Johke (nieuw lid) doet zelf niet mee (bericht van Jov)

• Onderwerp starter Jov
  • Startdatum
  • Reacties 22
  • Weergaven 902

Jov

PCS Lid
Lid geworden
4 aug 2019
Leeftijd
89
OS
Chrome
AV
Avira
Ik heb Johke ongevraagd lid gemaakt, maar zij vindt het zelf niet nodig. Daarom wil zij zichzelf hier niet introduceren.
'Als ik een computerprobleem heb, vraag ik het jou toch?' Ik vind het nogal makkelijk van haar, maar ik heb haar niet aan een touwtje.
Toch lijkt het mij handig dat ik haar heb aangemeld. Als zij een computerprobleem heeft en ik heb jullie hulp voor haar nodig, dan mail ik dat vanaf haar computer. Dat is toch in orde zo?
Jov

Johke heeft mij laten weten dat haar partner altijd de problemen oplost en dat ze daardoor dit forum toch niet nodig heeft.

Het gaat mij er om dat ik haar PC-problemen liever niet vanaf mijn laptop oplos.
Zij heeft er geen probleem mee dat ik daarvoor jullie, zo nodig, vanaf haar PC om hulp vraag.
Jullie wel?

Hallo Jov, ik kan je alleen maar gelijk geven en het is nu wel een stuk makkelijker voor Johke.
Want heeft haar partner haar PC onderhanden en komt er niet helemaal uit, dan kan die partner hier gewoon inloggen via het account van Johke en het probleem posten!
Ben jij soms de partner die Johke bedoeld?

Sorry maar ik begrijp er werkelijk helemaal niets van! Als Jov de problemen van Johke oplost dan kan je toch net zo goed even met je eigen account op de pc van Johke hier inloggen? Ben je klaar dan log je weer uit. enz.

Begrijp echt niet waarom je voor iedere pc een account hier zou willen hebben.

Ik ben het helemaal eens met Rubensky.

Ja, Jov is de partner van Johke. Al heel lang, volgens mij, want Jov heeft dat ooit eens verteld. Toen hadden zij een LAT-relatie en dat is misschien nog steeds het geval.
Jov, het was echt niet nodig om Johke lid te maken van het forum. Wanneer zij een probleem heeft met haar computer, dan kun jij -op haar eigen computer- gewoon inloggen op dit forum met jouw gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord. Je kunt dan wel vertellen dat het om de pc van je vriendin gaat. Want dan gaan de helpers niet zoeken naar meer informatie in eerdere topics van jou, die wellicht over jouw eigen pc gaan.

Als mijn vriendin een probleem heeft met haar computer, dan ben ik ook degene die dat op moet lossen. En als er dan hulp nodig is van een computerforum, dan is dat geen probleem. Ik ga dan op haar computer naar deze website, en ik log in met mijn eigen gegevens. Dan kan ik dus op haar computer werken, terwijl ik mijn eigen gebruikersaccount van Piep (of een ander computerforum) gebruik. No problem.

Jov heeft dan nu het voordeel dat inloggen als Johke de fixes voor Johke's PC snel terug te vinden zijn en dat haar eigen problemen onder haar account gebeuren.

Ik zou het toch echt niet in mijn hoofd moeten halen om mijn vriendin -ongevraagd en misschien zelfs tegen haar wil- lid te maken van een forum. Dan zou zij terecht hevig protesteren. Wat dat betreft ben ik het eens met Ad Becude.
De voordelen die Abraham noemt vind ik te verwaarlozen.

Dat andere topic had ik gelezen, Abe, maar toen ging ik er nog van uit dat Johke ermee in zou stemmen dat zij lid werd van dit forum. Als ik echter de startpost van dit topic lees, dan haal ik daar uit dat Johke zelf helemaal geen lid wil worden. En dan mag je iemand anders niet zomaar lid maken. Nee, ook niet wanneer je denkt dat dat voor die andere persoon beter zou zijn. Dat mag die andere persoon namelijk zelf bepalen, zolang die niet onder curatele staat.

