Komt Windows 11?

Op 24 juni levert Microsoft een keynote via video!
Microsoft zegt zelf hierover, dat het dan de vernieuwingen zal tonen die Windows zal ondergaan.

Wat zal er gebeuren, tot nu toe gaan we ervan uit, dat in de herfst Microsoft met de 21H2 upgrade
de upgrade naar Windows 10 in Sun Valley uitvoering brengt.
Maar externe Windows insiders zien ook de mogelijkheid, dat op 24 juni een nieuwe Windows
naast Windows 10 wordt geïntroduceerd.

Microsoft-functionarissen hebben nog niet gezegd hoe deze nieuwe Windows zal heten, maar sommigen verwachten dat het "Windows 11" zal heten.
Anderen denken dat het gewoon "Windows" zou kunnen worden genoemd zonder kwalificaties.

Ik verwacht dat deze "nieuwe" Windows niet de Windows 10 21H2 update zal zijn. Ik denk dat het meer gericht zal zijn op consumenten en niet zal
worden geclassificeerd als een normale feature update. Ik denk dat Microsoft nog enkele maanden/jaren door zal gaan met het uitbrengen van
reguliere Windows 10 feature updates naast deze andere Windows variant, al heeft nog niemand van Microsoft dit publiekelijk gezegd.

Bron: ZDNet

We zullen moeten wachten tot 24 juni, dus geduld hebben - dan zullen we weten wat Microsoft van plan is.

Join us June 24th at 11 am ET for the #MicrosoftEvent to see what’s next.​
— Windows (@Windows) June 2, 2021

De link naar de live verbinding op 24 juni aanstaande:

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.963
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Satya Nadella (Ceo Microsoft) heel al eerder verkondigt met een compleet vernieuwde Windows te werken,
waar hij heel blij mee is.
Ik acht het dan ook zeer waarschijnlijk, dat er een nieuwe Windows wordt uitgebracht.
Ik kan mij indenken dat het stopgezette project Windows X, waaruit de Sun Valley icons stammen,
ook als gewone Windows versie is ontwkkeld en met een nieuwe kernel de basis vormt voor een
volledig nieuwe Windows,.
Ook om Apple te laten zien, dat Windows-gebruikers echt niet achter lopen in design.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.963
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
WindowsCentral schrijft:
Sommige Microsoft documentatie heeft ook gesuggereerd dat Microsoft van plan is om
dit najaar twee versie 21H2's te verschepen, één gebaseerd op Windows 10's Vibranium codebase
zoals versie 21H1 en versie 20H2, en een andere gebaseerd op Windows Cobalt, de nieuwste versie
van de Windows codebase waar Sun Valley naar verwachting bovenop zal worden verscheept.

Bron:

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.963
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Omineus?

Als het om de Windows Insider versies gaat, is er een policy verandering te bespeuren:

We have been testing our servicing pipeline with Cumulative Updates to the builds released
to the Dev Channel. Each week, we would release a new build and then follow up with a
Cumulative Update on top of that build before moving to the next build. However, we need
to test the process of releasing multiple Cumulative Updates on top of each other on top of
the same build.
As a result of this, over the course of the next several weeks, our focus will be on releasing
multiple Cumulative Updates on top of Build 21390.

We hebben onze onderhoudspijplijn getest met Cumulatieve Updates van de builds die zijn vrijgegeven
aan het Dev Channel. Elke week zouden we een nieuwe build uitbrengen en dan een Cumulatieve Update
bovenop die build, voordat we naar de volgende build gaan. We moeten echter het proces testen van het
uitbrengen van meerdere Cumulatieve Updates bovenop elkaar bovenop dezelfde build.
Als gevolg hiervan, zal onze focus in de loop van de komende weken liggen op het uitbrengen van meerdere
Cumulative Updates bovenop Build 21390.

Dit alles staat in de nieuw gepubliceerde

Heeft dit met de keynote op 24 juni aanstaande te doen en er echt een nieuwe Windows komt?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.963
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Oeps Microsoft.

Microsoft had een per ongeluk een link geplaatst waar in de toekomstige versie van Windows wordt gemeld.
Die link is is inmiddels ofline gehaald:

Maar de inhoud van die link is op GithHub gepost:

en daarbij gaat het om deze zin:
Learn about managing applications in Windows 10 and Windows Sun Valley.

Bovenaan Onderaan