KB5034441 update fail

• Onderwerp starter Onderwerp starter JP53
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 71
  • Weergaven 5075
@ Hana : Eh..., wat bedoel je precies met de inplace repair?

@Hana Dank je maar ik heb daar geen interesse in. Kans is dan ook groter dat hij weer ruimte van de bestaande C partitie gaat af snoepen dan gebruik maken van de groter gemaakte partitie (of evt. vrije ruimte) achter C.
Daarnaast kan een in place repair ook gekke dingen veroorzaken en zorgen dat je weer opnieuw andere updates moet gaan doen.

Vooralsnog wordt ik er niet meer door lastig gevallen door MS, ondanks dat ik de update niet uitgeschakeld heb. Misschien ook omdat ik niet handmatig updates zoeken gedaan heb een tijdje.
Dus ik wacht fijn af totdat MS met zijn fix of een volgende update komt, dan wordt het ook wel gefixed, en anders kan het ook geen kwaad als als het blijft zoals het is.

@JP53 Hij bedoeld daar een in place upgrade mee. Wij noemen dat een reparatie instalaltie. Meest eenvoudig is de Media Creation Tool (hulpprogramma) te downloaden en dan te kiezen voor "deze pc upgraden" of de "update nu" knop gebruiken die iets soortgelijks download van de Microsoft site.

Oei, uitgevoerd maar nu herkende de Dell laptop de (additionele) NVIDIA video kaart niet.
(Aanvullend geheckt met GPU -Z)
Sommige programma's starten ook niet meer op.
De NVIDIA drivers opnieuw geinstalleerd en nu start de lsptop helemaal niet meer op: blijft halverwege hangen met alleen het achtergrond beeld zichtbaar en is niet te bedienen......

Weer aan de praat kunnen krijgen, echter nog zonder de NVIDIA GT-555M, alleen met de interne Intel -en software
Nog maar even extern zoeken naar de geschikte driver....

:unsure: ik zou eens op de site van Support Dell Nederland kijken of je daar niet vind wat je nodig hebt
Diagnostische Test ,Drivers ,Downloads en andere Tips :cool:

Weer aan de praat kunnen krijgen, echter nog zonder de NVIDIA GT-555M, alleen met de interne Intel -en software
Nog maar even extern zoeken naar de geschikte driver....
Ga nu dan eerst naar de Windows Update en zoek naar Updates - dan heb je kans dat ook de nieuwste nVidia driver geïnstalleerd gaat worden.

Pffft, alles functioneert weer zoals het moet.
En die foutmelding geloof ik verder wel.....

Sommige programma's starten ook niet meer op.
Dat soort fratsen is dus precies waar ik op doelde, er kunnen gekke dingen gebeuren en waarom dat risico lopen als alles al werkt zoals je graag hebt?

Fijn dat je het weer werkend hebt gekregen.
Welke foutmelding heb je dan nu nog dat je zegt dat je die verder wel gelooft?

Dat soort fratsen is dus precies waar ik op doelde, er kunnen gekke dingen gebeuren en waarom dat risico lopen als alles al werkt zoals je graag hebt?
@Black Tiger :
hier wil ik wel een replyke geven, maar steek er geen energie meer in ... nutteloze zaak, net zoals KB5034441.
script uitgetest ... er zit een foutje in één van de opdrachten voor het uitvoeren helaas, vandaar een miskleum.
set-executionpolicy remotesigned ...... moet zijn: set-executionpolicy unrestricted, dan werkt het script wel.

referentie document: https://answers.microsoft.com/en-us...80070643/e6473fa4-f2d4-42c3-b4be-266b43454306

gewoon ter info ....

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Black Tiger : zie mijn 1e post.

@ Black Tiger : zie mijn 1e post.
Oh die? Maar die is gerelateerd aan die update. En die zou dus opgelost moeten zijn met die inplace upgrade. Dat is dus schijnbaar toch niet gelukt dan. Die inplace upgrade misschien wel, maar dat daarmee die specifieke update gefixed is niet.

Terug
Bovenaan Onderaan