Jov kan gewoon via de pc van zijn vriendin Johke om hulp vragen, wanneer Johke een probleem heeft met haar pc. En hij logt dan op haar pc op dit forum in met zijn eigen account. Het was helemaal nergens voor nodig om haar lid te maken.

Mijn vriendin is jurist. En als ik zo'n geintje bij haar zou flikken, dan zou ik de wind van voren krijgen, want dit klopt echt niet. Jov bedoelt het vast en zeker goed, maar hij heeft het recht niet om iemand anders ongevraagd en tegen diens zin lid te maken van een forum of van wat dan ook.

Ik heb het idee, dat Jov ervan uitging dat zij niet via Johkes Pc hier mocht inloggen!

De door @Abraham54 aangedragen redenering van het gemakkelijk terugvinden is een zogenaamde drogreden! Wil je het topic snel terugvinden dan zet je in de titel even PC johke. Of je maakt er, al dan niet tijdelijk, een favoriet van in de browser of je maakt er een tabblad van dat automatisch opent.... Opties te over, daar heb je echt geen apart account voor nodig.

Ik heb het idee, dat Jov ervan uitging dat zij niet via Johkes Pc hier mocht inloggen!

Hij in plaats van zij, want Jov is een hij.

Verder ben ik het helemaal met jou eens, Abe. Het komt allemaal voort uit een misverstand. Als Johke problemen heeft met haar pc, dan moet Jov die problemen oplossen. En Jov wil dat dan doen terwijl hij op de pc van Johke werkt. Jov dacht ten onrechte dat Johke dan een eigen account op Piep zou moeten hebben. En daarom heeft hij haar lid gemaakt. Tegen haar zin.
Dat was dus niet nodig. Hij kan op Johkes pc gewoon op Piep inloggen met zijn eigen Jov account. Dat wist Jov niet, maar als hij deze discussie gevolgd heeft, dan weet hij dat intussen wel.

'Als ik een computerprobleem heb, vraag ik het jou toch?'
Hahaha, sorry dat ik het zeg maar da's typisch vrouwen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Haar aanmelden zonder haar toestemming lijkt me echter niet geschikt. Als zij een probleem heeft kun je jezelf ook gewoon met je eigen account vanaf haar computer aanmelden.
Dus ik zou daar voor kiezen.;)

Leuk om al die reacties te lezen (schrijft Johke!) Zij is nieuwsgierig hoeveel verschillende visies er zijn. En ze laat Jov rustig zijn gang gaan (schrijft zij nog steeds!). Er is geen ruzie over, gelukkig!

Ruzie maken hierover is uit ten boze en ook niet nodig.
En ik denk dat Jov nu weet dat helemaal niet uitmaakt. vanaf welke PC of smartphone of tablet hij hier inlogt.

En voor jou is het misschien leuk om hier eens goed rond te kijken, er is hier veel te ontdekken en misschien is er wel iets waar ook jij in wil posten...

Mijn ervaring is, dat vele vrouwen computers geen barst interesseren (enkele waaronder ikzelf daargelaten). En het ding het gewoon moet doen. Sommigen houden hem wel bij m.b.t. de updates, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Maar ik zou het persoonlijk echt niet waarderen als mijn vriend mij ergens zonder mij weten zou aanmelden, die zou de wind van voren krijgen. Maar ik snap dat het makkelijker terug vinden is als ze haar eigen account hier heeft, dan hoef je alleen maar op haar naam te zoeken en je hebt de vragen m.b.t. haar pc bij elkaar staan.

Dag allemaal,

Grappig, te lezen hoe mijn misdrijf allemaal reacties losmaakt!
Als ik aan Johke's PC zit kan ik dus met mijn account inloggen, dat had ik dus niet door. Als het voor een PC-probleem van haar is, zet ik dat er bij.
Wat gaan we met haar aanmelding doen? Het zal haar een biet zijn. Ze maakt er toch geen gebruik van.
Iedereen tevreden?
In ieder geval hartelijke groeten.

@Jov - je hoeft het geen misdrijf te noemen, dat is schromelijk overdreven, vind ik.
Noem het eerder een misverstand!

Terug
Bovenaan Onderaan