Kabinet wil horeca volledig sluiten en drankverkoop in de avond verbieden

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.510
Reaction score
5.184
Punten
113
Leeftijd
67
Begin volgend jaar - dat wordt niet leuk!

E

Ex forumlid 201

Guest
@Black Tiger De beurzen zijn natuurlijk niet dagelijks, maar (voor mijn vrouw)voornamelijk zo'n beetje alle weekenden in het voor- en najaar, juist in het voorjaar zat alles dicht en in het najaar zit ook weer alles dicht en haar investeringen (voorraad etc.) zijn eind vorig jaar en begin dit jaar gedaan en geloof me, aan 90% van de investering heeft ze over twee/drie maanden niets meer.
Dit jaar kost dus alleen maar geld, nou schreef ik al, we zijn er niet van afhankelijk en ze is maar een kleine ZZP'er, maar ze doet toch liever andere dingen als een paar duizend euro letterlijk in de vuilnisbak te gooien.

In geld uitgedrukt zal de hele groep horeca groter zijn, maar ik denk als je in percentage gaat rekenen er geen/nauwelijks verschil tussen deze (en waarschijnlijk ook andere) groepen zal zitten.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.435
Reaction score
950
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
In geld uitgedrukt zal de hele groep horeca groter zijn, maar ik denk als je in percentage gaat rekenen er geen/nauwelijks verschil tussen deze (en waarschijnlijk ook andere) groepen zal zitten.
Ik weet het niet. Maar in elk geval wel horeca en ZZP'ers, althans een aantal. Ik weer niet want ik doe hosting en zie geen gekke dingen daar gebeuren vooralsnog.

Maar er zijn er meer die ook buiten de boot vallen met de vergoeding en om die reden failliet gaan.
Bijv. die (ja toevallig weer horeca) restauranthouder die al zijn geld gestoken heeft in een nieuw restaurantje in de markthal in Rotterdam. Huur 17.000 euro per maand (zou ik nooit doen, maar oke), en hij krijgt nu 0 van de overheid omdat hij geen inkomen over 2019 van de zaak kan aantonen. Ja logisch toen bestond zijn zaak nog niet. Logisch voor de overheid, maar erg bitter voor die man. En soortgelijke personen. Je zou dan toch een bepaald minimum moeten geven vind ik.
Ook dus voor mensen op beurzen zoals jouw echtgenote, die zal ook bij die ernstige cijfers zitten procentueel inderdaad.

Vorige keer waren er meer groepen, maar nu mogen kappers en tatooshops en heel veel andere kleine bedrijven nog allemaal open blijven. Dus ik denk dat deze keer echt alleen met name horeca en zzp'ers (met name dan in evenementen en kermis) getroffen zijn.
De rest mag immers nog open zijn.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.510
Reaction score
5.184
Punten
113
Leeftijd
67
@grotesmurf - het is heel vervelend voor jouw en voor al die anderen, wier geduld weer getest wordt,
doordat de capaciteit niet meer voldoende is in de gezondheidszorg, waar steeds meer mensen op hun tandvlees lopen!

grotesmurf

Bekend Lid
Lid geworden
17 jan 2020
Reacties
527
Reaction score
271
Punten
63
Abraham het is geen kritiek op de zorg,die doen wat ze kunnen maar ik ben wel pisnijdig op al die gasten die constant
willens en wetens de regels overtreden oa Feestjes,Viruswaarheid,nu ook weer kerkgangers en al die andere Betweters.

En daar heb ik een hele goede reden voor,geloof me

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.510
Reaction score
5.184
Punten
113
Leeftijd
67
Onze Koning geeft toch een mooi voorbeeld?
Willem Alexander, Koning van Nederland, gaat gewoon op vakantie naar Giekenland, omdat Rutte te laat tot het besef is gekomen dat het eigenlijk niet kon, zo gaat verhaal nu!
Neem me niet kwalijk, maar wat is dit een onvoorbeeldig soapverhaal, al helemaal van Rutte.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.510
Reaction score
5.184
Punten
113
Leeftijd
67
Wat denk je dan van Rutte verhaal in verband met WA's actie?

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.435
Reaction score
950
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Rutte had het niet toe moeten staan, en van W.A. had ik verwacht dat ie meer gevoel voor de samenleving zou hebben.
Beiden hebben dus geen flauw benul. Van Rutte was me dat al bekend, maar WA nog niet. Nu wel. Temeer daar er ook niet eens een excuus kwam.

grotesmurf

Bekend Lid
Lid geworden
17 jan 2020
Reacties
527
Reaction score
271
Punten
63
Daar gaan we nooit achter komen tenzij de Koning zelf iets zegt,dat is het systeem waar ooit voor is gekozen.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.510
Reaction score
5.184
Punten
113
Leeftijd
67
Laat de kamer nu eens niet een applausmachine voor Rutte zijn, maar hem flink aan de tand te voelen, want Rutte heeft zijn premierstaken verzaakt in verband met de reis van onze koning. Hij is degene die eerder die week verordonneerde dat wij Nederlanders teruggedreven werden in onze woningen.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.435
Reaction score
950
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Daar gaan we nooit achter komen tenzij de Koning zelf iets zegt,dat is het systeem waar ooit voor is gekozen.
Hoezo nooit achter komen? Sowieso kan de koning zelf ook iets beslissen, dus dat die geen voeling heeft voor de maatschappij door gebrek aan inzicht en excuus is wel duidelijk.
Het is ook bekend dat Rutte wel degelijk op de hoogte was van de reisplannen en aangezien die verantwoordelijk is voor de koning is dit feit dus ook al bewegen. Er werd al bekend gemaakt dat minstens de oppositie hem na het herfstreces daar vragen over gaat stellen.

Wat ik me dan ook weer afvraag is waarom de regering vakantie moet hebben als de scholen vakantie hebben? Het is toch geen schooltje daar? Want regionale en plaatselijke overheden hebben dan ook geen vakantie.

Bovenaan Onderaan