Is het terecht dat Dutch FilmWorks op illegale downloaders jaagt?

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 98
  • Startdatum
  • Reacties 37
  • Weergaven 1.705
V

Verwijderd forumlid 98

Guest
De Nederlandse filmdistribiteur Dutch FilmWorks (DFW) wil vanaf dit najaar Nederlanders aanpakken die via BitTorrent illegaal films downloaden. DFW is van plan iedere downloader een schikkingsvoorstel te doen van 150 euro.
We vragen het de experts.

Je moet het zo zien dat de rechter DFW gelijk heeft gegeven.

Echter: DFW zal dan ook illegaal te werk moeten gaan om downloaders te kunnen pakken!

Echter: DFW zal dan ook illegaal te werk moeten gaan om downloaders te kunnen pakken!
Ben niet mee...
Download film met eigen IP,DVF vindt het.Dan gaan ze naar het gerecht, voor mijn gegevens krijgen via de provider!
Of bedoel je dat DFW zelf mijn info zal vinden???Ja dan klopt het plaatje inderdaad niet.
Mvg
d'anvers

DFW zal een club van torrentsdownloaders moeten hebben om op die manier aan Nederlandse IP-adressen te komen die in de lijsten van het torrentdownloadertool voorkomen.

DFW zal een club van torrentsdownloaders moeten hebben om op die manier aan Nederlandse IP-adressen te komen die in de lijsten van het torrentdownloadertool voorkomen.
ik vermoed dat de providers niet zomaar geneigd zijn om je gegevens door te spelen,dit is meer over privacy gegevens waar ze wel eens over struikelen?als ze dit willen oplossen moeten ze zoals ze hier zeggen zelf illegaal te werk gaan, en ze moeten de downloaders niet straffen maar wel de site die de films of muziek te grappel gooien, die komen daar van hun eigen niet op te staan, zulke personen zijn strafbaar niet iemand die daar een filmpje gaat downloaden.het is altijd de kleine man die ze straffen, en zulke sites laten ze online staan die moeten ze eruit gooien
ken nog nog een site die hier alle illegale software,besturingsystemen en boeken en andere te grappel gooien en dat je die kan activeren en al
daarom tellen die dan ook meer dan 10.000 leden en waarvoor ?

Het is al weer jaren terug dat in Duitsland, waar de wetten zo zijn, dat het strafbaar is om wederrechtelijk eigendom van anderen via torrent te downloaden.

Dus de louchere advokatenkantoren in Duitsland hebben goud geld verdient door middel van die wet.
Als de wet dit mogelijk maakt, zal de rechter echt niet redeneren van uit de privésfeer maar eerder overwegen dat er vanuit die privé sfeer een strafbare handeling is verricht.

Waarom denk je dat je bij jouw provider een vast ip-adres hebt gekregen?

Toch een rare redenering van de rechters. Is het niet veel beter om achter de echte boosdoeners aan te gaan? Als je daar kunt downloaden, zijn ze toch gemakkelijk te pakken, lijkt me.
Nu is het de kat op het spek binden en daarna achter de kat aan jagen, terwijl je beter het spek kunt weg doen (opeten!).

Inderdaad ab iedereen krijgt een vast ipadres toegewezen, maar dit wilt niet zeggen dat ze die zomaar aan eender wie mogen prijs geven, wij hebben ook recht op privacy gegevens.Dit word steeds vermeld bij iedere provider dat je privacy beschermd is.Maar natuurlijk gaan ze nu een wet maken die het gemakkelijk maakt om de gegevens via de rechtbank te verkrijgen,en daar moeten ze dan nog een goede reden voor hebben?
ik blijf er bij ab dat je zelf niets verkeerds doet om een filmpje te downloaden of eender wat? dan is mijn vraag wie plaatst die dan? zij zelf dit zouden we hun ook kunnen verwijten,heb ooit eens iets gedownload via een site en dat was een vertaler met activatie en al dat was toen nog op piratenbay, en dat was laat in de avond toen deze op mijn pc stond kreeg ik 5 minuten later al een mail (hoe komen ze daaraan?) dat ik 76 euro diende te betalen, of dat ze anders hun advocaten gingen raadplegen die hier in belgie ook actief waren,dat was een software fabrikant in duitsland toen ik zei hoe dat ze aan mijn email kwamen en dat ik geen rotte euro betaal en dat ze maar advocaten sturen zoveel ze willen, toen ik zei dan neem ik vermassen onder mijn arm gingen de poppen aan het dansen, en zei er nog bij dat ik nv ......... ook in duitsland waar ik klant ben en zij een partner van zijn ging contacteren zeiden ze me via mail dat ik het niet meer diende te betalen maar heb toch hun 2 mails doorgestuurd naar daar en ze zijn beide opgepakt, maar nogmaals hoe komen ze aan mijn email???????????????????
vermoedelijk plaatsen ze dat zelf om er aan te verdienen dat denk ik ervan?

