jigsaw!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 30
  • Weergaven 2196
K

Kate40

Gast
Het is alsof de duvel er mee speelt! Een week geleden heb ik van alles gedaan omdat mijn jigsaw en andere spelletjes het niet meer goed deden. Daarna was alles opgelost dankzij Abraham.

So far so good. Niet dus. Ik ben nu 2 dagen hardnekkig bezig om jigsaw toe te spreken. Het spel start wel op en ik kan al mijn oude puzzels nog tig keer maken. Maar met mijn grote pot vol gouden stenen heb ik 2 nieuwe puzzels gekocht, die je dan na betaling kunt downloaden. Maar als ik op download klik, ben ik terug op mijn bureaublad, zonder downloaden van de nieuwe puzzels. Maar mijn geld is wel afgeschreven. Net de echte wereld!

Ik heb sinds de vorige week geen nieuw programma gedownload en niets aparts gedaan, en MBAM heeft al weer gewerkt.
Alleen, omdat je gaat zoeken, valt mij de term x-box op bij mijn apps. Zat er misschien altijd al? Maar als ik nu een microsoft spel start, staat rechts boven aan een (lege) avatar, en een vreemde naam met een nummer. En al klikkend besef ik dan dat dit een nieuwe nickname is en dat ik bij x-box hoor! Krankzinnig! Welkom bij x-box.
Ik heb naarstig gezocht en kan me bij dit feest afmelden. Maar dat helpt niet, want er wordt telkens weer geroepen: welkom terug. En mijn naam blijft bovenaan staan, dus afmelden is een leeg omhulsel.

Mijn vragen:
- kan ik het spel microsoft jigsaw ongestraft verwijderen en dan weer opnieuw toevoegen? En hoe groot achten jullie de kans dat ik, na opnieuw toevoegen, van die malle x-box af ben? Is er iets te vinken ergens? Het spel wegdoen, dat zal me nog wel lukken. Maar het moet wel nut hebben!
- is x-box een onmisbare app voor mijn spelletjes, of kan ik die zomaar verwijderen.
Het is geen programma in mijn programmalijst, maar dus wel een app. En als ik daar rechts op klik, staat nergens verwijderen.

X-Box is de Gameconsole van Microsoft en die X-Box App heeft geen nut voor jou.

Doet Jigsaw het alweer?
Indien niet gewoon opnieuw installeren zonder eerst verwijderen.

Die app wil ik dus wel kwijt, maar ik zou niet weten hoe dat moet. Ik vond dat ik dit maar zelf moest uitzoeken: mis. Er wordt al door meerdere mensen gezocht, zelfs tot diep in Windows. Ik las iets over Power-shell installeren, maar dat was uit 2015, dus geschiedenis. En ik ga niet zo maar iets installeren. Je hebt het gauw, maar raak ik het ook weer kwijt? Dus: hoe kom ik van die app af?

Ik heb net Jigsaw weer geprobeerd en het wordt niks. Ik kreeg wel een link om mijn probleem op te lossen: Windows vertelde me dat er iets was beschadigd. Daar moet je echt voor gestudeerd hebben!

Dus moet ik het spel opnieuw gaan installeren. En volgens mij moet dat vanuit de Store. Gaat het dan over het oude heen? Ik wacht nog even of jij een briljant idee hebt!

Ik heb het net (zondagmorgen) geprobeerd opnieuw te installeren, maar ik lees: is al geinstalleerd, play. Ja, en toen was ik weer in het oude stramien: geen downloaden van mijn puzzels. Snik.

Laatst bewerkt:
Okee, ga ik doen.Maar is jigsaw dan ook weg. Kan ik dat dan weer installeren?

Ik heb je raad opgevolgd en met CCleaner al het Xbox spul verwijderd. Nu zal ik wel door Microsoft in de ban gedaan worden! Maar toch: bedankt!

