invoegen van MP4 bestand in een Powerpoint (2010 en hoger)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 17
  • Weergaven 5017

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
395
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Met veel dank aan W. Karssenberg te zien op
http://www.trendmatcher.nl/2012/11/mp4-bestand-embedden-in-powerpoint.html
Veel aanwijzingen op internet en zelfs van Microsoft werken niet goed. Vaak zijn filmpjes ook in flv opgeslagen. Voor mp4 werkt dit wel.
Wat wel genoemd wordt in de instructie van W.K. (zie link) maar niet helemaal duidelijk is het invoeren de "URL"van het mp4-bestand. Persoonlijk heb ik daar veel moeite mee gehad, vandaar deze tut.De gedownloade film moet opgeslagen zijn in een map van een schijf, dit is essentieel.
In het desbetreffende lege vakje waar die URL ingetikt moet worden ( met exact dezelfde letters en spaties en lettertekens) als voorbeeld dit komen te staan: C:/exacte naam van de map (liefst geen submappen)/exacte naam van de film gevolgd door ".mp4".
Dus nog eens : C:/de map/benaming film.mp4
Als je op het kruisje drukt van dat venster
pps3s.jpg

moet het goed gaan. Voordeel van deze methode is dat je tijdens een PowerPoint presentatie elders niet de film op internet/YouTube hoeft op te zoeken.
Belangrijk: bij eventueel kopiëren van de gehele PowerPoint die op de andere pc weer in dezelfde (C)map plaatsen; in een andere schijf of vanaf een USB-stickie worden ze niet herkend!

Belangrijk: bij eventueel kopiëren van de gehele PowerPoint die op de andere pc weer in dezelfde (C)map plaatsen; in een andere schijf of vanaf een USB-stickie worden ze niet herkend!

Wel als op die andere schijf of USB stick een mediaplayer als draagbaar programma (PortableApp) geïnstalleerd staat .
http://portableapps.com/apps

dank je wel. Dat zal voor wel meer programma's gelden, maar ik heb het meer dan eens mee gemaakt dat iemand een PPT vertoonde, maar muziek en/of video's nog op een andere pc (thuis) stonden, of net tussen maken en vertoning een andere pc had. Alle variaties van mislukkingen zijn dan mogelijk.
p.s. ik kon hem in de lange lijst van "portables"niet vinden (wel mp3), maar bedoel je bijvoorbeeld deze:
http://portableapps.com/apps/music_video/mpc-hc-portable ?

Ik lees PPT in je reactie . PPT is een presentatie , PPS is een voorstelling . Bij PPS zal het muziekbestand wel afgespeeld worden bij het openen van de voorstelling .

De website van Karssenberg was mijn uitgangspunt: PowerPoint maken mèt (af en toe) een videofragment. Vaak zie ik namelijk dat de instructie via "videofragment of audiobestand "toevoegen niet werkt.
Waar ik op wees is vooral het nauwkeurig invoeren van plaats en naam van de mp4-film.

Een mp4 file kun je niet embedden in een powerpoint bestand . Die verwijzing is nodig zodat de player weet waar hij het bestand kan vinden om te openen .
Als jij dat ppt bestand naar een stick kopieert zonder het mp4 audiobestand ook naar de stick te kopiëren en in de presentatie word de locatie naar het bestand juist vernoemd zal powerpoint presentatie weergeven maar zonder geluid . Een wav file kun je wel embedden in een ppt of pps bestand !
Stel dat F: de schijfletter is van je stick , kopieer je het ppt bestand en het audiobestand (mp4)naar de stick .
URL: F:\geluidbestand.mp4

En hoe kan ik op eenvoudige wijze een filmpje in mp4 converteren naar wav? Ik had wel begrepen dat een geluidsfragment in een PPT wat eenvoudiger gaat, maar het ging mij om een video (bv. een bestand van YouTube, die vaak mp4 zijn).

Dat is het vervelende aan Windows , ofwel zijn het trials of moet je online gaan converteren . In Ubuntu of Linux Mint zijn er talrijke converteer programma's beschikbaar in softwarebeheer .

Goede tool is link verwijderd wegens niet goed!
Maar goed opletten bij installatie,anders heb je rommel mee!!!
Mvg
Danvers

Laatst bewerkt:
Eindconclusie: voor een PowerPoint 2010 is de methode "Karssenberg" (zie link) nog niet zo gek. Ik heb alleen gewezen op het exact kopiëren van de locatie van (opgeslagen) mp4-bestand, zodat je zonder kans op een haperende of verbroken verbinding je filmpje kan spelen in een presentatie. Niks converteren. Linux of rommel binnen halen met die codecs.

aanvulling: ik heb de Format factory opgehaald. Wel goed oppassen dat je "Registry Optimizer" NIET ook ophaalt. Enne..... Panda haalde er bij mij een virus (?) uit. Verder was het even zoeken waar de nieuwe video terecht kwam , maar een flv-filmpje (uit 1903!) werd keurig omgezet in mp4.

Verder was het even zoeken waar de nieuwe video terecht kwam
Weet het niet van buiten,denk je dat je doelmap zelf kunt bepalen.
Gebruik het zelden, soms om van FLAC>MP3.
Maar inderdaad het kan redelijk veel.
Mvg
Danvers

aanvulling # 2 (en waarschuwing) Behalve een fotoprogramma Picosmos komt er ook een ByteFence mee. Die Picosmos was meteen te verwijderen, voor ByteDefence moest ik twee maal Revo laten werken.Dus: metéén kijken naar recent geïnstalleerde meuk die je niet wilt hebben.

Ik wist niet eens dat dit mogelijk was. Leuk dat jullie dit hier even melden. Dan weet ik ook weer dat deze mogelijkheden er zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan