KB5034441 update fail

• Onderwerp starter Onderwerp starter JP53
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 71
  • Weergaven 5074
Je kunt je afvragen wat er in die herstel partitie allemaal aanwezig is.
Naar aanleiding van wat @porrelaar ergens schreef op een ander forum, gaat het niet om de grootte van de herstel partitie zo zeer, maar om de vrije ruimte daarin. Die moet minimaal 250 MB zijn.
Zoals gezegd is de mijne maar liefst 600 MB (met nog 428 MB vrije ongepartitioneerde ruimte rechts er naast), maar slechts 168 MB van die herstel partitie is vrij. Dat zou dus een oorzaak kunnen zijn.

Echte een andere pc hier heeft met een nieuwe installatie een herstel partitie van 545 MB, de eerste keer ging die update mis, de tweede keer na alle updates werd ie meegenomen en ging hij goed. Ergo... hij heeft minder in die herstel partitie zitten.
Er zijn mensen met 1 GB herstelpartitie waar het nog niet mee werkt, dus dan vraag ik me echt af wat MS allemaal in die herstel partitie pleurt en of dat wel allemaal nodig is dan.

de oude 'recovery partitie' voor 100% verwijderen en een volledige nieuwe aanmaken ... kan dan ook geen rommel bevatten van vorige upgrades?
zomaar een idee ...

Ja, maar dan moet je wel weten hoe je dat op juiste manier doet en koppelt met de Windows partitie.
Het idee hoeft niet slecht te zijn, maar in mijn geval heb ik nog die 428 MB verloren ruimte over waarmee ik prima mijn herstelpartitie voldoende kan vergroten.

Ik ben echter gewoon nieuwsgierig naar wat er in zit of minimaal in hoort te zitten. Voor hetzelfde geld ga ik eens opstarten via een boot usb, dan met diskpart de herstel partitie een driveletter toekennen en dan even gaan snuffelen wat er op staat. :)
Alleen probeer ik die fratsen te vermijden op mijn eigen pc (de belangrijkste) en kon het zijn dat iemand misschien al wist wat er allemaal op zou moeten staan.
Nu ik er zo over na denkt... zouden er ook herstelpunten op staan? Of worden die elders opgeslagen?
Als die er op zouden staan, hetgeen ik me kan voorstellen, dan zou dat ook kunnen verklaren waarom het gebruikte deel bij de een wat groter is dan bij de ander.

wat er zou moeten inzitten zie je #20, het beeldje van MTPW. herstel punten staan elders, waar zie je bij de optie herstelpunt maken meer bepaald ' configuratie ' ... ( x% van je OS-schijf ), of je nu herstelpunten van je OS op een andere partitie/schijf kan zetten, kan ik helaas niet bevestigen.
hoe je een nieuwe ' recovery partitie ' aanmaakt en koppelt, kan ik misschien wel terugvinden ergens ... maar de theorie uit proberen vergt wel een beetje tijd ... .
mijn actieve ' zie tijd, zoals in zien ' verdeel ik dagelijks tussen de pc en soldeerbout. mijn zicht is aan het begeven ...

Update:
je kunt het automatisch vertalen naar Nederlands instellen.
Klik op het tandwieltje en klik dan op Engels (Automatisch gegeneerd)>
Klik in de nieuwe popup op Automatisch vertalen en in de volgenden popup scrol je dan naar Nederlands en klik daar dan op.
Daarna wordt de ondertiteling in het Nederlands gegeven.

Fulltime forumbeheer

hoe je een nieuwe ' recovery partitie ' aanmaakt en koppelt, kan ik misschien wel terugvinden ergens
Dat heb ik ondertussen al weer gevonden, maar had ik al eens geprobeerd en dan ziet het er toch anders uit.
Exact hetzelfde krijgen als Windows hem zelf maakt gaat hem dan niet worden, al lijkt het wel hetzelfde.
De herstelpunten worden inderdaad elders opgeslagen. Ik was gisteravond uit nieuwsgierigheid verder gaan zoeken en toen ben ik dat wel tegen gekomen.

Alleen waarom de herstel partitie bij sommigen groter of liever gezegd voller is dan bij anderen is men nog niet duidelijk geworden.
Nu ga ik eens even naar dat filmpje kijken wat Abraham54 net postte.

Filmpje gezien, erg omslachtig en alsnog werken met diskpart wat Microsoft zelf dus ook als oplossing gaf en waar die gast in het filmpje zei dat dit lastig zou zijn. LoL en hij doet het zelf ook.

Voor zover ik begrepen heb is dat allemaal niet nodig als je gewoon met Partition Magic of zo die herstelpartitie wat groter maakt.

Blijft nog altijd de vraag waarom een nieuwe installatie met een 550 MB partitie de update wel aan kan en een oudere installatie met 600 MB of zelfs sommigen met 1 TB die update niet aan kan omdat schijnbaar die herstelpartitie dan voller staat.
Waarom voller, met wat? Dat is nu wat ik zeer interessant vindt.