Nu Jigsaw nog. Maar omdat het al geinstalleerd is, kan ik dat geen 2e keer doen. Dus dat wordt eerst verwijderen.
Maar als ik het dan weer installeer ben ik al mijn puzzels kwijt, wedden? En daar heb ik nu een jaar zo hard voor gewerkt! Maar het zij zo!

Nadat ik Jigsaw had verwijderd en dus 0ok van XBox af was, ben ik begonnen om Jigsaw weer te downloaden. Na 3 uur naar het woord downloaden gekeken te hebben, terwijl er niets gebeurde, ben ik daar mee gestopt.

Volgende stap leek MBAM te laten werken. En hoewel ik er niets van verwachtte, was er toch 1 bedreiging, die nu in mijn quarantaine zit. Ik heb het rapport opgeslagen
Ik zal dit bijsluiten en misschien zegt het iemand wat, vooral in verband met Jigsaw. Ik hoop dat ik dat programma weer kan krijgen.

Doe onderstaande scans:

Graag de twee logs in één keer posten - gebruik de tools in de volgorde zoals aangegeven.

Stap •1•
Download
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool by Thisisu.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Stap •2•
Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner – Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Hoi, wat een gedoe met een spelletje! Ik had vanmiddag het idee dat ik XBox nog niet had moeten wegdoen, want daar bleef maar over gezeurd worden. En als ik het spel wilde downloaden, dan keek ik eerst een uur naar 'pending' en als ik kwaad ergens op klikte, de rest van de middag naar 'download'. Alles zonder resultaat! En hier zijn mijn bestandjes.

Komt dat Jigsaw spel uit de Windows store?

O, het zat er altijd gewoon. Maar het heeft een avatar(wie niet) en aan de bovenkant van dat plaatje staat XBox. Maar als ik tussen mijn apps kijk, waar het heeft gestaan, dan zie ik daarom heen allemaal Microsoft games. Het heette dan ook Microsoft jigsaw.

Ik heb maar 1 store tussen de apps, en in die store heb ik gezocht om het weer binnen te halen. Mijn spel-avatar stond er tussen en daar bij wordt vermeld: owned. Ik heb het dus al wel, maar ik heb het niet! Sorry! Heb je hier wat aan?

Ik heb in de store op de startpagina gekeken en daar staat een hele rij programma's in de wachtrij, maar ik weet niet waar op. Af en toe heeft er een last van 'pending' en af en toe lees ik 'download'. Maar het duurt allemaal uren en als ik dan even wat anders doe, is mijn laptop in slaap gevallen. Ik moet telkens aan de muis rammelen. Nou, dat kan toch niet waar zijn!

Vreemde zaak.
Helaas kan ik je met Appstore van MS niet helpen.

Dan hoop ik op een ander met een goed idee. Al is het maar om XBox terug te halen, want dat lijkt me toch wel cruciaal.
Maar.... dank je wel. Ik kan het ook eens proberen op het NCF, want daar is het misschien al eens een probleem geweest.

Een optie is om terug te keren in tijd via een systeemherstelpunt, om het probleem op te lossen.

Dat is een goed plan! Ga ik doen, maar misschien pas morgen, want ik moet al om 6.00 uur op voor de Schiphol-klanten! Valt dit keer nog mee, ik stond er ook al een om 2.30 uur!

Goede uitreis en goede thuiskomst toegewenst.

Maar wil je me daar dan wel even doorheen loodsen, want ik heb het nog nooit nodig gehad en ik las al dingen over een Windows-partitie, die me niks zeiden!

En..... dank je wel voor je wensen. Duim maar, want ik vind het eigenlijk maar niks!

Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op [color=0000FF]cmd.exe[/color] en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.

Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.

Ach Abraham, hoe ik ook probeer te beginnen, ik kom niet in dat C:.......... Waar vind ik dat? ik ben begonnen met intypen bij google, maar daar vindt hij niks. En internet explorer verwijst me naar you tube!

Klik computer open en dan de C-partitie
Dan ben je in C:\

Terug
Bovenaan Onderaan