosten rond de 500 euro. Alles wat je aan 500 GB krijgt voor goedkoop is gewoon nep.
Dat zou ook lege mappen kunnen verklaren.

AdPcp

Bekend Gezicht
Lid geworden
5 jun 2020
Ik heb ook soms wisselende snelheden met kopiëren, ongeacht de formattering. Veel kleintjes gaan langzamer, grotere bestanden gaan dan weer wat sneller, of omgekeerd, ik let er niet zo op.

Komen die van China? Of Amazon?
Want echte 500 GB usb sticks kosten rond de 500 euro. Alles wat je aan 500 GB krijgt voor goedkoop is gewoon nep.
Dat zou ook lege mappen kunnen verklaren.
Dank je wel. Ik kreeg hem van iemand om een ack up van mijn bestanden te maken, omdat mijn externe harde schijf was gecrashed. Ik geef hem terug.

Ik wil ongeveer 250 Gb extern kunnen opslaan. Wat is wijsheid qua externe schijf of stick?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
Wijsheid Ad, is een USB-GD.

Als je er zelf een samenstelt, dan is het een stuk goedkoper en minstens net zo goed als een complete set.
En over 250 GB praten dan niet eens, eerder over 1- of 2 TB.

AdPcp

Bekend Gezicht
Lid geworden
5 jun 2020
Wijsheid Ad, is een USB-GD.

Als je er zelf een samenstelt, dan is het een stuk goedkoper en minstens net zo goed als een complete set.
En over 250 GB praten dan niet eens, eerder over 1- of 2 TB.

Oke..dat is mooi...en redelijk in prijs. 1 TB is meer dan genoeg voor mij tijdens dit leven......

Ik heb ik nog een externe behuizing.

Dank voor de hulp weer.....

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
@AdPcp - Inderdaad, dan heb je enkel een nieuwe HD nodig.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ik wil ongeveer 250 Gb extern kunnen opslaan. Wat is wijsheid qua externe schijf of stick?
Een externe harde schijf, daar zijn er veel van te vinden. Ik kan niet in jouw beurs kijken.
Ik heb zelf een 4 TB Western Digital Elements liggen, die heb je ook in kleinere versies.
Deze staan zeer goed bekend en zijn inclusief externe behuizing.

Bovenaan Onderaan