Informatie KeyCDN

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Ik heb KeyCDN geactiveerd voor dit forum.
Maar voordat ik de instellingen eindelijk correct had, zijn er een poosje rare dingen opgetreden.
Daarvoor mijn excuses.

Aarie25

Moderator
Teamlid
Lid geworden
4 jul 2018
Waarderingsscore
516
Punten
113
Leeftijd
39
Ik heb er niets van gemerkt.
Maar het forum reageert een stuk soepeler dan voorheen.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Het was een raar gezicht, het forum zonder enige avatar, doordat ik de instellingen niet goed had!
Maar nu al is inderdaad het forum al een stuk sneller.
Dat wordt nog wat volgende week op de nieuwe server!

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Wat bedoel jij nu precies?

Enigma147

Moderator
Teamlid
Lid geworden
15 dec 2018
Waarderingsscore
78
Punten
28
Ah, dat was database error die ik een paar uur geleden kreeg. Ik dacht dat het de server verhuizing was.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Er is geen enkele database error gelogd, nog foute op de server geweest.
Het waren maar twee regeltjes voor de config fyle, maar beide regeltjes had ik fout erin gezet.

Uit eindelijk kwam ik erachter wat ik fout had gedaan en heb het te eveel uit beide regels gewist en dat was de oplossing.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Ik begrijp niks van jouw vraag, KeyCDN doet het net zo als de gratis CDN's, ervoor zorgen dat deze website overal ter wereld sneller beschikbaar wordt.
Test wijzen uit dat dit forum inderdaad al sneller is, bijvoorbeeld de avatars staan al op de servers van KeyCDN.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Kleintje info:

Opera Momentopname_2020-06-06_091437_gtmetrix.com.png

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Het is inmiddels nog beter geworden!

Opera Momentopname_2020-06-06_132741_gtmetrix.com.png

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Ik begrijp niks van jouw vraag, KeyCDN doet het net zo als de gratis CDN's, ervoor zorgen dat deze website overal ter wereld sneller beschikbaar wordt.
Test wijzen uit dat dit forum inderdaad al sneller is, bijvoorbeeld de avatars staan al op de servers van KeyCDN.
Maar wat begrijp je dan niet aan mijn vraag? Die is toch heel duidelijk?
Ik vroeg of zij dat via hun servers routen voor snelle aflevering (en dat gebeurt dus) van de inhoud of wat je er mee doet.
En jij geeft nu precies antwoord op mijn vraag.
Het is om het wereldwijd beter te verspreiden, las ik ook op hun site, vandaar mijn vraag. Het tweede deel van mijn vraag is wat jij er mee doet.
Verspreiding overal ter wereld is leuk, ik vraag me alleen af wat je daar mee moet, aangezien het forum hooguit door Nederlanders en Belgen gebruikt zal worden en keyCDN kost geld. Of is het puur om de snelheid te doen? Dat zal binnen Nederland weinig uitmaken want extra server en extra server=extra routing = extra tijd.
Buiten Nederland kan dat wel snelheidwinst opbrengen. Maar levert dat iets op?

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Ik was al lang van plan een CDN in te schakelen.
We gaan naar een server met een maximale opslag van 25 GB; had ik voor hetzelfde geld via MattServices in het VK het maximale pakket genomen, dan was de maximale grootte van de server 10Gb geweest.
Mijn forum nam al meer dan 7 GB in beslag op de server en nee, de database is nog geen 400MB groot.
Alles wat ruimte inneemt, video's en foto's verhuizen naar de servers van KeyCDN, de avatars staan er al op. Ook de cookies gaan er naar toe; het resultaat zal een sneller forum zijn.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Ik vind het toch een knappen techniek, ben nog wat nieuwsgierig naar hoe dat precies werkt omdat er toch data van verschillende plekken moet komen dus ook over en weer requests gedaan worden. En waar dan die snelheidswinst uit bestaat.
Het zal vast wel anders maakten ze geen commerciele bedrijven er voor, maar vind het wel interessant.

Edit: Zojuist tijdens het posten van deze reply opeens 30 seconden die piano in beeld om 22:32:40-22:33:10 (volgens mij pc tijd). Misschien iets herstart? Edit ging weer snel.

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
1.004
Punten
113
Wat moge dit wezen key cdn?

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
@Roxmarie en anderen, een Content Delivery Network, oftewel een contentdistributienetwerk (CDN), is een​
geografisch gedistribueerd netwerk van proxyservers en hun datacenters. Het doel is om hoge beschikbaarheid​
en prestaties te leveren door de dienst ruimtelijk te distribueren ten opzichte van de eindgebruikers.​
Zie het zo, de CDN die ik gekozen heb zet cookies, afbeeldingen en foto's, video's en meer op zijn servers.​
Alle data worden gedupliceerd en en ook op geologisch andere serverlocaties geplaatst.​
Door dit te gebruiken zullen bijvoorbeeld onze Belgische leden ook gaan merken, dat deze site sneller is geworden,​
doordat zij dan via een KeyCDN-locatie in België geholpen worden.​
Zet ik een link naar dit forum op het forum van XenForo in het Verenigd Koninkrijk, zal die link voor iedere bezoeker​
(en die komen uit de hele wereld) ook zeer snel openen.​
Zowel de verhuizing naar een snellere server als het inzetten van KeyCDN heeft allemaal te maken​
met het devies van dit forum: "Snelheid en geen reclame".​
Dit forum beoogt het snelste forum te worden.​

Bovenaan Onderaan