Instagram wil kinderen en jongeren beter beschermen

Instagram wil kinderen en jongeren beter beschermen
Instagram heeft zijn ouderlijk toezicht uitgebreid om kinderen en tieners te helpen
beschermen tegen cybergrooming.

Instagram wil kinderen en jongeren beter beschermen en breidt daartoe zijn maatregelen ter bescherming van jongeren uit.
Dit meldt de dochteronderneming van Facebook in een officiële blogpost.

Om minderjarigen te beschermen, moet "cybergrooming" worden voorkomen. Contactverzoeken van volwassenen worden
vanaf nu verhinderd. Zo kunnen gebruikers die jonger zijn dan 18 jaar niet meer worden aangeschreven via een direct
message, tenzij zij de afzender al volgen.

"Om tieners te beschermen tegen ongewenst contact met volwassenen, introduceren we een nieuwe functie die voorkomt dat
volwassenen berichten sturen naar mensen onder de 18 die hen niet volgen. Als een volwassene bijvoorbeeld een bericht
probeert te sturen naar een tiener die hem niet volgt, krijgt hij een melding dat DM's geen optie zijn. Deze functie is
gebaseerd op ons werk om de leeftijd van mensen te voorspellen met behulp van machinaal leren en de leeftijd die gebruikers
opgeven wanneer ze zich aanmelden. Door over te stappen op end-to-endencryptie investeren we in functies die de privacy
beschermen en gebruikers veilig houden zonder toegang te krijgen tot de inhoud van DM's," schreef het bedrijf op zijn blog
in dit verband.

Verder is het bedrijf van plan te vertrouwen op kunstmatige intelligentie om te detecteren of kinderen onder de 13 zich aanmelden
in strijd met de regels van Instagram. Een andere maatregel is dat Instagram tieners wil aanmoedigen om hun accounts op "privé"
te laten staan wanneer ze zich aanmelden. Op die manier kan hun inhoud alleen worden bekeken door gebruikers die ook eerder
als volgers zijn bevestigd.

De innovaties op het gebied van jeugdbescherming zijn wereldwijd van toepassing.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
4.074
Oplossingen
1
Reactiescore
2.095
Punten
423
En dan doet zo'n volwassene zich als een kind voor? Is dat ook geblokt, dat jongeren, jongeren kunnen accepteren, dus tot 18 jaar. Anders lijkt me dit best moeilijk te tackelen.

Ik zie de andere post, die had ik nog niet gezien.

Bovenaan Onderaan