info van speccy

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 20
  • Weergaven 2055
K

Kate40

Gast
Zo af en toe kijk ik naar de informatie die Speccy me te bieden heeft. De temperatuur van de processor is gemiddeld 50 graden en de systeemtemperatuur gem. 49 graden. Gisteren, toen ik met de systeemback-up bezig was, was dat behoorlijk opgelopen. Is er een grens waarbij ik me druk moet gaan maken?
En ik heb nog een 2e vraag: bij 'optische schijven' staat bij 'geladen media': onjuist. Ook bij die schijven: bij 'de configuratiemanager' staat 'gebruikersconfiguratie onjuist'.
Onjuist klinkt voor mij als niet goed. Is dat zo? Wil je er eens over denken? Hoeft niet op je vrije zondag, hoor!

Een back-up maken of een scanner laten draaien is processor-intensief voor die momenten - heel normaal dus dat temps oplopen - gebeurt ook in mijn notebook.
Dus maak je geen zorgen.

Graag gedaan.

Nou blijven er nog 2 vragen over die nog niet beantwoord zijn.

Kate,
Start Speccy op klik dan op bestand linksboven >dan publiceer snapshot> dan nog eens op ja> dan krijg je een link te zien.
Plak die in je volgend bericht,dan kunnen de helpers zelf kijken of er iets mis is!
Succes....
Mvg
Danvers

Het moederbord is wel echt warm en 54 graden voor een processor die weinig doet duidt op een stofprobleem.
Je kan het beste opteren voor een goede schoonmaakbeurt in een echte computer winkel.

Inderdaad redelijk warm!
Kate op wat voor ondergrond staat je laptop?Zeker nooit op op tafellaken of alles wat met stof te maken heeft!Niet doen!
Mvg
Danvers

Mijn laptop staat op een houten plank, dus zonder stof bekleed. En ik zal hem maar weer eens laten schoonmaken. Ik heb hem een jaar geleden ook een beurt gegeven in een echte computerwinkel, maar toen moest er ook een nieuwe coolfan in. Dus vroeg die man om mijn wachtwoord. Dat vind ik wel vervelend. Maar moet hij dat voor schoonmaken ook weten? Ik dacht eigenlijk van niet.
Hoe vaak moet zo iets gebeuren? Is dat bij jullie ook zo, of doen jullie dat zelf.

Ik heb hem een jaar geleden ook een beurt gegeven in een echte computerwinkel, maar toen moest er ook een nieuwe coolfan in.
Hoe oud was de laptop dan op het moment?Bij normaal gebruik van laptop,gaat coolfan niet zo snel kapot!Waren er dan problemen? Te warm?Maakte die fan lawaai?
Dus vroeg die man om mijn wachtwoord. Dat vind ik wel vervelend. Maar moet hij dat voor schoonmaken ook weten?
Ja de man moet kunnen zien of de herstelling goed is gegaan.Normaal maak pc-boer daar geen misbruik van!
Mvg
Danvers

Laatst bewerkt:
De vermelding van de optische schijven is niet iets waar je problemen mee krijgt. Daar is verder niets aan de hand.

Ik doe zelf onderhoud van pc's en mijn klanten brengen hun pc/laptop 1 keer per jaar binnen voor een onderhoud: de pc wordt dan fysiek helemaal schoon gemaakt (uiteraard en vooral ook binnenin) maar ook qua software wordt ie nagekeken en geupdated/opgekuist waar nodig. Ik ben daar meestal een voormiddag mee bezig omdat ik sowieso eerst een image maak van de volledige schijf mocht er toch iets mislopen tijdens het onderhoud. Ik vraag de mensen ook om hun externe schijf mee te brengen zodat alles weer pikfijn op mekaar kan worden afgestemd.
Bij mijn eigen pc's doe ik uiteraard hetzelfde (misschien al eens een keertje meer) en 1 keer per jaar gaat alles eraf en wordt de hoofdpc van het reclamebureau clean opnieuw geïnstalleerd. Zo blijft ie perfect lopen als een trein.

Hoi, tja dat klinkt allemaal als muziek in mijn oren. Maar zo'n grote beurt is bij mij nog niet nodig denk ik. We hebben hem medio 2016 naar een winkel in Zeist gebracht: hij werd heel erg warm. Er was een fan stuk. Na afloop was alles goed, maar.........ik had AVG en toen opeens GData. Was beter! Maar toen wilde Mp3jam niet meer werken. Toch apart om dat zo maar te doen! Wat vind jij daar van?

Voor mij is het onbestaanbaar om software te vervangen zonder de klant hiervan vooraf op de hoogte te stellen en te overleggen over het hoe en wat en waarom.

Daarna is het dan aan de klant om een beslissing te nemen om het al dan niet te doen.

Ja, zo denk ik er ook over. Maar ik was toen gewoon overdonderd en later wist de man van de winkel natuurlijk precies uit te leggen waarom dat programma beter was. Ik heb me ook voorgenomen om daar niet meer naar toe te gaan. AVG was bovendien gratis, en nu betaal ik 29 euro per jaar. Niet zo veel, maar toch!
Maar het kan nog gekker! 2 jaar geleden vertelde mijn laptop me dat de coolfan niet naar behoren werkte. Ik vond iemand die hier adverteerde met schoonmaken en die nam mijn apparaat dus mee. Na een week bracht hij het terug. Nou, er was geen oplossing voor het probleem gevonden. Maar hij vond wel dat ik zulke prachtige foto's had en hij had ze bij zichzelf gedownload! Ik zal wel erg stom gekeken hebben, want om dat goed te maken zei hij dat hij zelf van foto's van vissen hield en dus had hij er een aantal voor mij op gezet!!
Toen hij weg was, heb ik die beesten gewist en daarna het adres van die man gewist. Maar ik krijg nog telkens een kerstkaart! Ik heb wel indruk gemaakt, maar zo houd ik daar toch niet van!

Ik zou aangifte doen! Hij heeft namelijk gewoon gegevens van je gestolen. Belachelijk en bizar!

Kate: er is een goede oplossing wanneer je je computer om wat voor reden naar iemand anders of een bedrijf brengt: gebruik Trucrypt en zet daar alles in wat je niet aan anderen wilt laten zien. Trucrypt is freeware en gemakkelijk te installeren. Als je computer terug is zet je alles weer terug. Of laat het staan.....
Is wat werk, maar je hebt de zekerheid dat anderen niet in je zaken kijken.
perloc

Perloc: wat goed dat je al die oude topics nog eens doorspit! En dit lijkt me een goed plan en het blijft dus opgeslagen in mijn grijze cellen.
Maar ik heb stiekem het idee dat ik, als lid van dit forum, gewoon immuun ben geworden voor problemen waar ik mijn laptop voor moet wegbrengen! (Ik zit het nu af te kloppen aan de poot van de tafel!).
We wachten het nu, goed voorbereid, af.

Terug
Bovenaan Onderaan