IP adres en internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter ynna
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 19
  • Weergaven 1754

ynna

PCS Lid
Lid geworden
18 sep 2017
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
38
Geen probleem van mezelf deze keer.
Een kennis van me heeft een bedrijfsruimte in een bedrijfsgebouw met meerdere bedrijven. Daar is WIFI. Al meer dan een jaar wordt hij getreiterd door de beheerder die hem van het internet afhaalt. Nu heeft hij een vermoeden dat de beheerder ook zijn IP gebruikt. Kan dat? En mocht dat zo zijn wat kan hij eraan doen? De andere bedrijfjes hebben wel WIFI maar in zijn ruimte is dat er niet.

Daar is dan wel een modem/router aanwezig die wifi kan aanbieden, waardoor je kennis met zijn laptop/desktop op het internet kan.Maar daar zal hij dan wel het wachtwoord hebben gekregen door die beheerder tenzij die beheerder geen wachtwoord in zijn modem/router heeft ingesteld, dan kan hij zo op het internet.
Dus als hij zijn modem uit zet of er een wachtwoord veranderd of zijn draadloosnetwerk beveiligd, dan zal je kennis er geen gebruik meer kunnen van maken.
Wat zijn ip betreft als hij gebruik maakt van de beheerder zijn wifi,dan gebruikt hij ook het ip van deze zijn modem/router op zijn pc, daar kan je dan weinig tegen doen? begrijp je @ynnna
..........................................................................................
ps:: hier snap ik toch iets niet goed? je schrijft dat de beheerder hem van zijn internet afhaalt,vermoed dan toch wel dat hij internet (via wifi) heeft of werkt hij met een stick?
u laatste zin het gebouw waar hij bevestigd is, heeft geen dan geen wifi??

Laatst bewerkt:
Er is daar idd een modem/router maar daar zit iedereen op. 6 bedrijfjes. Iedereen maakt ook gebruik van hetzelfde WW

Er is daar idd een modem/router maar daar zit iedereen op. 6 bedrijfjes. Iedereen maakt ook gebruik van hetzelfde WW
Als die beheerder weet welke ip dat je kennis heeft dan kan hij die wijzigen/blokkeren in zijn modem/router maar daarvoor moet hij eerst inloggen in zijn modem/router omdat uit te voeren, hij zet die ip gewoon op een zwarte lijst,geeft hij die weer vrij dan plaatst hij die weer op een whitelist
ik vrees echter dat daar weinig aan te doen is? betaalt hij daarvoor maandelijks? dan kan hij er een klacht voor indienen

Aha dat klopt dus allemaal. Hij betaald daar huur en service kosten dus dat laatste dan maar niet meer doen.
Ik ga het aan hem doorgeven. Bedankt voor jullie hulp weer.

Aha dat klopt dus allemaal. Hij betaald daar huur en service kosten dus dat laatste dan maar niet meer doen.
Ik ga het aan hem doorgeven. Bedankt voor jullie hulp weer.
Hij kan de beheerder daarover aanspreken en zeggen dat hij hem niet zomaar het internet kan ontzeggen omdat hij hiervoor service kosten betaald, waar waarschijnlijk internet is inbegrepen, en dat hij wenst dat hij weer internet wilt of dat hij anders jammer genoeg klacht moet voor indienen,je kan ook testaankoop hierover aanspreken hier Klacht indienen via Test-Aankoop
die staan je echter bij met raad en daad hoor

De beheerder is een agressief figuur die zelfs een raam heeft ingeslagen. Super in treiteren. Gelukkig heb ik er geen last meer van want ben daar vertrokken. Ik ga het aan hem doorgeven dat hij daar een klacht in gaat dienen. Hopen dat het helpt. Dank je voor de tip!

De beheerder is een agressief figuur die zelfs een raam heeft ingeslagen. Super in treiteren. Gelukkig heb ik er geen last meer van want ben daar vertrokken. Ik ga het aan hem doorgeven dat hij daar een klacht in gaat dienen. Hopen dat het helpt. Dank je voor de tip!
Als dat geen persoon is waar je deftig tegen kan praten, dan is het maar een oplossing een klacht indienen.Maar zeg tegen je kennis dat hij eerst een brief aangetekend verstuurd naar die persoon maar maak een kopie van die brief, dat hij toch iets in zijn handen heeft.Want het is wel zo dat je eerst moet proberen om tot een bemiddeling te komen met die persoon, om daarna toch over te gaan naar een klacht toe?
veel succes verder

Oké thnx. Ik geef het door.

Dan ben ik niet verbaasd dat hij er uitvliegt !
@Swake hij had wel internet via wifi in het gedeelte van het gebouw waar hij zit? maar de beheerder heeft waarschijnlijk een pik op hem dat hij het zo smerig speelt om zijn wifi te ontzeggen. Ik vemoed wel dat dit aan de beheerder ligt en niet aan de kennis van de vraagsteller? wat er tussen hun beide ooit is geweest weten we niet maar dit vind ik het laagste wat er bestaat, en trouwens hij betaald ervoor, dus geen reden om hem te ontzeggen van zijn wifi.
wat bedoel jij dan dat je niet verbaasd bent dat hij er uitvliegt???

