In geld uitgedrukt zal de hele groep horeca groter zijn, maar ik denk als je in percentage gaat rekenen er geen/nauwelijks verschil tussen deze (en waarschijnlijk ook andere) groepen zal zitten.
Ik weet het niet. Maar in elk geval wel horeca en ZZP'ers, althans een aantal. Ik weer niet want ik doe hosting en zie geen gekke dingen daar gebeuren vooralsnog.
Maar er zijn er meer die ook buiten de boot vallen met de vergoeding en om die reden failliet gaan.
Bijv. die (ja toevallig weer horeca) restauranthouder die al zijn geld gestoken heeft in een nieuw restaurantje in de markthal in Rotterdam. Huur 17.000 euro per maand (zou ik nooit doen, maar oke), en hij krijgt nu 0 van de overheid omdat hij geen inkomen over 2019 van de zaak kan aantonen. Ja logisch toen bestond zijn zaak nog niet. Logisch voor de overheid, maar erg bitter voor die man. En soortgelijke personen. Je zou dan toch een bepaald minimum moeten geven vind ik.
Ook dus voor mensen op beurzen zoals jouw echtgenote, die zal ook bij die ernstige cijfers zitten procentueel inderdaad.
Vorige keer waren er meer groepen, maar nu mogen kappers en tatooshops en heel veel andere kleine bedrijven nog allemaal open blijven. Dus ik denk dat deze keer echt alleen met name horeca en zzp'ers (met name dan in evenementen en kermis) getroffen zijn.
De rest mag immers nog open zijn.