Januari 2018

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 59
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 911
Ik weet niet of ik elke maand een topic ga starten, dat lijkt me een beetje te veel van 'het goeie', maar daarvoor heb ik jullie mening nodig. :)
Het leek me wel leuk om te laten weten wat we met het systeem van plan zijn in de komende maand (januari/februari) in deze post.

Dus... Deze maand/maanden waren we van plan de PCI (voor bijvoorbeeld wifi/bluetooth, GPS, etc.) detectie af te maken, en dat is eigenlijk het enige. Het klinkt misschien lullig, één zo'n dingetje, maar het helpt heel veel: PCI opent een hele boel opties en zorgt er ook gelijk voor dat we makkelijk met sommige 'Mass Storage Controllers' kunnen werken. Hierdoor kunnen we makkelijk snel aan het werk met drive/file management en uiteindelijk ook internet en dergelijke.

Ik zou graag jullie mening willen horen over het idee om regelmatig een update te geven in een nieuw topic, natuurlijk zullen er maanden zijn dat er niks te zeggen valt (dan is er ook geen post) en maanden waarin ineens heel veel te melden valt. De meeste zullen echter meer van deze hoeveelheid zijn.

Hoi, ik denk dat wanneer je elke maand een nieuw topic opent met de naam van die maand, je uiteindelijk een geordend en chronologische overzicht krijgt.

Ha Maarten, wat je ook als update gaat zetten, ik zal er beslist niets van begrijpen, dat weet ik heel zeker! Maar je komt zo enthousiast over, dat ik alles ga lezen!
Dus nu is het half februari en ik kijk uit naar de PCI.:D. Ik ga de afkorting vast googlen, zodat ik beslagen ten ijs kom als je los barst! Doe je best!

We hebben redelijk wat gedaan, maar wat dat allemaal is komt op 23 februari. Sterker nog, ik wil graag de 23ste van de maand aanstellen als 'vaste' datum van deze posts. De reden hiervoor is omdat hier blijkbaar vraag naar is (wat ik niet had verwacht) en we nu toch echt binnen de interessante maanden komen waarin alle interessante en cruciale functies geïntroduceerd worden.

In de volgende update staat ook een korte uitleg over PCI, ik had er niet aan gedacht dat bij deze januari update te geven. Sorry daarvoor.

Ga rustig jou gang, we zijn niet bezig met wedstrijd!

Abraham heeft gelijk: hier is geen wedstrijd aan verbonden, maar daar had je ook vast niet op gerekend! Nee, je zult het moeten doen met mensen die vol belangstelling jouw verrichtingen volgen. Ach, ook niet weg, nietwaar? En PCI: ik heb gelezen en geleerd!

Lijkt mij leuk om een goed overzicht te krijgen.

Nog 3 dagen...

Ik had deze eigenlijk net een kwartier geleden op NCF gezet, maar kon het niet laten om het ook hier neer te gooien. Dit is gewoon als grapje maar je zal ze vast vaker tegen komen want ik ben Maarten en ben onserieus.

Tekst ("The bird is flying to the new information") is van Rubensky als term voor B-OS ( <-- afkorting voor BirdOS) updates.

7b01fb77393426149dff6a2351d4b00d.png

Terug
Bovenaan Onderaan