Kan ik de site_logo veranderen in phpbb 3.3.4

Zorinhendrik

PCS Lid
Lid geworden
17 apr 2018
Waarderingsscore
65
Punten
28
Leeftijd
61
OS
Zorin OS 17.2 Core
AV
Geen
FW
Gufw Firewal
vroeger had ik een andere site_logo.png op mijn forum.
maar nu lukt het me niet om die te veranderen.
de extensie site logo 1.0.0 werkt al een tijdje niet meer op phpbb 3.3.4
is er iemand die me kan helpen het site logo te veranderen?

Ja kan ik wel doen, moet ik ook nog bij Luc even veranderen.
Kun je zelf ook trouwens, is echt gemakkelijk, er zijn twee methodes.

1.) Neem je eigen logo en maak er een site_logo_svg van, dat kun je via een online convertor doen.

Upload je nieuwe logo en overschrijf de bestaande site_logo.svg.

2.) Je kunt gewoon het bestand site_logo.xxx (waar xxx bijv. .png of .jpg of .gif is) blijven gebruiken, pak je eigen logo, rename dat naar site_logo.jpg bijvoorbeeld.

Ga dan naar de betreffende CSS file van het thema, voor prosilver is dat deze:
/styles/prosilver/theme/colours.css
open dit of download dit en open het met een editor, liefst Editpad Lite of Notepad++ zodat er geen opmaaktekens van Microsoft in komen.

Zoek naar .site-logo dan kom je dit tegen:
Code:
.site_logo {
   background-image: url("./images/site_logo.svg");
}
hier of je dan alleen de .svg te veranderen naar wat jouw afbeelding is, bijv. .png of .jpg.
De CSS weer uploaden en overschrijven, cache legen en klaar.

Je nieuw site-logo moet je in de map Images van het thema styles/prosilver/theme uploaden.

Daarna in de map theme het bestand colours aanpassen bij logo - naam wijzigen naar de naam van je nieuwe logo.

Je dient ook de afmetingen van je nieuwe logo te weten, om die bij logo in de map common te veranderen.
Daarna dient het nieuwe logo zichtbaar te zijn op jouw website.

Bijna een kwartier later bijna precies hetzelfde zeggen als ik @Abraham54 ?
Met uitzondering van afmetingen?

Als je de afmetingen van het logo in in het bestand common niet aanpast wordt het logo of misvormt weergegeven.
Of indien kleiner dan het originele logo dan meerdere vlakken met het logo.

Ja dat weet ik, maar ik had het over die eerdere tekst die ik al uitgebreider had uitgelegd en waar ook al stond waar e.e.a. gedaan moest worden. Inclusief een keuze die je kunt maken om het logo te wijzigen.

En nu afwachten of het ZorinHendrik wil lukken.

Jullie zijn schatten en weldoeners van de bovenste plank.
Yes yes ik heb het klaar gekregen maar het ging niet van een lopend dakje.

Met het uploaden van een geschaalde afbeelding (png) naar een online platform om het te converteren naar een svg afbeelding kreeg ik het in een vergrote afbeelding terug, weliswaar in svg maar ik moet het dan wel herschalen naar een kleinere afbeelding wat resulteerde in een afbeelding met achtergrond terwijl het logo eigenlijk zonder achtergrond is.

Uiteindelijk heb ik een geschaalde png logo met het programma Shutter op mijn computer (Zorin OS 16 Core) bewerkt en opgeslagen als svg bestand.

Dan heb ik het bestand genaamd site_logo.svg met FileZilla naar de map ./public_html/styles/prosilver/theme/images geupload.
Dan het bestand colours.css in notepad++ geopend (wine) en het terug gezet omdat het niet moest veranderd worden.
En dan in common.css had ik de afmetingen van de afbeelding ingegeven maar dat was niet juist, dan iets meer ruimte gegeven en dan moest ik mijn cookies verwijderen want het resultaat bleef uit.

Uiteindelijk is alles fijntjes gelukt.
Waarvoor mijn hartelijke dank u

Fijn dat het jou gelukt is.
Alleen had ik het logo wat kleiner gemaakt, nu heb je een behoorlijk grote header en daar ben ik zelf geen liefhebber van.

Ja daar heb je wel een punt in... ik was al zo blij dat het me gelukt was maar inderdaad het is heel groot

Het logo in een fotoprogramma croppen en dan weer uploaden en in het bestand common de afmetingen corrigeren.

Mooi zo, prima gedaan!

Vimexx is niet slecht nee, alleen denk ik zelf dit forum volgend jaar naar Antagonist te brengen.
Maar voor phpBB is Vimexx perfect.

Als je Compleet of Maximaal neemt, zal je forum heel snel zijn.
Dan kan je desnoods ook Redis inschakelen.

De achtergrond op jouw website is in jpg - zou je die afbeelding naar webp brengen, zal dat je forum ook sneller maken.

Vimexx is voor alles prima, ligt er maar aan hoe diep je gaan wilt.

Ik vind je forum mooi geslaagd, wat ik er nog het beste aan vind is de achtergrond. Dat maakt het niet te donker en niet te licht, ziet er leuk uit en is stukken beter dan altijd maar de eentonige kleur de andere forums daar veelal in hebben staan.
Dus die achtergrondafbeelding werkt verfrissend.

Terug
Bovenaan Onderaan