Kaspersky verdacht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1437

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
394
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Sinds gisteren lees ik berichten dat KASPERSKY ondanks de goede kwaliteiten mogelijk verdacht wordt van mogelijke spionage voor de overheid, ook in het buitenland.

dan kan hier een slotje op!

Het is allemaal te doen omdat Kaspersky Russisch is.

De aantijgingen van de verschillende nationale overheden tegen Kaspersky zijn feitelijk niks anders dan een uitvloeisel van de Amerikaanse verkiezingen, waarin het Trump kamp verweten wordt met Russische steun te hebben gewonnen.
En dat is iets, wat nog steeds niet bewezen is; net zo min dat er bewijs is dat Kaspersky spioneert.

Ik krijg daar alle beelden bij, maar net zo gemakkelijk als dat Poetin zijn politieke rivalen de mond snoert door ze te laten arresteren, zou het mij in het geheel niet verbazen dat de 'leiding' van Kaspersky door 'medewerkers' van de Russische overheid onder druk wordt gezet om bepaalde informatie aan diezelfde overheid te leveren, e.e.a. onder het mom van : dames en heren van Kaspersky, u wil toch dat uw bedrijf floreert en misschien nog belangrijker, dat het blijft voortbestaan...………….? Welnu, dan verlangt moedertje Rusland een klein beetje medewerking van uw zijde.

Het is allemaal gebaseerd op denkbeelden en niet op feiten.

Vergeet niet dat het Kaspersky is geweest, die met zijn kennis van zaken Iran heeft geholpen in de strijd tegen westerse malware.
Kaspersky bezit nu eenmaal een groot eigen laboratorium en is het dan vreemd als de FSA vraagt om hulp?

Expertise is expertise.

Maar door bewuste verdraaiing van de feiten kan de politiek ermee spelen zoals ze willen, want Kaspersky moet gestraft worden!

Dat zou idd. kunnen.
Aan de andere kant behoeft het m.i. ook geen toelichting dat als de Russische overheid wat van een bedrijf wil
'hebben', zij dit ook krijgt. Goedschiks of kwaadschiks. Ik denk dat dit in Nederland anders werkt. Als de overheid aan een Nederlands bedrijf zou vragen om (bijv.) een klantenbestand, dan denk ik dat elk bedrijf 'zegt' : "Overheid, je kan mijn rug op"...…… en da's een uitspraak die ik om het even welk bedrijf in Rusland imho niet tegen de overheid 'hoor' zeggen.

Och - genoeg bedrijven in de westerse wereld die ook ex officieren in dienst hebben.

Denk ik ook.
Ik vind het alleen wel 'grappig' dat nu net Kaspersky een ex luitenant-kolonel uit het rode leger als chef operations heeft.

Ik denk dat je in Rusland niet zo maar Luitenant-Kolonel wordt.
En bovendien heeft die man een behoorlijke IT-kennis opgedaan en zal het hem niet ontbreken aan goed leiderschap.
En het rode leger is niet meer het leger van de commies en is ook niet te onderschatten door het westen.

Een zéér bekend bedrijf (Holland Signaal in Hengelo (Ov.) bv. nam ook graag gepensioneerde (marine) officieren in dienst omdat zij alles wisten van het spul dat daar geproduceerd werd. Helaas nu in Franse handen. Ik bedoel maar.

Oké, maar een man of vrouw op een boot of bijv. een tankcommandant of een flightcommander, is een beetje een ander figuur dan de vriend die ik hierboven noemde. Hij werkte namelijk:
quote :
Andrey werkt al sinds 1989 in de IT, aanvankelijk in een onderzoeksinstituut van het Russische ministerie van Defensie, waar hij opklom tot luitenant-kolonel.
end quote

34 erg grote bedrijven (waaronder o.a. Symantec-Norton, Bitdefender, Nokia, Dell en Microsoft) hebben recentelijk een 'pact' gesloten:

pact

Als je het 'pact' leest, voelt het goed. De tijd zal het leren. Nu hoop ik dat eventuele uitbreiding van het aantal ondertekenaars niet ten koste gaat van de inhoud van het 'pact'.

Daarnaast ben ik best wel nieuwsgierig waarom heel veel andere zeer grote bedrijven (zoals bijv. Acer / MSI / Asus) zich (nog) niet hebben aangesloten.

Als ik dat PACT lees en begrijp- dan is het een puur Amerikaans project en wat we daar van verwachten kunnen, is mij nog niet duidelijk.

Het lijkt er op dat het in de USA is ondertekend, maar dat zegt mogelijk niets over de initiatiefnemer(s). Daarnaast zie ik o.a. ook Spaanse en Tsjechische bedrijven die mede hebben ondertekend.

Pikant is wellicht ook de deelname van Facebook...……….

Laatst bewerkt:
Mogelijk inderdaad dat er buitenlandse firma's zijn aangesloten, maar de Amerikanen zullen naar wat ik er van weet het hoogste woord voeren.

Terug
Bovenaan Onderaan