Opgelost Kan Elvenar (spel) niet openen (Johke)

• Topicstarter Jov
  • Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 517
Status
Niet open voor verdere reacties.
Johke (mijn vriendin) volgde braaf de aanwijzingen van Google, zonder precies te weten wat zij deed (ik begrijp ze zelf ook niet goed). Ze betroffen een opdracht van Google over extra beveiliging e.d.

Daarna probeerde zij haar favoriete spel (Elvenar) te spelen, maar haar account bleek geblokkeerd. Allerlei pogingen brachten weer nieuwe blokkademeldingen, zoals wachtwoord wordt niet herkend, uw gebruikersnaam bevat een ongeldig teken enz. (zie schermafdruk in bijlage als voorbeeld).

Ik moest er bij komen, maar ik kwam ook niet verder totdat ik ‘Elvenar’ intypte bij Google zoeken.

Meteen nadat ik de eerste hit aanklikte kwam ik in het spel, ingelogd en wel!

Ik wilde met het adres van het werkende spel een snelkoppeling op het bureaublad plaatsen, zodat ze niet telkens die omweg via Google zoeken hoefde te nemen. En als ik die snelkoppeling op het bureaublad aanklik kom ik weer in die maalstroom van blokkades terecht!

Ik zou dat (met jullie hulp dan) graag willen herstellen (1).

Ergens in de PC moet een wachtwoord zitten dat mij toegang geeft tot het spel, zij het dan via die omweg waarbij ik Google zoeken gebruik. Is er een manier om achter dat wachtwoord te komen? (2)
En in het algemeen: een wachtwoord is gewoonlijk onleesbaar als er alleen puntjes gebruikt worden. Is er een methode om de letters en cijfers te tonen die onder de puntjes zitten? (3)

Drie vragen dus.

Bijlage aangepast:
61d31e513cec3-Elvenar.png

Laatst bewerkt door een moderator:

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Heb de afbeelding uit word gehaald en de persoonlijke gegevens verwijderd.

Maar ik beschrijf het hier:
Zorg dat je het venster van de browser waar deze link staat https://nl.elvenar.com/ klein gemaakt is en je het bureaublad kunt zien.

Sleep nu de adres regel naar je bureaublad. Er komt dan een snelkoppeling op je bureaublad te staan. Deze kun je in naam aanpassen zodat hij makkelijk is terug te vinden, door er met de rechtermuisknop op te klikken en dan naam wijzigen.

Ik vermoed dat er ingelogd wordt met of Google, of Facebook of Apple, want die icoontjes zie ik onder verbinden staan.

Als je de internetbrowser zo instelt dat wachtwoorden voor websites worden opgeslagen dan kun je bij de eerste keer inloggen aangeven dat deze opgeslagen en onthouden mag worden.
Bij sommige websites komt er bij het invoeren van het wachtwoord een soort oogje te staan, als je daarop klikt wordt het wachtwoord zichtbaar.

Bij het eerste gebruik van de snelkoppeling even aangeven dat het met internetbrowser geopend dient te worden.
Bij mij is Firefox de standaard browser dus wordt de website nu daarmee geopend.

Laatst bewerkt:

porrelaar

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
22 aug 2017
@Roxmarie Het e-mailadres van Johke stond twee keer in de afbeelding. Onder ‘Kies je gebruikersnaam’ heb je het e-mailadres verwijderd. Het staat echter nog in het rode vak met de foutmelding.

@Jov Als gebruikersnaam mag Johke niet haar e-mailadres invullen. Dat staat ook in de foutmelding: het @-teken wordt bijvoorbeeld niet geaccepteerd in de gebruikersnaam. Als gebruikersnaam zou Johke gewoon haar eigen voornaam in kunnen vullen: Johke.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
Afbeelding nogmaals bewerkt.
De foutmelding van Elazar is dat bij het inloggen vreemde tekens worden ingevoegd.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
@Roxmarie Het e-mailadres van Johke stond twee keer in de afbeelding. Onder ‘Kies je gebruikersnaam’ heb je het e-mailadres verwijderd. Het staat echter nog in het rode vak met de foutmelding.
Dankjewel, had ik niet gezien, bedankt voor het melden, en @Abraham54 voor het aanpassen.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
62
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
"Sleep nu de adres regel naar je bureaublad. Er komt dan een snelkoppeling op je bureaublad te staan. Deze kun je in naam aanpassen zodat hij makkelijk is terug te vinden, door er met de rechtermuisknop op te klikken en dan naam wijzigen."

Deze wist ik nog niet, is wel handig. Ik maakte die snelkoppelingen altijd manueel.

Jov

Bekend Gezicht
Lid geworden
4 aug 2019
Leeftijd
87
OS
Chrome
AV
Avira
Het is gelukt: de snelkoppeling op het bureaublad doet het weer, na wat 55 en 66 (o.a. een nieuw wachtwoord).
Nieuw voor mij is de tip dat je de adresregel naar het bureaublad kunt slepen. Dan verandert hij in een snelkoppeling. Hartelijk dank. Wat mij betreft kan de discussie afgesloten worden.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
Fijn dat het probleem is opgelost.
De discussie is op Opgelost gezet en gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan