kan een Android TV een Netwerkshare benaderen?

Yoshi

PCS Lid
Lid geworden
30 jan 2018
OS
Windows 10 Enterprise 22H2
AV
365 Defender (Microsoft ATP)
FW
Cisco
hoi,

ik ben een op zoek naar een 4k TV 55inch+ waar ik ook Netwerkshares mee kan benaderen die gehost worden door Windows Server 2019/2022 en eventueel nog een goed aantal video extensies kan afspelen .MKV .AVI etc.

weet niet of ik me vraag in de goede sectie zet maar zag niet zo snel waar ik het moest plaatsen, maar omdat het om Windows server 2019/2022 die op Windows 10 build 1809 en 21H2 is gebaseerd heb ik ze hier geplaatst.

Zou eigenlijk eerder in de netwerksectie moeten want het gaat over een netwerk vraag van een TV. Maar zal niet zoveel uit maken.

Dat ligt aan de TV v.w.b. de formaten die je kunt afspelen. Bij moderne TV's zijn .avi en .mkv wel mogelijk. Op internet is wel te vinden welke formaten jouw merk en type TV kan afspelen.

Ik heb hier een Samsung, die laat ik een netwerk share op een NAS benaderen en van daaruit films afspelen.
Als het goed is kan ik daarmee volgens mij ook Windows 10 shares benaderen die leesrechten voor iedereen hebben. Kan ik nu momenteel even niet testen, want vrouw is TV aan het kijken.
Dus het zou geen probleem mogen zijn eigenlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan