Kaspersky Free

• Onderwerp starterEvC
  • Startdatum
  • Reacties 28
  • Weergaven 2.086
E

EvC

Guest
Kaspersky brengt gratis antivirusprogramma uit

Softwaremaker Kaspersky Lab heeft op zijn twintigste verjaardag een gratis versie van zijn antivirusprogramma uitgebracht. Deze versie heet Kaspersky Free en heeft veel van dezelfde features als de betaalde versie. In oktober komt het programma officieel uit in Nederland.

Lees hier verder:
5978840179774-kaspersky.jpeg

Zonder meer interessant - daarmee krijgen Windows gebruikers een gratis antivirus die dus nog lichter in Windows zal draaien dan de betaalde versie van Kasperky - die op zich ook al heel licht in Windows draait.
En de antivirusengine van Kasperky is top.

Ik had de Engelstalige webdownload van Kaspersky gedownload.
AVG had ik verwijderd, register van AVG ontdaan.

Installer met adminrechten opgestart en akkoord met KSN gegaan en de download begon.
Na 1 minuut de melding de installatie kan niet doorgaan.

Ook na herstarten enz. gebeurde hetzelfde.
Uiteindelijk AVG geherinstalleerd en Windows Defender geheel uitgeschakeld.

Heb kapersky zonder problemen kunnen downloaden en geinstalleert, zonder mijn huidige norton te verwijderen of windows defender uit te zetten

twee virusscanners op een pc klinkt misschien veilig maar is geen goede optie. De kans bestaat dat ze met elkaar in botsing komen met alle gevolgen en problemen van dien.

twee virusscanners op een pc klinkt misschien veilig maar is geen goede optie. De kans bestaat dat ze met elkaar in botsing komen met alle gevolgen en problemen van dien.
ja weet ik rubensky ben niet van zin om ze beide te laten staan, toch even zien welke de goede is en daarna verdwijnt er toch maar eentje.

Maar nu kan je het verschil toch niet merken?? Een pc gaat alleen maar sputteren en wordt traag wanneer je er 2 gebruikt.

Ik ga van het weekend een experiment doen door twee 2GB harddisks in raid te zetten in mijn Dell M6400.
En dan kijken of daarna de installatie van Kaspersky Free wel wil.

Neen, de huidige SSD is nog volledig gezond.
Ik wil gewoon weer eens experimenteren met deze Dell machine.

Nadat ik het eerste artikel van E. gelezen had, ben ik alle reacties gaan spellen. En uiteraard(!) heb ik vragen. Sinds een paar maanden heb ik 8de betaalde versie en die kan dus een jaar mee. Ik vraag me dus af:als ik na die periode de gratis versie nou eens neem. Of zou het gratis dan niet meer gratis zijn.
En de 2e vraag:de gratis uitvoering zou nog lichter draaien dan die betaalde. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet wegen! Ik ben met het huidige pakket erg tevreden en hoe zwaar dat ding is, dat weet ik niet.
En ja, er is nog een vraag 3! Nu zit alles waar het zit en het werkt. Als ik ga weghalen en installeren, ben ik misschien net zo ver als Abraham in zijn reactie beschrijft. Ben ik verkeerd bezig als ik gewoon tot volgend jaar wacht?
En dit alles zit ik in Noorwegen te bedenken!

Terug
Bovenaan Onderaan