IRMA

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 1922

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.061
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall
De orkaan IRMA is aan het ontstaan.
Momenteel al windsnelheden tot 130 mijl - dat is bijna 210 km.

Irma is sinds mijn vorige bericht gegroeid en daarbij een monster geworden, met een enorme omtrek en windsnelheden tot een 300 KM per uur.
Op dit moment raast het oog over St. Maarten.
We zullen moeten afwachten of de laat ingezette voorbereidingen nut hebben gehad en dat iedereen daar veilig is.

Zou dat laat inzetten van de voorbereidingen samen hangen met de mentaliteit in die warme streken? Of is de overheid erg laks geweest!

Zou dat laat inzetten van de voorbereidingen samen hangen met de mentaliteit in die warme streken? Of is de overheid erg laks geweest!

Daar wil en kan ik geen uitspraak over doen.
De aangerichte ravage moet enorm zijn, de stroom schijnt uitgevallen te zijn op St. Maarten.
We zullen dus moeten wachten op nieuwe berichten om te weten te komen of de mensen daar veilig zijn gebleven.

Ravage op St.Maarten

xxl.jpg

BRON

Eerste beelden van St,Eustatius:

View: https://twitter.com/kon_marine/status/905428960925933568/photo/1

Doordat de stroom is uitgevallen op St. Maarten, waardoor ook de telefonie nauwelijks nog werkt, zijn er nog steeds geen berichten over slachtoffers.

xxl.jpg

xxl.jpg

xxl.jpg

xxl.jpg

BRON

Wat een verschrikking! Hoe moet dat allemaal weer goed komen? Er is gewoon geen beginnen aan!

Er is nog steeds geen echt contact met St. Maarten.
Er zijn berichten dat mensen verward en al rondlopen.

Ook heb ik een foto gezien hoe nu de containers in de haven kriskras door elkaar liggen.
Een windsnelheid van 350 Km/u is alles vernietigend.
Van het Franse gedeelte (Saint Martin) komt het bericht, dat vier stormvaste gebouwen vernield zijn.
De Fransen hebben gemeld, dat aan hun kant van het eiland er minstens acht doden te betreuren zijn.

Sint-Maarten zwaar getroffen: zeker acht doden op Franse eilanden

Marilou Rohan is op vakantie op Sint-Maarten. Haar familie woont op het eiland. Volgens haar is het eiland veranderd van een paradijs in een hel op aarde. "Het is alsof iemand met een grasmaaier vanuit de hemel over het eiland is gegaan. De huizen zijn kapot. Sommige zijn met de grond gelijk gemaakt. Ik heb het geluk dat ik in een stevig huis zat. Maar we hebben de deur moeten tegenhouden, zo hard was de wind."

De situatie is onzeker, vertelt Rohan. "Mensen voelen zich machteloos. Ze weten niet wat te doen, je ziet de angst in hun ogen."

Bron

De berichten uit St.Maarten vind ik nog niet bepaald hoopgevend, er is zoveel kapot daar.
Daarnaast is de veiligheidssituatie daar een steeds groter probleem - de Fransen hebben in hun gedeelte veel meer ordehandhavers die hard ingrijpen dan de Nederlanders in hun deel van St. Maarten.
En er was een polemiek gaande omdat en reisbureau meende dat toeristen voorrang hadden bij de evacuatie van het eiland.

In ieder geval, het monster waarvan het oog over St. Maarten is gegaan is inmiddels weer Catgorie 4 en stevent af op Florida.

Er zijn al mensen, die zeggen dat de enorme schade in Texas en straks in Florida niet meer betaald kan worden vanwege de enorme schuldenlast van de USA.

Verder gaat de Amerikaanse luchtmacht in Texas de geïnundeerde gebieden rondom Houston met speciale vliegtuigen besproeien.
Chemtrails Over Texas: USAF Dispatches Sprayer Aircraft In Response To Hurricane Harvey - Stock Board Asset

Hurricane Irma Upgraded to a Category 4 Ahead of Life-Threatening Strike in Florida Keys Sunday Morning

ik hoop de wij dat nooit mogen mee maken o_O

Je bent nog jong, jij gaat nog veel grotere natuurrampen meemaken, want over de hele wereld is het klimaat kapot gemaakt.
En nee - dat heeft niets van doen met die CO2 leugen - die is alleen maar bedoeld om mensen geld uit de zak te kloppen!

Je bent nog jong, jij gaat nog veel grotere natuurrampen meemaken, want over de hele wereld is het klimaat kapot gemaakt.
En nee - dat heeft niets van doen met die CO2 leugen - die is alleen maar bedoeld om mensen geld uit de zak te kloppen!

zo is dat:mad:

Ik zag in het journaal een uitzending uit Petersburg.
Het oog van Irma zal er overheen gaan.
Mensen worden in het gebouw van een lagere school opgevangen; als je ziet hoeveel auto's voor die school geparkeerd staan......

Terug
Bovenaan Onderaan