Windows 10 Kan het werkbestand niet maken. Controleer .........

theplayer

Film Expert
Teamlid
OS
WIN10
AV
Norton Internet Security
FW
Windows Defender firewall
Ja, daar ben ik aan begonnen. Maar zie mijn afbeelding . Jij schrijft:

"Om de Temp-mappen van Windows te verplaatsen, klik je met rechts op Computer en kies je voor Eigenschappen.
In het venster Informatie over de computer weergeven klik je in de linkerkolom op Geavanceerde systeeminstellingen.

Maar ik zie na Eigenschappen helemaal geen Informatie over de computer weergeven en de rest...

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
Windows 8.1 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Geef in de adresbalk van Verkenner dit adres in:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeem
En in de linker kolom/linker gedeelte vind je dan Geavanceerde systeeminstellingen

Ik vind het telkens verbazingwekkend, dat jij met de meest simpele dingen in Windows altijd de grootste problemen hebt!

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
En graag ophouden met telkens in de handleidingen te gaan posten omdat jij niet begrijpt wat er staat!

theplayer

Film Expert
Teamlid
OS
WIN10
AV
Norton Internet Security
FW
Ik vind het telkens verbazingwekkend, dat jij met de meest simpele dingen in Windows altijd de grootste problemen hebt!
Ze zijn allemaal niet zo goed als jij...!
En graag ophouden met telkens in de handleidingen te gaan posten omdat jij niet begrijpt wat er staat!
Ja, hè. hè..., dat weet ik nu zo onderhand wel...!🙁

Ik heb nu alle 4 TEMPs aangepast en verplaatst naar D:\
Zij de problemen nu voorbij?

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Of de problemen daarmee opgelost zijn, kan ik niet concluderen, ik heb geen glazen bol waarmee ik in jouw Windows kan kijken.

Waarom jouw Office 2003 rare dingen doet, is voor ons niet te begrijpen.
Maar het kan samenhangen met feit dat de wordbestanden met ingeschakelde macro's mogelijk de weg kwijt zijn in Windows 10.
Per slot van rekening is het 2003 Office gebeuren inmiddels meer dan 17 jaar oud.

En omdat je niet wil overschakelen naar Office 2019, zal je met Office 2003 naar mijn inschatting nog meer problemen gaan krijgen.

Als Macro's in 2003 goed geschreven zijn, dan moet het gewoon mogelijk zijn deze met Office 2019 met ingeschakelde Macro's te openen.

DonWoozy

Moderator
Teamlid
ik zat net te lezen bij Microsoft dat Office 2003 officieel niet eens compatibel is met Windows 10, ook dan kan veel verklaren dat je rare problemen ondervind!

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
@DonWoozy - ik ben er ook maar eens ingedoken.
Schrijvers laten weten dat het werkt, maar met ingeschakelde macro's wordt Office 2003 heel erg buggy.

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Waar theplayer tegenaan hikt is de ribbon uitvoering in Office 2019, want als je al zoveel jaar werkt met Office 2003, dan komt Office 2019 als zijnde van een andere planeer over.

Maar het het is mogelijk om een add-on in office 2019 (of 2016, 2013 of 365) te installeren en een extra tab te krijgen om de traditonele balk terug te krijgen!

theplayer

Film Expert
Teamlid
OS
WIN10
AV
Norton Internet Security
FW
Nou, volgens mij heb jij die glazen bol wel degelijk...! ;)

De macro's die ik gemaakt heb, gebruik ik al 15 jaar en verlichten mijn werk in grote mate! En nogmaals: ik ben niet anders dan verschillende forumleden die 2013 en 2019 ook links laten liggen. Nieuwer (en uitgebreider) is zeker niet altijd beter. En daarom zoek ik steun en oplossingen voor problemen voor een 2003-versie die andere forumleden ook gebruiken. Jij gooit het meestal op onkunde. Dat is gemakkelijk maar ik ga, met name voor mijn werk, een programma niet vernachelen als ik daar dagelijks mee moet werken, en zeker niet door het binnenhalen van andere software of ieys dergelijks door wijzigingen aan te brengen in een besturingssysteem.
Als ik een professional in deze materie zou zijn, dan heb ik het forum niet nodig.

