IP adres Proximus Internet box V7

ShadyAngel

PCS Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
64
OS
Windows 11 Pro
Vanmorgen overgeschakeld van scarlet internet overgeschakeld naar proximus fiber.
Iemand enig idee welk ip-adres een Proximus Internet box V7 gebruikt, van de getallen die ik via ipconfig vind werkt er geen enkele.
Zo geraak ik niet in het configuratiescherm van de internet box.
Een ander raadsel is dat volgens de ookla speedtest mijn laptops via wifi sneller zijn dan de desktop. Kan dit zomaar?
Laptops geven 600 en +800 aan terwijl de desktop met vaste aansluiting maar tot honderd gaat.

Het gaat om het IP-adres van de router waarmee ik in diens configuratiescherm kan komen.
6377a5b415102-2022-11-18_15h55_50.jpg

Van degene via de afbeelding krijg ik via windows troubleshooter een melding dat de site online maar niet reageert??

Het zou het IPv4 adres moeten zijn dat achter Default Gateway staat. Achter Default Gateway staat eerst het IPv6 adres. Daaronder het IPv4 adres.
In jouw afbeelding is dat het onderste IP-adres. Ik heb het hieronder met een rode rechthoek aangegeven:

6377b073c6486-2022-11-18_17_09_55-Window.png

terwijl de desktop met vaste aansluiting maar tot honderd gaat
Zit er misschien een oude switch tussen je desktop en je nieuwe modem? Oude switches (van het type "fast ethernet") hebben een maximale snelheid van 100 mbps.

@ShadyAngel - je moet een handleiding bij je modem hebben ontvangen

Het is denkbaar dat er in die handleiding het inloggen wordt besproken via een in te geven link.
Dat j dan met inloggen met de gegevens die mogelijk op het modem staan en dat je vervolgens
online verbonden wordt met Proximus ,om via het web je modem te beheren.

Het gaat om het IP-adres van de router waarmee ik in diens configuratiescherm kan komen.
Dat is normaliter -altijd- het gateway ip adres want via de gateway moet je het internet op. Kan inderdaad zijn dat het in Belgie via je provider moet.
Interne ip adressen hoef je trouwens niet te maskeren, dat heeft geen nut.

Laptops geven 600 en +800 aan terwijl de desktop met vaste aansluiting maar tot honderd gaat.
Neen dat is niet normaal. Dan zou ik eens controleren of de vaste aansluiting wel een gigabit full duplex connectie maakt. Want het ziet er naar uit dat die een 100 mbit connectie maakt.

Typisch proximus. Geen enkele handleiding ontvangen. Op het modem zelf staan geen gegevens (niet voor & achter).
Op internet alleen installatiehandleiding te vinden hoe het modem te installeren.
De proximus website werkt ook maar half want kan geen produkt toevoegen.
Het ip adres dat ik via ipconfig vind komt overeen met dat van advanced ip-scanner.
Is er iets aan deze meldingen af te leiden?
6377b73be746a-2022-11-18_17h38_43.jpg

6377b74d1fe2c-2022-11-18_17h39_46.jpg

Enige troost is dat mijn tv nu veel beter beeld geeft.

Maar het gaat dus wel om de modem/router van Proximus en niet je eigen modem?

Die melding laat alleen zien dat je er niet in komt. Wie weet is het ding niet eens fatsoenlijk geactiveerd.
Zou me ook niet verbazen als je de bekabelde aansluiting net op een poort hebt gehangen die voor TV gereserveerd is.
Kun je de kabel eens in een andere poort steken?

Moet een andere gele poort zijn uiteraard. Maar zou zomaar kunnen dat Proximus die toegang heeft afgesloten. Gebeuren wel eens vaker van die rare dingen in Belgie.