In de eerste post van Ynna lees ik dat er in de ruimte van haar kennis geen wifi is. Ik vind het dan al knap dat je er iets ontvangt, tenzij je op een ander mee surft. Als ik bij vrienden kom en ik wil daar mijn laptop gebruiken (maar hij mag zelden mee, hoor!), moet ik eerst hun wachtwoord vragen.
Als je geen goede verstandhouding hebt met die beheerder, geeft hij het wachtwoord misschien niet aan die kennis. En ik zie ook niet voor me hoe je iemand, die je eerst toelaat met wachtwoord en al, daarna van de wifi af kan halen.
Eigenlijk vliegt hij er niet uit, maar is hij er volgens mij nog nooit op de goede manier ingevlogen.

Ik vind het een vreemd verhaal . Eén gebouw en daarin zijn 6 verschillende bedrijven gevestigd , zo begrijp ik het toch .
En dan lees ik

Waarom maar één modem en voor elk bedrijf geen aparte modem ?
Of gaat het om één bedrijf met 6 verschillende afdelingen in hetzelfde gebouw ?

@Swake
Zoals ik het lees betreft het een bedrijfsverzamelgebouw waarin 6 kleine bedrijfjes in 1 pand zitten.

@ynna
Is het voor jouw kennis geen optie om een eigen router neer te zetten, of via 4G te werken? Smartphones kunnen vaak ook als hotspot worden ingesteld met een zelf te bepalen inlognaam en code. En onbeperkt 4G is bij sommige providers ook niet zo heel duur meer.

Een goed idee maar voor een router heb je van buitenaf een bedrading nodig,laat staan dat de beheerder dit zal toestaan?
hotspot via smartphone of draadloos usbstick gaat dan wel.
Maar hij betaalt ervoor volgens @ynna dus hoeft hij geen andere kosten te doen maar op te eisen waar hij recht op heeft.

te eisen waar hij recht op heeft.
Op eisen kan, maar geeft geen garantie tot het krijgen waar je recht op hebt. Bovendien kan de beheerder dit altijd verstoren zonder aantoonbaar bewijs.
Het recht hebben op iets moet ook wel zwart op wit staan om te bewijzen op dit recht. Verder is een ondernemer minder juridisch beschermd dan een consument.

Het recht aanvechten zal ongetwijfeld meer gaan kosten dan een 4G abonnement waarvan je de btw weer terug kan vorderen en de overgebleven kosten van de fiscale winst af worden gehaald.

Inderdaad dit kan @gouwepeer maar ik neem aan dat de persoon in kwestie toch ook een bewijs in zijn bezit heeft tot betaling hiervan, of tenzij dit casch word betaald dan staat hij inderdaad met lege handen?
En als hij niet tot een overeenkomst kan komen met die beheerder, indien hij toch een bewijs heeft dat hij recht heeft op wifi dan zullen de kosten gehaald worden van diegene die de zaak verliest? en komt een 4gb abonnement wel goedkoper uit.Als hij het zo verliezen die kennis van @ynna

Geen probleem van mezelf deze keer.
Een kennis van me heeft een bedrijfsruimte in een bedrijfsgebouw met meerdere bedrijven. Daar is WIFI. Al meer dan een jaar wordt hij getreiterd door de beheerder die hem van het internet afhaalt. Nu heeft hij een vermoeden dat de beheerder ook zijn IP gebruikt. Kan dat? En mocht dat zo zijn wat kan hij eraan doen? De andere bedrijfjes hebben wel WIFI maar in zijn ruimte is dat er niet.

Hoi ynna, als jouw kennis geen WiFi in zijn bedrijfsruimte heeft, is hij dan via ethernet (dus gedraad) op internet aangesloten?

In ieder geval, de beheerder kan via inloggen op de modem zien welke mac-adressen en ip-adressen internet hebben.
En als de modem ook aangeeft wie vie WLAN en wie via LAN is aangesloten - dan wordt het nog makkelijker.
Gewoon de betreffende ethernetkabel uit de modem trekken........

Blijft de vraag waarom de beheerder tot treiteracties overgaat.

In de eerste post van Ynna lees ik dat er in de ruimte van haar kennis geen wifi is. Ik vind het dan al knap dat je er iets ontvangt, tenzij je op een ander mee surft. Als ik bij vrienden kom en ik wil daar mijn laptop gebruiken (maar hij mag zelden mee, hoor!), moet ik eerst hun wachtwoord vragen.
Als je geen goede verstandhouding hebt met die beheerder, geeft hij het wachtwoord misschien niet aan die kennis. En ik zie ook niet voor me hoe je iemand, die je eerst toelaat met wachtwoord en al, daarna van de wifi af kan halen.
Eigenlijk vliegt hij er niet uit, maar is hij er volgens mij nog nooit op de goede manier ingevlogen.
Het is een gebouw verdeeld in ruimte,s als de muren niet geisoleerd zijn ontvang je hoe dan ook signalen die de modem/router uitstraalt en ontvang je dan wifi, en kan je draadloos surfen, daarna word er verteld dat men met zijn allen met dezelfde wachtwoord werken?ik zie die beheerder dat niet gaan doen om telkens het wachtwoord te veranderen en door te geven naar wie hij wilt?ik vermoed dat @abb gelijk heeft en dat de beheerder de kabel (ethernet lankabel) er gewoon uittrekt?
ps: als je geen wachtwoord in je modem/router hebt ingesteld, dan kan jan en alleman gebruik maken van je gratisse wifi

De Lan kabel moet daarvoor niet specifiek uitgetrokken worden . De beheerder kan ook het IP adres van jouw PC blocken .

Terug
Bovenaan Onderaan