klein probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 98
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 13
  • Weergaven 805
V

Verwijderd forumlid 98

Gast
Ben er eens voor me zelf nu.
Tijd geleden ben ik van ADSL naar VDSL over gestapt.
Alle toestellen/systemen heb ik internet met kabel,alles werkt!
Enkel op Medion laptop met Win8.1/Pop OS, start Pop op...geen internet!Tweede start direct internet!
Met ADSL was die fout er niet!
Eerlijk gezegd dat snappen mijn oude cellen niet.
Mvg
d'anvers

Is de modem wel opnieuw opgestart na de wisseling?

Tuurlijk is gloed nieuwe B-BOX.Echt raar is het enkel Pop OS moet ik 2x opstarten!
Op zich niet zo erg,eens de LTS er is van Ubuntu/Mint word Pop OS door één van die.
Mvg
d'anvers

Ik heb Pop OS bekeken.
Deze distributie komt in twee 64 bit versies: een Intel/AMD versie en een nVidia versie, die automatisch de juiste nVidia drivers installeert.

Welke versie heb jij genomen en heb jij de distributie vervolgens uitgebouwd?
Want had je eerst wel meteen internet bij het opstarten van Pop OS?

Is 64 bits ,als hij nog eens opstart zal eens piepen bij nvidia.Zal ook eens zien wat WIFI geeft ook nog niet gedaan.ben het gewoon,start op eens ingelogd >>>herstarten .
Van 1 dec heb ik VDSL,dan is het begonnen,dacht vandaag zou het spook niet verdwenen zijn...en nee.
Met ADSL nooit probs gehad! Internet is echt goed speedtets .
Mvg
d'anvers

Dat is inderdaad een heel mooi resultaat - vermoedelijk zit jij dicht bij een telefooncentrale.

Waarom heb jij overigens voor dat Pop OS gekozen als Debian derivaat?
Want Pop OS wordt gemaakt door degenen die in Amerika ook speciale Linux computers verkopen met dat OS.

vermoedelijk zit jij dicht bij een telefooncentrale.
Inderdaad mooi yep heel dicht bij!kan me laten gaan nu met downloaden;)

Waar om Pop OS ,heel stom,weet je nog onmogelijk op dit kreng (nu geen kreng meer lol)dualboot te doen.Niet mint of gelijk wat ging in 16 versies!
Pop ergers tegen gekomen eens live gedaan,dan in VM .Dat stickje lag hier nog, denk allez ga eens proberen.
Ja er kwam installatie medium te voorschijn(vroeger nooit)het risico gelopen POP naast win en gelukt!
Nu kan er ook die Mint 18.03 op eens getest!
Denk dat er topic bestaat met oud account over dat dualboot probleem!
Mvg
d'anvers

Inderdaad is het topic, heb met dat probleem alle fora's af geschuimd...nergers oplossing!Zich zelf opgelost nieuwe versie van Linux!
Ne hele slimme lag altijd maar de zeggen het is een bug : unamused:
Mvg
d'anvers

Probeer maar eens Mint 18.3 XFCE

Ik ga binnenkort verder met XFCE en dan probeer ik dit thema: Chrome OS Theme for Linux

Bezit Mint 18.03 cinnamon al.
Vervanger voor Pop OS zal voor 90% Ubuntu beaver worden,werk graag met Gnome,dan afwachten met watZorin gaat afkomen.
Laat Pop voorlopig staan,mag er niet boos op zijn ,heeft me kosten gespaard.Anders had ik jouw voorstel gedaan met grotere m-sata!.
Tussen vraag je !Hoe lang zal je oude Dell en mijn oude Medion(jaartje jonger)nog meegaan?Hier is de accu al overleden!
mvg
d'anvers

In mijn Dell doet de accu nog steeds een 40 minuten mee.
Een echt vergelijk gaat ook niet op, mijn inziens.
Want deze Dell is een zakelijke kwaliteitsmachine, waarin alle onderdelen in een aluminium chassis zitten.

De buildkwaliteit van deze laptop is fenomenaal, als je ziet wat er nu nog voor gevraagd wordt op Ebay - met mindere processoren dan in deze machine zit........

Die Dell zal wel tijd meegaan dan.
Medion koste bij het uitkomen in Aldi 2010 749€
Mvg
d'anvers

Er worden nog steeds ook velen bedrijfsmatig gebruikt.
Ook het toetsenbord is erg fijn.

Terug
Bovenaan Onderaan