Kennis ICT uitbreiden?

Rick

Junior lid
Lid geworden
6 mei 2017
Reaction score
1
Punten
8
Leeftijd
30
Beste leden:),

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden:
Ik heb 4 jaar geleden mijn ICT diploma niveau 4 behaald. Doordat ik er geen werk in kon vinden, heb ik nu totaal ander werk (heeft niks met ICT te maken.) Het begint nu heel erg te kriebelen om weer terug te keren binnen de ICT.
Om mijn kansen te vergroten wil ik mijn kennis uitbreiden via cursussen. Het zou mooi zijn als je ook certificaten kan behalen.
Wat is nu zinvol om te gaan doen/ te volgen?
Bedankt voor de tips/ het meedenken.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
2.136
Punten
113
Leeftijd
66
Ik neem aan dat jouw ICT kennis hoger is dan een gemiddelde HAVO afgestudeerde: HBO-ICT

Rick

Junior lid
Lid geworden
6 mei 2017
Reaction score
1
Punten
8
Leeftijd
30
Heb ik over nagedacht inderdaad.
Echter ben je gemiddeld 4 jaar verder voordat je HBO ICT op zak hebt.
En het liefst wil ik eerder terug keren binnen deze branche.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
2.136
Punten
113
Leeftijd
66
Er moet voor jou toch werk in de ICT te vinden zijn, inclusief het gegeven dat jij door middel van studie verder wil komen.

V

Verwijderd forumlid 175

Guest
Inderdaad Abraham, er moet zeker werk te vinden zijn, er is nood aan geschoolde ICT'ers .

K

Kate

Guest
Hoi Rick, ICT-diploma niveau 4 zegt mij niets, hoeft ook niet. Maar ik heb via Google gekeken op ICT-vacatures en er zijn er heel wat. Ze staan zelfs per provincie. Heb je daar al eens gekeken?

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
162
Punten
63
Microsoft certificaten halen. Dat zal je zeker verder helpen.

V

Verwijderd forumlid 175

Guest
ICT is een heel groot begrip . Iemand die softwarematig netwerken onderhoud is ICT , maar een kabelmonteur of internet installateur valt ook onder ICT . Een webdesigner is ook ICT .

V

Verwijderd forumlid 175

Guest
Ik heb 4 jaar geleden mijn ICT diploma niveau 4 behaald. Doordat ik er geen werk in kon vinden, heb ik nu totaal ander werk (heeft niks met ICT te maken.) Het begint nu heel erg te kriebelen om weer terug te keren binnen de ICT.
Ik ben eens gaan opzoeken wat dit juist inhoud . Als ik juist gezocht heb is dit netwerkbeheer . Netwerken installeren en onderhouden . Hier is nochtans grote vraag naar .
Ik weet niet of dat in Nederland ook bestaat zoals de VDAB hier in België , waar men jou helpt meezoeken naar een geschikte job .
Alles om werk te zoeken | VDAB

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
343
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Het ligt er aan welke kant je uit wilt, er is veel mogelijk. Wil je snel veel verdienen dan is het momenteel webdesign wat goed gaat.
Maar programmeren in php/mysql wordt ook veel gevraagd, is ook ICT.
Waar altijd een tekort aan is dat is fatsoenlijke Linux systeembeheerders en goede netwerkbeheerders.
Microsoft certificaten zijn al genoemd.

Wil je echt verder dan zou verder gaan studeren (HBO-ICT) een goede optie zijn.

Zoals gezegd... welke kant wil je uit, waar wil je mee verder? ICT is groot.

Rick

Junior lid
Lid geworden
6 mei 2017
Reaction score
1
Punten
8
Leeftijd
30
Bedankt voor de tips :).

@Black Tiger: daar heb je zeker gelijk in ;).
De programmeer kant binnen de ICT trekt mij niet.
Ondanks dat je heel leuk kan verdienen binnen deze richting.

Mijn voorkeur gaat uit naar netwerkbeheerder/ systeembeheerder. Het liefst een combinatie van deze twee. Omdat ik het beide interessant vind.

Ik heb ook gedacht om Microsoft certificaten te behalen. Echter heb je hier een aardig aanbod in.
Wat zijn de certificaten met een echte meerwaarde voor de werkgever?

V

Verwijderd forumlid 175

Guest
Cloud is de toekomst . Alles hangt aan internet .
Slimme koelkasten, zelfrijdende auto's .........................

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
343
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
@Rick Als het voor Windows is, dan is zeker MCSE een vereiste, daarnaast vaak MCSA.
Misschien dat @Rubensky je daar een effectiever antwoord op kan geven. Ik ben gestopt met dat gebeuren bij Windows NT 4. Nu heb je Active directory en andere zaken en zullen er andere aanvullende certificaten zijn die een werkgever misschien graag ziet. Grote kans dat hij dat wel weet. Maar MCSE is gewoon een basis vereiste bij de meeste werkgevers.

Rick

Junior lid
Lid geworden
6 mei 2017
Reaction score
1
Punten
8
Leeftijd
30
Bedankt.

Het lijkt mij slim om eerst MCSA 10 te behalen.
Ik zie dat er examens met verschillende nummers zijn. Welke moet ik precies hebben?

Ik zie dat klassikaal les erg duur is. Dan lijkt mij zelf studie en ergens examen doen de beste optie.
Nog tips waar je de examen kan doen?

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
343
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Welke nummers kun je misschien het beste aan Rubensky vragen, zoals k al zei ben ik er al een aantal jaren uit en zijn deze certificaten ook weer uitgebreid. Misschien dat hij ook nog tips voor je heeft waar je examens kunt doen.
Soms zijn er ook mogelijkheden via het arbeidsbureau (of welke naam heeft dat tegenwoordig?) als ik me niet vergis.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
2.136
Punten
113
Leeftijd
66
In de Engelstalige forumwereld zijn er sites die de reeds gebruikte examens kunnen aanbieden.

Rick

Junior lid
Lid geworden
6 mei 2017
Reaction score
1
Punten
8
Leeftijd
30
Welke nummers kun je misschien het beste aan Rubensky vragen, zoals k al zei ben ik er al een aantal jaren uit en zijn deze certificaten ook weer uitgebreid. Misschien dat hij ook nog tips voor je heeft waar je examens kunt doen.
Soms zijn er ook mogelijkheden via het arbeidsbureau (of welke naam heeft dat tegenwoordig?) als ik me niet vergis.
Bedankt :).

Dan wacht ik het antwoord van Rubensky even af...

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
2.136
Punten
113
Leeftijd
66
Google!