• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Discussie In toenemende mate zullen robots in de komende jaren werknemers gaan ververvangen!

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65

In de de onderstaande grafiek van Statista zie je hoe landen de komende jaren automatiseren.
Opvallen is dat in Polen zestig procent van de bedrijven denkt dat robots in de toekomst de oplossing zijn.

macguy

Apple freak
Lid geworden
3 sep 2017
Waarderingsscore
465
Punten
83
Leeftijd
22
dit vind ik niet oke

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
153
Punten
63
Leeftijd
75
JA! Het ergste is dat we dan ook met een dramatisch stijgende werkloosheid te maken krijgen. Voor de gedupeerde werknemers zijn er tegen die tijd bij lange niet voldoende arbeidsplaatsen in andere branches. Een handje vol zullen in de zorg terecht kunnen, maar daarin kan natuurlijk niet iedereen terecht. Wat ik absoluut óók niet begrijp is dat deskundigen op dat gebied brullen dat robotten de toekomst zijn maar dat zij zich in een griezelig diep stilzwijgen hullen op de vraag wat we dan aanmoeten met al die overbodig geworden en derhalve werkloos geworden arbeidskrachten. In één woord VRESELIJK, je moet er toch niet aan denken?

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Ik denk dat velen min of meer het zelfde denkbeeld hebben.
Ooit was er een EU bedenksel, om in de toekomst elek robot een persoonlijkheid te geven.
Bedoeld om op die manier een specciale robotbelasting te kunnen innen om sociale ondersteuning te kunnen geven.

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
153
Punten
63
Leeftijd
75
Ik vrees dat ONZE overheid zich nergens druk om maakt, behalve dan om mooie baantjes binnen de EU . . .

K

Kate

Hieperdepiep: automatisering!! En velen die daar de hele dag van genieten, hun bestaan hebben door het verder ontwikkelen, beseffen de gevolgen niet of willen ze niet weten!
Bij de bedrijven die zich hier mee bezig houden, moet een begrenzing aangebracht worden. Hoe? Weet ik veel! Ik doe niet aan automatisering ontwikkelen!

Ad Becude

Bekend gezicht
Lid geworden
29 nov 2018
Waarderingsscore
365
Punten
63
Leeftijd
72
Och Kate, Drees trekkers kunnen ze toch niet vervangen door een robot, en ik zie al een robot op een bezem voorbij komen.

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
153
Punten
63
Leeftijd
75
Nee Ad, Drees trekkers niet, maar mijn kinderen en kleinkinderen wél. :rolleyes:

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Inderdaad zullen het eerst de min of meer laagstbetaalde jobs zijn, die geautomatiseerd gaan worden.
Amazon in Amerika in zijn warenhuizen is al zo ver, dat werknemers die niet de limiet halen door een robot ontslagen worden!

K

Kate

Och Kate, Drees trekkers kunnen ze toch niet vervangen door een robot, en ik zie al een robot op een bezem voorbij komen.
Haha, wacht maar totdat het jouw beurt is!! En je hebt niet eens een bezem!!
Nee, dat was mijn vooruitziende blik: een heks wordt niet vervangen! Andere bejaarden wachten dan met smart op rollators die door een robot worden voortbewogen, die zelf bepaalt welke weg bewandeld gaat worden. Zelfs Piep is geautomatiseerd en vult zichzelf met nieuwe leden. Maar.......er zijn natuurlijk geen computerproblemen meer. Denk daar maar eens aan!!

Bovenaan Onderaan