Koffiebonus voor thuiswerkende ambtenaren

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.510
Reaction score
5.184
Punten
713
Leeftijd
67

Koffiebonus voor thuiswerkende ambtenaren

Terwijl langzaam duidelijk wordt dat velen hun banen en bestaande inkomen gaan verliezen, krijgen
ambtenaren de meerkosten voor koffiedrinken en poepen thuis extra vergoed. Het gaat om eenmalige
gift van 225 euro en een thuiswerkvergoeding van 363 euro netto.
Dat het zelfs nette mensen te ver gaat, kon je voorspellen.

Ben ik het zowaar een keer eens met Wilders en een quote uit de Telegraaf. Zo ongeveer de minst getroffen groep, met baanzekerheid tot aan het graf, krijgt een koffie en WC-papier bonus... https://t.co/kmurLxQBNG
— Food&Pharma (@rengerwitkamp) September 30, 2020

De Telegraaf - Kritiek op bonus voor ambtenaren: ?Wat een waanzin!?

Bron:

PeterJ

Security Analist
Team lid
Lid geworden
14 jul 2019
Reacties
517
Reaction score
83
Punten
28
Daar kon je op wachten. Er zijn blijkbaar ambtenaren die zich thuis stierlijk zitten te vervelen en verzinnen weer een manier om zichzelf te verrijken.(n) :cry:
Moeten ze ook niet geen bonus krijgen voor het extra water, gas en elektra dat ze nu thuis verbruiken ?

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.837
Oplossingen
1
Reaction score
2.003
Punten
378
Och och het is weer zover. commentaar op de ambtenaar.
Ik krijg het schijnbaar, maar ik mag niet naar kantoor terwijl ik echt wel wil en eigenlijk ook moet. We werken namelijk met analoge archieven, en het digitale werk wat we konden doen ie bijna klaar.
Dus dan maar een bakkie koffie van de baas. Ik vind het helemaal niet leuk dat we dit krijgen, geef het maar aan het zorgpersoneel.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.435
Reaction score
950
Punten
423
Website
www.satellitefun.org
Och och het is weer zover. commentaar op de ambtenaar.
Niet op de ambtenaar persoonlijk maar op het geheel, en het lijkt mij ook wel terecht.
Mijn laatste beroep was ook ambtenaar bij de Provincie. Natuurlijk is dat geld wel leuk, daar ben ik gewoon eerlijk in, eindejaars uitkering en zo, kwam goed uit in die tijd.
Maar er zijn zoveel mensen die thuiswerken dus is het wel wat krom dat er zowel een eenmalige uitkering komt alsook nog een hoger bedrag netto? Terwijl ze nu juist geld uitspraken door thuis te werken (geen woon/werk verkeer).
Als ik nu nog aan het werk zou zijn, zou ik het op zich wel leuk vinden dit te krijgen, maar zou ik tevens van mening zijn dat het beter was geweest dit hele bedrag wat hier aan op gaat aan het zorgpersoneel te besteden. Geen enkel probleem.

Dus het gaat er inderdaad om van.... wie heeft dit weer bedacht? Hoe komen ze er op?

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.837
Oplossingen
1
Reaction score
2.003
Punten
378
Inderdaad hoe komen ze erop.
Nou ik weet dat toen ik nog op een nat district werkte er van die collega's waren die in de bediening werkten die alle voorzieningen en regeltjes na keken. Echt niet normaal.
Ik denk dat iemand het bedacht heeft die toe was aan een nieuw koffie zet apparaat ?☕

E

Ex forumlid 201

Guest
[pestmodus]
Natuurlijk is het logisch dat ambtenaren een koffie vergoeding krijgen, die kosten zijn enorm omdat ze de hele dag niks anders doen dan koffie drinken :devilish:
[/pestmodus]

grotesmurf

Bekend Lid
Lid geworden
17 jan 2020
Reacties
527
Reaction score
271
Punten
63
Niks "bakkie koffie van de baas" toen ik bij de Rijkspolitie werkte moesten we de koffie gewoon betalen hoor !

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.435
Reaction score
950
Punten
423
Website
www.satellitefun.org
Ja maar rijkspolitie is meer een buiten ambtenaar, toch? Die hoeven niet zoveel koffie. ? ? (grapje).
Op provincie waar ik werkte kwamen ze 3x per dag met koffie rond. Koffie was dan raar genoeg het aller belangrijkst, dan mocht zelfs een printerstoring (prioriteit nummer 1) voor blijven liggen tot je de koffie op had. Daar heb ik vlug een einde aan gemaakt en de koffiejuffrouw opdracht gegeven maar een schoteltje omgekeerd op de kop te zetten zodat de koffie niet koud werd, of ik ging op de afdeling waar de storing was wel aan de koffie even.

Op een gegeven moment is dat wegens bezuinigingen allemaal afgeschaft (toen werkte ik er niet meer) en waren er koffie automaten op de hoek van elke gang. Ook gratis.
Echter het bleek dat daar teveel "vergaderd" werd en daarom is dat op een gegeven moment afgeschaft. Volgens mij mogen ze nu koffie zette op de eigen kamer of alleen koffie in de kantine. Geen idee.

Maar koffie dus altijd gratis geweest toen. Hoe het nu is dat is me onbekend.

HansGU

Bekend Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
2.063
Reaction score
280
Punten
213
Leeftijd
76
Dit kabinet moet per direct opstappen ! Ze zijn compleet van lotje getikt. Iedere halve gare kan iets beters bedenken dan dit.
WAT EEN SCHANDE.

Bovenaan Onderaan