@Black Tiger de BBox3 is wel degelijk geprogrameerd, de ervaring door de jaren heen heeft belgacom geleerd om nog zo weinig mogelijk toegang tot de modem te geven aan de gebruiker. nog enkele zaken zijn nog toegangelijk voor de gebruiker zoals: de pc's in je eigen thuisnetwerk een vast ip-adres te geven, port-forward kan ook nog, ...

als ShadyAngel me kontakteerd geef ik hem/haar met veel plezier de info door.
via het forum gaat het niet: de reden daarvan is gekend.
grtz Hana

de BBox3 is wel degelijk geprogrameerd,
Dat vermoeden had ik al, daarom schreef ik ook:
Maar zou zomaar kunnen dat Proximus die toegang heeft afgesloten.

Bij een kennis van mij in België was dat ook het geval. Kwam je zo niet in, moest je via de website van hun en van daaruit kon je dan het modem programmeren.

nog enkele zaken zijn nog toegangelijk voor de gebruiker zoals: de pc's in je eigen thuisnetwerk een vast ip-adres te geven, port-forward kan ook nog, ...
Dat moest ik bij die kennis ook via de website doen, omdat er geen rechtstreekse toegang mogelijk was.
Wel jammer dat het in Belgie soms zo dichtgetimmerd is.

via het forum gaat het niet: de reden daarvan is gekend.
Gaat het om wat je via pm vertelde? Dan is het eerder via het forum "wil" je niet i.p.v. "gaat", maar ik begrijp je keuze.

Ondertussen zijn de meeste problemen opgelost door het geduld van een proximus medewerker op hun forum.

Eerste probleem was dat ik alleen een account kon aanmaken maar geen product instellen maar dat heb ik vanmorgen in een proximus winkel laten doen (daar was ik naar toe gegaan omdat ik dacht een verkeerde sim-kaart voor de smartphone te hebben, was een fout van mij want kon die fijne lijntjes voor de nano niet zien). De medewerker heeft ter plaatse zelf mijn gegevens ingevoerd en nu kan ik het meeste bereiken. Alleen het IP nummer wijzigen lukt nog niet met de internet box van proximus.
De configuratiepagina van de oude b-box was veel handiger.
Het tweede probleem heb ik een uurtje geleden kunnen oploss
en. Ik kreeg amper 100mbit snelheid op de fiber terwijl dat 900+ moest zijn. Oorzaak bleek uiteindelijk mijn ethernetkabel, ik heb die verwisseld met de meegeleverde en volle snelheid, wat een verschil tegen die 50mbits van scarlet. Het is een kort kabeltje van ongeveer een meter.
Nu moet ik nog een langere (min 15 meter) om de pc van mijn zoon aan te sluiten als zijn nieuwe pc af geraakt (wacht al meer dan een maand op het nieuwe moederbord en de nieuwe gpu, al de rest is er al. MB: MSI MEG Ace Z790 en MSI RTX 4090 Suprim X.
Welke ethernetkabel is het meest geschikt?

Welke ethernetkabel is het meest geschikt?
Voor die snelheden cat 6a. Uiteraard mag cat 7of cat7a ook maar zal een heel stuk duurder zijn.

Edit: Ik zou geen gewone cat6 nemen want die gaat maar tot 1 gigabit op 250 mhz, dan kan je snelheid dus lager uitvallen (zal vaak gebeuren), vandaar het advies voor minimaal cat6a aangezien die tot 10 gbit aan kan op 500 mhz.

Typisch proximus. Geen enkele handleiding ontvangen. Op het modem zelf staan geen gegevens (niet voor & achter).
Op internet alleen installatiehandleiding te vinden hoe het modem te installeren.
De proximus website werkt ook maar half want kan geen produkt toevoegen.
Het ip adres dat ik via ipconfig vind komt overeen met dat van advanced ip-scanner.
Is er iets aan deze meldingen af te leiden?
6377b73be746a-2022-11-18_17h38_43.jpg

6377b74d1fe2c-2022-11-18_17h39_46.jpg

Enige troost is dat mijn tv nu veel beter beeld geeft.
het is 192.168.1.1 dan moet je u inloggen ben ook bij proximus

Deze laatste had ik ook al geprobeerd zonder resultaat.
192.168.128.1
192.168.1.1
192.168.0.1
192.128.129.0
Geen enkele doet het😿

Terug
Bovenaan Onderaan