Interesse in laptops

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rubensky
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 36
  • Weergaven 2499

Rubensky

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
457
Punten
83
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Al jaren geleden werd er geroepen "de laptop verdwijnt met een enkel jaar voor de tablet" Inmiddels zien we dat het toch echt zo'n vaart niet zal lopen. Daarom dit topic. We laten de desktops even buiten beschouwing en kijken eens naar wat voor merk en type laptop mensen tot hun beschikking hebben.

Ik begin:

Voor privé:

HP Elitebook 8560W:
59b0f62a54b16-1316180342.jpeg

Voor het werk:

HP Probook 650 G2

59b0f617bbb9a-2000918191.jpeg

Hoi, mijn laptop is 5 jaar oud en dat is misschien al wel bejaard. Maar het is een kras oudje!
Toch denk ik al wel na over een opvolger. Deze week kreeg ik het blad Enter, van Seniorenweb, en daarin wordt een aantal laptops vergeleken op veel punten. Voordat ik moeilijk ga doen om het resultaat hierin te frutselen, is mijn vraag: kunnen jullie niet gewoon online in dat blad kijken? En dan een oordeel vellen over die genoemde apparaten?

Ik heb nu een HP Pavilion g6, maar daar bestaat vast geen plaatje meer van: de middeleeuwen!

Jawel hoor Kate. Daar is zeker nog een plaatje van:

59b104ecc62f3-1342007085.png

Zelf weet ik niet of we online in dat blad kunnen kijken (zal eens zoeken). Als je een andere laptop wil kan je altijd eens een topic daarvoor aanmaken zodat we je kunnen adviseren.

Een aantal jaren terug werd door grote marketing bedrijven voorspeld, dat het notebook zou uitsterven toen tablets een hype werden.
Men is daar allang van teruggekomen.
Mijn Dell Precision M6400 heeft op 3 februari 2009 de Dell fabriek in Ierland verlaten en is naar Nederland gestuurd.
Gekocht door de eerste eigenaar voor 2300 euro.
Ik heb de machine in juni 2011 overgenomen voor 650 euro.
Deze Dell heeft mij nog nooit in de steek gelaten en draait op dit moment beter dan ooit te voren.

382820.jpg

Deze week kreeg ik het blad Enter, van Seniorenweb, en daarin wordt een aantal laptops vergeleken op veel punten. Voordat ik moeilijk ga doen om het resultaat hierin te frutselen, is mijn vraag: kunnen jullie niet gewoon online in dat blad kijken?
Het blad Enter is online te lezen, maar dat is enkel mogelijk voor leden van SeniorWeb: Enter-archief | SeniorWeb
Je moet namelijk inloggen met inlognaam en wachtwoord: Inloggen - log in voor de ledendiensten | SeniorWeb
Meer info over het inloggen:
Inlognaam
Standaard is de inlognaam gelijk aan uw lidnummer. Uw lidnummer bestaat uit 6 cijfers en staat op uw ledenpas. U vindt het ook onder aan uw wekelijkse SeniorWeb Nieuwsbrief. Bent u het kwijt? Vraag uw lidnummer op.
Hebt u uw inlognaam zelf aangepast? Vul dan uw zelfgekozen inlognaam in.

Wachtwoord
Standaard is het wachtwoord gelijk aan uw postcode (vier cijfers en twee hoofdletters zonder spatie, bijvoorbeeld 1111AB).
Hebt u uw wachtwoord zelf aangepast? Vul dan uw zelfgekozen wachtwoord in.
Jij, Kate, kunt als lid dat nummer dus wel online lezen. Ook kun jij het blad als pdf opslaan op je computer. Niet-leden moeten eerst lid worden van SeniorWeb.

Als ik echt wat werk wil doen, dan geef ik de voorkeur aan een desktop pc. Bij mijn vriendin heb ik echter permanent een laptop staan, zodat ik ook wat kan doen als ik bij haar ben. Permanent? Ja, permanent. Geen zin om dat ding steeds mee te slepen.
De oude HP Pavilion DV7-2250ed (uit 2010) die daar stond heb ik een paar maanden geleden vervangen door een sneller apparaat: een Lenovo Ideapad 510-15ISK - 80SR00EAMH

59b11788aca9f-300.jpg

Ziet er mooi uit hoor Porrelaar!

59b13a5143d14-20170907_104233.jpg

Heb je hier iets aan Rubensky? Zo trof ik het aan in Enter.

Vind het wel leuk om even naar te kijken. Maar zoals ik al typte wanneer je echt advies wilt moet je even een topic starten op de juiste plek.

Mijn huidige Lenovo IdeaPad S410p-00397: later voorzien van SSD en extra 4GB RAM.
Speciaal een 14-inch gekozen omdat het permanent op het salontafeltje voor me staat.
Samen met een USB DAC, mini mixer, IR schakel- en volume regelbare preamplifier, actieve monitorspeakers en de Logitech Harmony Smart control vormt het i.c.m. mijn TV een multimedia geheel:

59b1543b08f97-lenovo-ideapad-s410p-00397-59409751-extra-large.jpg

Consumenten bond

Laatst bewerkt:
EvC,

Hoe is de werking van dat ding?

Net geen meter lang en met een matglas blad.
Het geheel komt daardoor niet prominent en nerdy over (hoewel?).
Ik woon niet zo groot, daarom mijd ik een flinke audio installatie en werk ik met een preamp onder en actieve monitorspeakers naast mijn middelgrote TV (bewust geen smart model).

Laatst bewerkt:
Ik heb een HP 2570P met een I7 en 8GB ram. De hdd heb ik vervangen voor een ssd. Dit jaar zakelijk aangeschaft voor €250,00 inclusief de terug te vorderen btw :cool:

e2cd04bfc1fe5e3727ebd9cd95a5ee65.png

Dat heb je dan wel echt heel goedkoop gedaan!

ik heb een acer aspire 7740 uit 2009 gekocht in 2010
search
ondertussen 7 jaar oud werkt nog maar volgende jaar juli 2018 vervangen door Apple MBA 13ich
search

Dit is mijn test computer met windows 10 erop
7350252f52d82da049b4ceb30590fabb.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan