Hallo forum lieden,
Ik weet niet precies of dit bericht hier hoort of onder Windows 11.
Ik gebruik Creative Cloud van Adobe via een werk abonnement.
In oktober is er een grote upgrade geweest van veel applicaties die hieronder draaien, waaronder Photoshop 2021 die geupgrade is naar Photoshop 2022.
Wanneer je een adobe update installeert, heb je de optie om de vorige versie te laten staan in plaats van deze te verwijderen.
Ik kies altijd voor deze optie, voor het geval er nog bugs in het systeem zitten, kan ik altijd terug naar de vorige versie!
Ik heb deze versie nu genoeg getest, en nu wil ik de bestandstype associatie aanpassen naar Photoshop 2022, in plaats van Photoshop 2021 waar het op stond.
Ik volg alle normale stappen om deze bestandstype associatie voor elkaar te krijgen zoals:
_____Is er iemand hier die Adobe Creative Cloud gebruikt in combinatie met Windows 11, en zo ja, heeft die ook dit probleem.
_____Zo niet, heeft iemand een oplossing hiervoor?
Blijkbaar kwam dit probleem in voorgaande jaren bij sommige gebruikers voor, en de oplossing die hiervoor werd aangedragen
is om in het register aanpassingen te gaan doen, of met CCleaner de register op te schonen.
Ik vind dat nogal ingrijpende stappen, en ik denk dat het anders moet kunnen.
Alle hulp is welkom!
Ik weet niet precies of dit bericht hier hoort of onder Windows 11.
Ik gebruik Creative Cloud van Adobe via een werk abonnement.
In oktober is er een grote upgrade geweest van veel applicaties die hieronder draaien, waaronder Photoshop 2021 die geupgrade is naar Photoshop 2022.
Wanneer je een adobe update installeert, heb je de optie om de vorige versie te laten staan in plaats van deze te verwijderen.
Ik kies altijd voor deze optie, voor het geval er nog bugs in het systeem zitten, kan ik altijd terug naar de vorige versie!
Ik heb deze versie nu genoeg getest, en nu wil ik de bestandstype associatie aanpassen naar Photoshop 2022, in plaats van Photoshop 2021 waar het op stond.
Ik volg alle normale stappen om deze bestandstype associatie voor elkaar te krijgen zoals:
Instellingen→ Apps→ Standaard-apps→ Stel alle standaardapps opnieuw in→ en als laatste→ Opnieuw instellen knop.
Wat ik ook doe, het verspringt weer terug naar Photoshop 2021!
Ik ben al een halve dag aan het zoeken op Adobe User Forums, en tevens aan het googlen zonder succes!_____Is er iemand hier die Adobe Creative Cloud gebruikt in combinatie met Windows 11, en zo ja, heeft die ook dit probleem.
_____Zo niet, heeft iemand een oplossing hiervoor?
Blijkbaar kwam dit probleem in voorgaande jaren bij sommige gebruikers voor, en de oplossing die hiervoor werd aangedragen
is om in het register aanpassingen te gaan doen, of met CCleaner de register op te schonen.
Ik vind dat nogal ingrijpende stappen, en ik denk dat het anders moet kunnen.
Alle hulp is welkom!