Inkt van HP printer droogt op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter perloc
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 1563

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
37
Punten
28
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Ik heb een HP Deskjet 1515 printer.
Die wordt maar erg weinig gebruikt.
Daardoor droogt de inkt van cardridges op.
Schoonmaken met de clean optie van de HP printer werkt niet.
Moet de CR eruit halen en met een vochtig papiertje schoonmaken.
Dat gaat soms wel maar niet altijd.
Hoe kan ik uitdrogen voorkomen?
perloc

Met een vochtig papiertje schoonmaken kan je printer beschadigt raken .De cartridge droogt gewoon uit omdat ze nauwelijks beweegt.
Als jij zo weinig een printer gebruikt dan zou ik zelf voor een laser printer kiezen . Poederinkt kan niet uitdrogen .

Hallo perloc,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit, wat een geweldige forum moet gaan worden.

Jij woont nu eenmaal in een warme regio en daardoor steekt het probleem waarschijnlijk nog eerder op dan elders.
Ik kan alleen maar zeggen - ook al gebruik je het apparaat weinig - zet het éénmaal wekelijk aan laat de printersoftware een testpagina afdrukken; is de afdruk prima dan kan je de printer weer uitschakelen.
is de afdruk niet goed dan de printersoftware dan de printkoppen laten schoonmaken.
Mogelijk dat daarin de oplossing zit.

Een andere oplossing kan zijn om een Laserprinter te overwegen?

Hoi Perloc, je ziet het: je bent niet alleen hartelijk welkom, maar ze gaan zich meteen om je bekommeren! En daar ben je vast blij mee.

Gebeurt er ook niets als je het reinigingsprogramma van de printer eens aan het werk zet?

Je zou kunnen overwegen een kleurenlaserprinter te kopen.
Iets duurder in aanschaf, maar op termijn goedkoper en nooit last van ingedroogde cartridges.

Leuke reacties!!
Deze tamelijk nieuwe en goede printer (< 1 jaar en eindelijk eens goede kleurfotoafdrukken, dat was met de Lexmark die ik had wel anders!!) bij het vuilnis zetten (nee, hier gaat ALLES in de vuilnisbak) en een laser printer aanschaffen die ook maar weinig wordt gebruikt. Zo rijk ben ik niet! Wie zou dat doen?
Verder advies om de clean optie van de printer te gebruiken. Maar in mijn eerste bericht al gezegd dat dat niet helpt.
Verder zie ik niet dat met een vochtig doekje de inkt cardridge schoonmaken de printer zou kunnen beschadigen.

Abraham54, goed advies af en toe aanzetten. Maarrre..... zou het ervan komen? Dicipline he?!

Dank voor de antwoorden.
perloc

Dat wist ik niet, dat ook de cardridges een vervaldatum hadden. En hoe zit dat, als de cardridges lang op de plank in de winkel blijven liggen?
Deze printer heeft twee cardridges: kleur en zwart. Met beiden, zeer vage beelden. Als ik de kleur eruit haal,. zeer vage beelden. Als ik zwart eruit haal, redelijk goed. Dus zwart verlopen? Met een vochtig doekje komt er nog vrij veel zwart uit. Maar ja, als de aansturing het laat afweten....
Ben in ieder geval geen stap verder.
perloc

Dat wist ik niet, dat ook de cardridges een vervaldatum hadden. En hoe zit dat, als de cardridges lang op de plank in de winkel blijven liggen?

Daar zijn truucjes voor . Stel de bios klok in op een datum eerder dan de vervaldatum . Na het printen zet je de bios klok terug op de juiste tijd . Let bij aankoop op de datum die op de verpakking staat . Let maar eens goed op in de handel . Cartridges die goedkoop aangeboden worden , zal de vervaldatum zeer jong zijn .
HP zijn zeer goede apparaten maar cartridges enorm duur .
Ken je de verschillen ?
HP 301 BLACK (CH561EE)

HP 301 XL BLACK

XL cartridges zijn niet groter zoals ik eens van iemand te horen kreeg , want dan zouden ze in de printer niet passen . Die XL staat gewoon voor een volledig gevulde cartridge terwijl de andere maar een half gevulde is .

Bijna zou ik schrijven dat een scanner belangrijker is dan een printer (het meeste stuur je toch mee als bijlage in een mail of archiveer je).
Zo geraken printers bij mij ook uitgedroogd door te weinig gebruik: en het is te duur om laserprinter te kopen.
Er staat nu dus niets meer bij mij in huis. Bij mijn broer kan ik terecht voor scannen en printen.
Zo weet ik ook niet of je met een USB-stickje (met inhoud) aangesloten op een kopieermachine in een supermarkt, je je uitdraaien kunt regelen?
Je begrijpt, voor administratiezaken zoek ik dus soms een alternatief om zelf apparatuur niet te hoeven kopen. Een kleine vergoeding voor kopieën is dan ook billijk.

Wat jij oppert is in Nederland dan ook geen probleem, maar of dat ook kan in Angola waar de TS al jaren woont?

Wij hebben een Laserprinter en kennen het probleem van het uitdrogen dus niet meer. Wel is het zo dat ik juist voor dit soort zaken adviseer de printer altijd aan te laten staan. Dan houd deze de inkt vanzelf vloeiend. Zoveel stroom verbruikt dat nu ook weer niet.

Terug
Bovenaan Onderaan