Is jouw Windows veilig tegen WannaCry

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.973
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
PCWelt heeft software gemaakt, die controleert of jouw Windows wel of niet de update tegen WannaCry heeft gekregen (Maart update).
Ga naar PC-WELT WannaCry-Checker om de PC-WELT WannaCry-Checker te downloaden.

Pak het gecomprimeerde bestand uit en installeer het.
Bij mij gaf het tool aan dat in mijn Windows de beveiligingsupdate mistte.

Windows 7 de update - indien die noodzakelijk is, vind je hier: Microsoft Update Catalog

Ik kreeg alleen met IE de downloadlink aangeboden.

Windows 8.1 de update - indien die noodzakelijk is, vind je hier: Microsoft Update Catalog

Windows 10 de update - indien die noodzakelijk is, vind je hier: Microsoft Update Catalog

Vermoedelijk dat enkel met IE11 of in Windows 10 ook met Edge dat de de updates daadwerkelijk gedownload kunnen gaan worden.

Tja Abraham, het leek me heel nuttig, dus ik heb het gedownload. Maar ik kreeg subiet een bericht van Windows Defender dat ze me gered hadden van het downloaden van een onveilige app. En dus hield het daar voor me op!

Typisch MS.

Sorry, maar voor mij is MS een vreselijke ziekte en verder gaat mijn informatie niet. Dus..help me. En met iets meer tekst alsjeblieft!

Jij hebt Windows 10 als ik het goed heb en die zal die update ook niet nodig - want in de opsomming voor welk Windows versies (inclusief server) het gaat - daar zit geen Windows 10 bij!

Oke, ik zit dus goed. Maar dat Windows 10 er niet bij hoorde, staat niet in jouw bericht. En dus deed ik braaf wat goed zou zijn. En mijn mededeling kwam onmiddellijk op mijn scherm en dan stap je subiet weer van dat scherm af zonder verder te lezen. .
En wat betekende die korte zin "typisch MS" nou?

Dat MS altijd dingen afkeurt, zelfs als tools al miljoenen maal zijn gedownload.

Bij mij gaf het tool aan dat in mijn Windows de beveiligingsupdate mistte.

Als ik in mijn Windows 7 laat zoeken naar updates krijg ik te lezen dat deze up to date zijn , en als ik de update download blijk ik hem ook te missen !!! Wat loopt er dan juist fout ?

, en als ik de update download blijk ik hem ook te missen !!! Wat loopt er dan juist fout ?

Kan je wat duidelijker zijn, want ik begrijp niet wat je bedoelt met "als ik de update download blijk ik hem ook te missen"?

Een update die al geïnstalleerd is kun je toch normaal niet meer installeren of heb ik het mis . Ik download dus de update en hij begint automatisch te installeren . Dus ontbreekt hij toch als hij zich automatisch installeert .

Ach - je download in feite de update in de internetcookiemap, want je kiest voor Uitvoeren en niet voor downloaden.

Ik controleer naar updates en ontbreek er geen .
Ik download de update en die installeert zich , want na de installatie moest ik windows opnieuw opstarten . logisch gezien ontbrak hij dan toch ?

Dan zou je toch echt wanneer de installatie bijna klaar is een melding moeten krijgen dat de update al geïnstalleerd is.

Ik ga een en ander aanpassen - zowel voor Win 8 als ook Win 10 zijn er ook updates uitgebracht!

Het originele artikel is nu uitgebreid met links voor Windows 8.1 en Windows 10.
Ik acht het heel goed mogelijk, dat bij het gros het WannaCry probleem al geupdated is.

Terug
Bovenaan Onderaan