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Onbekend is onbemind.
Wat de boer niet kent, vreet 'ie niet!

Een oplossing voor al jouw problemen met Office 2003 in Windows 10 is virtueel in jouw Windows 10 Windows 7 installeren (daar heb je wel een licentie voor nodig) en dan daarin Office 2003 installeren!
Dan heb je Office 2003 in werkende omgeving zonder opslaan problemen!

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Een heel andere oplossing en makkelijk realiseerbaar is het installeren van de Windows 7 XP Modus .

Zie hoe:

Je hebt twee downloads nodig:

Windows XP Modus: https://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=8002

Windows Virtual PC :

theplayer

Film Expert
Teamlid
OS
WIN10
AV
Norton Internet Security
FW
Ja, die uitdrukkingen gebruik in mijn werk ook, haha...
Je biedt hier, als ik het mag schrijven, eigenlijk geen oplossing maar een uitvlucht naar iets anders. Ik ben alleen zo benieuwd waarom andere forumleden ook 2003 gebruiken (en kennelijk zonder problemen) en waarom er bij mij iets is dat meldingen veroorzaakt voor datzelfde programma waar ik al sinds mensenheugenis mee werk (al eigenlijk altidj probleemloos.
Ik ben (misschien net zoals jij, iemand die wil weten waar het vandaan komt), zodat je het een volgende keer kunt voorkomen of zelf kunt herstellen.

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Je zal geen oplossing kunnen vinden en met iedere nieuwe Windows 10 versie zal je met Office 2003 in Windows meer problemen gaan ontmoeten.
Tijd dus voor virtualisatie, las je 2003 goed wil kunnen gebruiken.

theplayer

Film Expert
Teamlid
OS
WIN10
AV
Norton Internet Security
FW
Voordat ik dit doe...
Ik heb zojuist weer Word-documenten gemaakt voor mij studenten en het blijkt dat verplaatsing van die 4 TEMP-mappen geen enkel effect hebben gehad. Die Word-meldingen blijven gewoon komen!

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Omgekeerde wereld is het bij jou.
Je studenten gebruiken moderne versies Office en jij kijkt alles na met een antieke versie van Office.

theplayer

Film Expert
Teamlid
OS
WIN10
AV
Norton Internet Security
FW
Nee, dat ik niet juist! Studenten werken uit in voorgeprogrammeerde kaders van het opleidingsinstituut vanwege administratiedoeleinden i.v.m. certificering. Die kaders zij'n al zo'n 12 jaar niet bruikbaar voor het maken van teksten en grammaticaopdrachten. Daarom mijn met 2007 compatibele 2003 versie. Ook zij gebruiken soms nog 2003 en zelfs rtf of Notepad maar ze krijgen van mij alles als .docx terug omdat ik al hun werk in die kaders overhevel naar Word, om redenen ne van duidelijkheid, om redenen van kleurcorrectie en mijn gebruik van macro's.

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Jemig, wat een janboel bij elkaar!

theplayer

Film Expert
Teamlid
OS
WIN10
AV
Norton Internet Security
FW
Nou is me wel opgevallen dat de meldingen wel erg vaak komen als ik het werk van de student (Word-document) weer toegevoegd heb aan de retournering van de studententaak. Daarna komen de meldingen pas! Kan het zijn dat tijdens die (online) verwerking iets scheef gaat?
In het kort:

- Ik ontvang online uitgewerkte opdrachten via een soort beveilgde CITRIX-omgeving van het instituut.
- Opdrachten kunnen al gemaakt zijn in Word, RTF, Notepad enz. en dan als bijlage bij de inzending zijn gevoegd.
- In het andere geval haal ik al het gemaakte werk uit de uitwerkkaders en plaats dat zelf in Word 2003.
- Dan stuur ik het geheel via diezelfde manier weer terug naar het instituut voor de administratie en die zorgt voor
online doorvoer naar de student.

Daarna verschijnen die meldingen, waar ik vaak vele malen op moet klikken om die weg te krijgen. Met het verzonden document en de kopie daarvan nog op mijn bureaublad is echter niets aan de hand.

Biedt dit nu meer inzicht in het probleem? Word 2003 (nogmaals!) werkt prima! Ik ben alleen erg vaak bezig om die meldingne weg te krijgen.

Bovenaan Onderaan