Hoi Syl, wat jij schrijft is vrijwel onmogelijk, daarom is er ook jaren lang jacht gemaakt op The Pirate Bay.

Want het is een stuk makkelijker de eigenaren van de sites te pakken, waar torrent uploaders hun zaakjes vindbaar kunnen onderbrengen, dan de vele torrentuploaders, die in alle landen van de wereld te vinden zijn, aan te pakken.

Het zal nog wel duren, maar eens zal bijgehouden worden wat elk IP-adres uitspookt!

Brein jaagt achter eigenaren van sites en ook de uploaders, en ze doen ook takedonws!
Gelukkig bij ons ,zijn ze nog niet zover...
Mvg
d'anvers

Hoi Abraham, ja ik bedoel dat er niet gejaagd moet worden op diegenen die downloaden, maar op de sites waar dat kan. Die sites zijn het spek en die downloaders de katten. Je moet niet van achteren beginnen, want voordat je vooraan bent, is de file aan de achterkant al weer groter.

En een schikking aanbieden, daar hou ik niet van. Dat is gewoon big business, waar die DFW veel geld mee probeert te verdienen, want ik gok zo maar dat het geld daar in de zak verdwijnt en niet komt waar het bedoeld is: bij de makers van de films.

Natuurlijk zal illegaal nooit totaal van de aardbol verdwijnen.In plaats van te zagen en klagen,zouden de filmmakers beter eens heel goed moeten nadenken.Dat we aan schappelijke prijs legaal kunnen downloaden.Zeg maar iets film x is jaar uit de zalen,bied die aan ,aan max5€!Dan vangen ze nog iets, nu vangen ze nougabollen.
Downloaders zijn niet zonder zonde!Morgen wandel ik voorbij een bank,iemand komt buiten met zak geld en zegt just de bank overvallen...doe maar goede grabbel in de zak geld.Ben ik toch mededader!
Mvg
d'anvers

@toska,
Zou je echt den Jef inschakelen voor 76€??Dan ben je rijke man toch!
Wat betreft je e-mail...wie weet ben je zelf de fout in gegaan,met die illegale vertaler.
Of de website zelf is niet betrouwbaar..waar je het vandaan haalde!
Altijd goed opletten met zo iets hoor;)
Mvg
d'anvers

@toska,
Zou je echt den Jef inschakelen voor 76€??Dan ben je rijke man toch!
Wat betreft je e-mail...wie weet ben je zelf de fout in gegaan,met die illegale vertaler.
Of de website zelf is niet betrouwbaar..waar je het vandaan haalde!
Altijd goed opletten met zo iets hoor;)
Mvg
d'anvers
Wat is de Jef? Dat zegt me niks. Is het een ander woord voor politie?

Lijkt me een slimme man. En al is hij dik in de 80 jaar, hij is nog steeds politiek actief!

Zo is het en den duurste ook denk ik!!
Meen wel eens gelezen te hebben dat DWf enkel de downloaders zou aanpakken met nieuwe films.
Slimme hollanders zullen wel VPN/Proxy en... gebruiken zeker!Blijf bij mijn punt verloren werk ...leren anders denken moeten ze!
Als het enkel over torrents gaat ...ja er zijn andere middelen ,zelf geef ik liever nog paar € uit voor een newssever waarmee ik virus vrij kan downloaden.Weet natuurlijk ook waar en van ik iets ga binnen halen!!
Ga ook eens effe afwijken,maar voor ergers in de zelfde richting voor ons land toch!
Gisteren in het nieuws hoor ik politieker van Spa zeggen online gokken moet totaal verboden worden.
Kijk eens goed denk ja die man vrijdagavond paar glaasjes teveel op zou kunnen he.Nee die meende dat, er zijn teveel gokverslaafden die op de zwarte lijst staan!!!Klopt 100% maar dat zijn mensen die zich zelf erop zetten, iedere goksite die legaal is moet zou een functie hebben!!
Ben maar 6 jaar naar geschoold geweest(daar mee ben ik zo dom he)de man veel langer als ik toch...en je komt zulke onzin op tv verkopen sorry snap het nie!!!Want stel dat die wet zou komen,dan duwt diene pipo iedereen in de illegale wereld van online gokken,waar je op ongure websites gaat komen,als je eens iets wint ...geen geld krijgt!!
Mvg
d'anvers

Terug
Bovenaan Onderaan