Is deze website veilig en gekend ?

Ik ben op zoek naar oude TV series die niet te krijgen zijn op webshops of in winkels.
Zo o.a. TV series met Nederlandse ondertiteling die nooit verkocht zijn met ondertiteling (alleen Engelstalig).
Hieromtrent had iemand mij de tip gegeven eens te kijken op een website waar je toch nog veel oude series zou kunnen vinden.
Je moet wel een account aanmaken en men vraagt een vrijwillige bijdrage om hun site in de lucht te houden.
Hierbij de betreffende link naar de site : https://v3.newzbin.org/index.php .

Mijn vraag hieromtrent : heeft iemand hier toevallig ervaring met deze site en zou deze veilig te noemen zijn ? Zekers daar men geld vraagt.

Ook nog dit : mogelijk hoort mijn vraag niet thuis op het forum, dus het staat de moderators vrij om mijn post te verwijderen.

Met groet,
Danny G.

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Oplossingen
1
Reactiescore
325
Punten
123
Leeftijd
56
OS
Windows 10 64-bit Pro
AV
Emsisoft Anti-Malware
FW
Windows Firewall
Hallo,

Het downloaden van NZB bestanden is niet altijd legaal (voor eigen gebruiken word het nog toegelaten).
Ook zijn vele sites waar je NZB bestanden haalt niet betrouwbaar want vaak zitten er virussen bij of brein houd het in de gaten.
Maar zou je via die site een NZB downloaden ben je er nog lang niet, dan heb je nog programma's nodig om die uit te pakken enz.
Je moet toch enig kennis hebben om dit allemaal te doen en omdat dit in een grijs/zwart gebied is kunnen en mogen wij je hier niet helpen volgens de regels.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.384
Punten
468
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
In aanvulling op @abbs. Ik kan je niet zeggen of deze site betrouwbaar is. Het ziet er uit als een nieuwsgroep. En hier moet je dus een programma en een abonnement hebben om er gebruik van te kunnen maken.
Een handig programma die alles automatisch instelt in het verleden was spotnet.
Ik weet niet of het nog net zo werkt als jaren geleden. Ik gebruikte toen ziggo (oude accounts, kon je toendertijd mee downloaden van usenet etc).
Je had ook andere programma's om uit nieuwsgroepen te downloaden.
Ik voeg een handige site hierover toe: https://www.binaries4all.nl/beginners/

danny g

Bekend Lid
Lid geworden
28 okt 2020
Reactiescore
19
Punten
8
Dank voor de reacties !

Dat lijkt me dus wel duidelijk dat ik daar ga wegblijven.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.134
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Newsbin.org is op zich te vertrouwen en bestaat al zeer lang. Ik ga er daarbij van uit dat ze het geld vragen voor de newsserver waar je gebruik van kunt maken.
Ze hebben ook een forum, gewoon vrij te bezoeken zonder in te loggen op het newzbin.org domein (zonder v3 ervoor).

Het is allemaal vrij eenvoudig te doen. Voor bestanden uit te pakken heb je alleen 7zip nodig (of Winrar) en voor evt. op fouten te controleren ook nog Quickpar, gratis bestandjes.

Virussen zitten meestal niet bij films en series, wel vaker bij software. Echter dat is geen garantie.
Brein gaat over het algemeen niet of nog niet achter eindgebruikers aan, wel mensen die uploaden of enorm veel downloaden.

Alles wat illegaal te vinden is op internet, waaronder dus ook films, muziek en software wat op usenet te vinden is, kan virussen of trojans bevatten.
Dus als je in die context veilig bedoeld, dan is het afwachten en opletten wat je doet.

De link van Roxmarie kan je er veel over leren.

Bovenaan Onderaan