Indien Rufus niet mogelijk is, wat dan wel.

Off Topic @ pinokio
Voor Linux gebruik gerust balenaEtcher echt simpel;)

Wat is daar off topic aan?Kijk als ik lees van de topistarter zijn vraag,gebruikt hij rufus om windows op een usb stick te zetten?
Dus ik zeg dat dit ook mogelijk is met unibootin
En wat TPM betreft niet iedere computer heeft dit waar je dit kan inschakelen.
Dus jij bedoeld dan
Kan die unebootin ook de TPM 2.0 omzeilen
dan geef je mij wel de indruk dat je dit illegaal wilt omzeilen, je hebt zeker graag een fikse boete aan je been? kijk of je het aanzetten

TPM inschakelen​

Als u TPM wilt inschakelen, worden deze instellingen beheerd via het UEFI BIOS (pc-firmware) en variëren ze op basis van uw apparaat. U kunt deze instellingen openen door de volgende opties te kiezen: Instellingen > Update & Security > Recovery > Nu opnieuw opstarten.

Kies in het volgende scherm Probleemoplossing > Geavanceerde opties > UEFI-firmware-instellingen > opnieuw opstarten om de wijzigingen aan te brengen. Deze instellingen bevinden zich soms in een submenu in het UEFI BIOS met het label Advanced, Security of Trusted Computing. De optie voor het inschakelen van de TPM kan het label Beveiligingsapparaat, Ondersteuning van beveiligingsapparaten, TPM-status, AMD fTPM-switch, AMD PSP fTPM, Intel PTT of Intel Platform Trust Technology hebben.

Als u niet zeker weet hoe u de TPM-instellingen moet wijzigen, raden we u aan de ondersteuningsgegevens van de fabrikant van uw pc te controleren of contact op te nemen met de ondersteuningsorganisatie. Hieronder vindt u koppelingen naar informatie van sommige pc-fabrikanten om u te helpen aan de slag te gaan:

Asus

Dell

HP

Lenovo

Microsoft Surface

Wat is daar off topic aan?Kijk als ik lees van de topistarter zijn vraag,gebruikt hij rufus om windows op een usb stick te zetten?
Dus ik zeg dat dit ook mogelijk is met unibootin
TS stelt geen vraag maar geeft een top tip.
Hoe je met Rufus zonder TPM op je pc toch Windows 11 kunt installeren.
Niks meer niks minder :)

Een nieuw bericht ervan gemaakt, omdat de oorspronkelijke handleiding onduidelijk werd.

Bij het vergelijken van UNetbootin vs Rufus , raadt de Slant-gemeenschap Rufus aan voor de meeste mensen. In de vraag "Wat is de beste software voor het maken van Live USB (van ISO-bestanden)?" Rufus staat op de 1e plaats, terwijl UNetbootin op de 10e staat. De belangrijkste reden waarom mensen voor Rufus hebben gekozen is:

Heeft veel opties.
Lees hier alles

Bij het vergelijken van UNetbootin vs Etcher , raadt de Slant-gemeenschap Etcher voor de meeste mensen aan. In de vraag "Wat is de beste software voor het maken van Live USB (van ISO-bestanden)?" Etcher staat op de 2e plaats, terwijl UNetbootin op de 10e staat. De belangrijkste reden waarom mensen voor Etcher kiezen is:

Ondersteunt Linux, Windows en Mac.
Lees hier alles

leg me dan eens uit waarom het met Rufus niet werkte, en met unibootin dan wel?
en je moet nu NIET gaan zeggen dat ik iets verkeerd deed allebei op dezelfde manier
en dat je nu nr1 staat of laatste speelt geen rol
koop een smartphone van 80 euro en jij een van 300 euro, durf te wedden dat ik er langer mee ga doen als jij met die van 300 euro?
ranglijsten allemaal dikke bullchit alleen jammer dat er 90%erin trappen, gewoon om te verkopen.

leg me dan eens uit waarom het met Rufus niet werkte, en met unibootin dan wel?
en je moet nu NIET gaan zeggen dat ik iets verkeerd deed allebei op dezelfde manier
Hoe kan ik dat weten?Tis wel zo dat je wel de gewoonte hebt om te melden werkt bij mij niet nu in het kort meermaals gelezen links en rechts;) Maar je geeft nooit een foutmelding echt zo als een afbeelding of foto soms of teks toch .Zodat de helper je misschien toch kan attent maken op klein foutje ...gebeurt bij mij ook.
koop een smartphone van 80 euro en jij een van 300 euro, durf te wedden dat ik er langer mee ga doen als jij met die van 300 euro?
ranglijsten allemaal dikke bullchit alleen jammer dat er 90%erin trappen, gewoon om te verkopen.
Deze vlieger ganiet op gaat over software die gratis is en niet verkoop!
Heb ook geen antwoord in verband over TPM met Unebootin.
Mijn ervaring is dat op de meeste Linux forums Etcher word aan geraden.

Beetje tijd gevonden en eens test gedaan met Ubuntu 22.04 geen enkel probleem met Rufus;)

Terug
Bovenaan Onderaan