E
EvC
Guest
Is er bij Microsoft iets over te vinden, hoe werkt het en waar staat WPD voor?
Control Windows 10 Privacy with WPD
Control Windows 10 Privacy with WPD
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De link is niet in Jip en Janneke taal deze zin: "dit laat de pc samen werken met losse apparaten" is even makkelijke uitlegDag Ben,
Dank je wel voor de uitleg. Ik heb tweak nog opgezocht, want wat jij bij Jip en Janneke laat horen, valt bij mij in een heel andere categorie! Maar zo leer je tenminste nog iets.
Ik ga dus jouw link weer lezen, kijk door de vertaling heen, en vorm me een mening. Over die vertaling heb ik ook nog een vraag, maar daar zal ik je nu niet mee lastig vallen.
Ik heb ook nooit echt een goed vertaal link, machine of wat dan ook gevonden via Google. Meestal moet je het zelf een beetje aanpassen, en dan kijken of je het snapt.DKan Google dat niet toepassen: moeten ze eerst naar Piep om een programma te laten ontwikkelen? Ik wil ze vrijwillig helpen, als ze alleen maar Piep bij de vertaling noemen.
Ik heb ook nooit echt een goed vertaal link, machine of wat dan ook gevonden via Google. Meestal moet je het zelf een beetje aanpassen, en dan kijken of je het snapt.
Maar wat bedoel je met "Ik wil ze vrijwillig helpen" wil jij vertaler worden?
Nee hoor, Swake, jij maakt het niet verwarrend. Als je dat uit mijn woorden haalt: vergeten! Maar ik vind de vertalingen zodanig verwarrend, dat je eigenlijk niet goed weet waarover je iets leest. En dat maakt het begrijpen voor mij nog extra moeilijk en dus verwarrend! Maar al met al ben ik nu helemaal benieuwd geworden wat er mee bedoeld wordt, dus ik ga er weer goed voor zitten.Ik maak het niet verwarrend , Microsoft maakt het verwarrend .
WPD staat voor mij voor Windows Portable Device . Volgens mij betekent Device "apparaat" .
Als het het een applicatie of software is wat op een draagbaar apparaat kan uitgevoerd worden zonder dat het hoeft geïnstalleerd te worden moeten ze het maar WPA noemen . Windows Portable Appilication .
Het staat toch zo in de beschrijving geciteerd .
Controle Windows-10 Privacy met WPD | xComputer
WPD is een draagbaar programma dat u kunt uitvoeren vanaf elke locatie; het vereist geen installatie. Het programma toont de vier belangrijkste secties privacy, firewall, apps en tweaker op start.
Een draagbare applicatie is dan software die je naar een USB stick download (Device) , en de applicatie op een windows computer kan uitvoeren zonder het hoeven te installeren .
Vertalen blijkt toch iets moeilijker te zijn als we denken, bepaalde woorden zijn niet te vertalen (zo denk ik) omdat ze in onze taal (NL) niet voorkomen of herkennen ook de zins opbouw is anders en ga zo maar door.Nou, dat zou ik best leuk vinden! Per slot van rekening ben ik mijn hele leven al met taal bezig geweest.
Dus als ik van een artikel een betere vertaling aan lever, dan zou ik die vertaling ook terug willen zien bij Google. Let wel: de technische woorden, daar bemoei ik me niet mee! Maar het moet toch mogelijk zijn om het zo te laten verschijnen, dat alle zinnen in ieder geval een onderwerp en een gezegde hebben en dat de woorden en zinsdelen zo gerangschikt zijn, dat je niet subiet een inburgeringscursus moet gaan volgen.
En..... als jij zegt dat er nog nooit een goede vertaalmachine is gevonden, dan is dat het gat in de markt. Natuurlijk pas ik de tekst in gedachten aan, maar die zelfde gedachten verbazen zich over zo iets knulligs bij zo'n grote zoekmachine!
Nee hoor, Swake, jij maakt het niet verwarrend. Als je dat uit mijn woorden haalt: vergeten!