FIX kan niet verzenden/ontvangen met nieuwe Outlook 2019

Opgelost

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
Na geheel nieuwe install van Windows 10, Office 2019 en Outlook (bij kennis) kan ik geen mail verzenden of ontvangen. Waar kan dat aan liggen? Alle gegevens van adresboek etc. zijn wel mee gekomen met de nieuwe installatie
 

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.228
Reactiescore
5.420
Punten
713
Leeftijd
67
Loop de accountinstellingen na.
Zijn e-mailadres en e-mailwachtwoord goed of niet goed geconfigureerd?
 

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
dan moet ik weer wachten dat ik achter die pc zit. Lijkt me vreemd dat dat bij de transitie W7 --> W 10 niet mee gekomen is. Als ik daar geweest ben meld ik me weer.
 

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
Reacties
2.653
Reactiescore
324
Punten
258
SMTP en IMAP server geconfigureerd? Bij de provider gecontroleerd of voor een van beide een afwijkend poortnummer wordt gebruikt?

SSL TLS aan / uit? Even checken bij de provider.
 

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
inmiddels is probleem door een ter plekke aanwezige kleindochter + helpdesk KPN opgelost. Ik vermoed dat de oude account geheel verwijderd is en daarna opnieuw (al dan niet handmatig) ingesteld. Wel zag ik dat die poortnummers bij kpnmail en bij planet. nl verschillend zijn. Nadien ben ik nog niet bij die pc geweest.
 
Bovenaan Onderaan