VideoDoc Indringengende video's over autorijden en afgeleid worden door een smartphone

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.377
Reaction score
2.908
Punten
113
Leeftijd
66
Ik denk namens alle leden te spreken, dat ik het fijn vind dat jij heel goed bent overgekomen.
Het zal een lange rit zijn geweest?

K

Kate

Guest
Anderhalf uur en vreselijk druk! Niks voor mij! Af en toe een narrow escape en dan verwens ik al die automobilisten!

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.377
Reaction score
2.908
Punten
113
Leeftijd
66
Voetgangers leven ook een stuk gevaarlijker en in de digitale wereld aanwezig zijn en in de echte wereld hun weg zoeken......

Leuk - let maar op wat er gebeurt, als er een levensgrote aap op de stoep staat:

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.377
Reaction score
2.908
Punten
113
Leeftijd
66
Leuk! Hoe vind je het allemaal!
Weten hoe je moet zoeken.
Mijn conclusie is al langer dat smartphone gebruikers in toenemende mate feitelijk steeds gevaarlijker leven.
Ik ga er van uit dat velen daardoor voortijdig het leven verlaten, mogelijk met mee name van onschuldigen.

K

Kate

Guest
Jammer genoeg ben ik het helemaal met je eens. En ik zou niet weten wat we daar tegen kunnen doen! Deze filmpjes zijn toch indringend genoeg, maar volgens mij is het: kijken, smartphone pakken, en weer nergens aan denken.

Ik heb al gedacht: er zouden filmpjes moeten komen die op de basisschool vertoond kunnen worden. En dan onder begeleiding. Maar ik hoor de ouders al piepen, terwijl er pas gepiept moet worden, als je kind verongelukt is. En ze zullen het wel slecht voor de psyche van hun kind vinden! Nou, ik weet wel iets wat slechter is!

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.377
Reaction score
2.908
Punten
113
Leeftijd
66
Die filmpjes waarop jij doelt zullen enkel een enkele leerling aan het denken zetten, want ouders zijn nu immers het grootste voorbeeld voor kinderen.
Ik denk dat het veel beter zal zijn de kinderen voor te lichten, wat langdurig smartphone gebruik met hun ogen doet!

K

Kate

Guest
Och, ik denk dat ze dat van die ogen gezeur van volwassenen vinden. Dat moet je tot mijn spijt eerst ervaren, denk ik.
Maar ik denk dan aan net zulke filmpjes als jij nu had, maar misschien een beetje opgepoetst. En als je er op een ouderavond eerst over uitlegt aan de ouders, met wel die vreselijke filmpjes, en daarna vraagt of ze bereid zijn een avond met hun gebroed te komen, dan lukt het misschien wel.
Want iedereen wil toch wel dat zijn kinderen blijven leven!

Laatst bewerkt:
K

Kate

Guest
Daar word ik droevig en niet goed van. Het is de realiteit, maar omdat ik me hier niet aan te buiten ga, laat ik die films voor wat ze zijn. Dit is voor een ander soort mensen, die zich dit goed moeten realiseren.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.377
Reaction score
2.908
Punten
113
Leeftijd
66
De laatste video laat keihard zien wat de gevolgen van appen achter het stuur kan zijn!
Alleen verwonder ik mij over die auto gewoon verder rijdt.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.377
Reaction score
2.908
Punten
113
Leeftijd
66
Het is al jaren actueel - geen smartphone gebruiken tijdens de deelname aan het verkeer.
Maar de verslaving om in die platte wereld te communiceren neemt alleen maar toe.

K

Kate

Guest
Weet je wat ik zo jammer vind? Dat die mensen die deze films zouden moeten zien, al dood zijn. En diegenen die er wel maar kijken, slaat de schrik om het hart, want ze zijn afhankelijk van die andere gekken die niet gekeken hebben!

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.377
Reaction score
2.908
Punten
113
Leeftijd
66
Weet je wat ik zo jammer vind? Dat die mensen die deze films zouden moeten zien, al dood zijn. En diegenen die er wel maar kijken, slaat de schrik om het hart, want ze zijn afhankelijk van die andere gekken die niet gekeken hebben!
Verslaving is verslaving!

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.377
Reaction score
2.908
Punten
113
Leeftijd
66
Dat smartphonegebruik is een verslaving geworden.
Sta je buiten een sigaretje te roken en ben je naar een vreemde verkeerssituatie aan het kijken.
Krijg je in eens van achteren een zet.
Je draait je om en daar staat een jong mens met smartphone in zijn handen.
En die durft te beweren dat ik in de weg stond!

K

Kate

Guest
Oke, dat ben ik met je eens. Maar ik betwijfel nog steeds of die fimpjes helpen om ze er van te doordringen dat ze bezig zijn om misschien iemand te laten verongelukken. Want: verslaving is verslaving, ik zou er geen oplossing voor weten.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.377
Reaction score
2.908
Punten
113
Leeftijd
66
Helaas is het in mijn ogen inmiddels droevig gesteld met de controle van de politie op het verkeers gebeuren in vrijwel elke stad.
Want ik vind als je al deelneemt aan het rijdende verkeer en daarbij de smartphone hanteert - dat er voor automobilisten, bromfietsers, en fietsers op een gewone fiets of e-bike een zelfde hele hoge boete moet gelden.

Bovenaan Onderaan