Dat heb ik ondertussen al weer gevonden, maar had ik al eens geprobeerd en dan ziet het er toch anders uit.
Exact hetzelfde krijgen als Windows hem zelf maakt gaat hem dan niet worden, al lijkt het wel hetzelfde.
De herstelpunten worden inderdaad elders opgeslagen. Ik was gisteravond uit nieuwsgierigheid verder gaan zoeken en toen ben ik dat wel tegen gekomen.

Alleen waarom de herstel partitie bij sommigen groter of liever gezegd voller is dan bij anderen is men nog niet duidelijk geworden.
Nu ga ik eens even naar dat filmpje kijken wat Abraham54 net postte.
dan blijf ik verder plakken aan mijn ' soldeerbout ' , das ook leuk ... en gezond, de vrijkomende rook van soldeertin .... mmmm

Hmmz... ja die soldeertin ruikt wel lekker. Heel af en toe soldeer ik ook nog wel eens aan de modelbouw, maar sinds ik bijna niet meer vlieg is dat ook al weer opgehouden. Wel twee weken geleden in den satelliet ontvanger nog even enkele nieuwe Elco's gesoldeerd. Doe ik normaliter nooit maar was goed gelukt, als zeg ik het zelf. Ruikt lekker dan ja die tin. :)
Maar ik doe liever servers, ruikt minder (op afstand dan) maar is meer mijn hobby.

Filmpje gezien, erg omslachtig en alsnog werken met diskpart wat Microsoft zelf dus ook als oplossing gaf en waar die gast in het filmpje zei dat dit lastig zou zijn. LoL en hij doet het zelf ook.

Hij liet twee voorbeelden zien
Met Diskpart en met het Minitool.

En zover ik heb gezien, hebben alle meldingen onder de video op YouTube met Minitool succes gehad.

Wat betreft Diskpart, ik zie het zo, dat voorbeelden van hoe met Diskpart om te gaan,
vaak heftiger er uitziet, dan de werkelijkheid is.

Hij liet twee voorbeelden zien
Met Diskpart en met het Minitool.
Ja maar hij begon met dat het veel eenvoudiger kon dan had hij het eigenlijk bij Minitool moeten laten.

Diskpart ziet er inderdaad heftiger uit dan het misschien is, maar je kunt je er wel veel gemakkelijker mee vergissen.
Dus zeker geen aanrader voor beginners. Voor hun is Minitool veel eenvoudiger.

Diskpart zelf is niet zo moeilijk maar het aantal parameters maakt het moeilijk omdat er zo veel zijn dat het moeilijk is die te onthouden, maar dat is voor veel commando's zo.

Laatst bewerkt:
Er wordt gezegd dat Windows 11 ook een grotere herstelpartitie moet hebben.
Ik keek daarstraks in schijfbeheer en tot mijn verbazing heb ik nooit iets gemerkt,
maar de herstelpartitie is nu 675 MB groot.

Nieuwe 4 TB SSD en Windows 11 opnieuw geïnstalleerd en de herstelpartitie is nu 769 MB groot.

Inmiddels een aantal succesvolle updates verder maar nog steeds de foutmelding bij het Windows update menu (Failed to install on ‎13/‎02/‎2024 - 0x80070643).......
Recovery formaat lijkt mij groot genoeg?

Bekijk bijlage 3848

@JP53 waarom ga je niet voor een inplace reparatie door middel van de nieuwste Win 10 ISO.
Ik kan je aanwijzingen geven hoe dat te doen.

Gewoon die update negeren, dat doen de meesten. Ook middels Minitool is het mij niet gelukt, ondanks dat er nadien meer dan genoeg vrije ruimte was. dus het is echt een MS bug.
Zelfs bij een nieuwe installatie is het bij een machine mis gegaan met die update.
Ik zou er niet wakker van liggen. Komt wel een keer goed met MS, anders bij de volgende W10 versie update wel.

;) Nee wakker lig ik er niet van ,hij is inmiddels wel al 5 x mislukt en dat begint te irriteren :sick:

Hmmm, wel heel vreemd allemaal.
Het lijkt mij sterk dat Microsoft hierover geen aanzienlijke hoeveelheid klachten heeft ontvangen.
Ze blijven blijkbaar halstarrig de andere kant opkijken, zitten in een ontkenningsfase of kunnen/willen geen simpele oplosssing verzinnen/aanbieden.....

@Abraham54 : bedankt voor het aanbod, ik laat het maar even zo

@Black Tiger ,@Johannes1956 en @JP53 :

voer gewoon een ' inplace - repair ' duurt iets langer dan MTPW en de MS voorgeschreven procedure met ' diskpart ', maar lukt wel ...

de ' inplace-repair ' procedure te goei volgen aanders krijg je dubbele partities ....

Terug
Bovenaan Onderaan