• Welkom bij Computerforum PiepCompSupport, het pc helpforum voor het verwijderen van virussen, adware en malware.
    Uw computer bevat een virus of er zijn andere problemen: dit forum is er voor iedereen die hulp zoekt! Waar moet ik rekening mee houden?
    U moet zich registreren, voordat u uw virusprobleem als onderwerp kunt beschrijven en posten. Zodra u een discussie hebt gemaakt,
    zal een expert u stap voor stap uitleggen, hoe u de malware kunt verwijderen en hoe u uw computer kunt beveiligen.
    Ons hulpforum en onze programma's zijn gratis. Weet u niet wat u nu moet doen, om hulp te krijgen, klik dan hier.

Office 2016 importeren adresboek lukt niet

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.549
Reaction score
149
Punten
63
Na een herstel-actie van een (tweede) desktop (W10) lukte het niet een csv-adresbestand te importeren in Outlook . In plaats van alle --tig namen verschijnt er: --tig keer: "de naam is niet beschikbaar" . En dat is sowieso niet te verwijderen. Ook na een herinstallatie van Office 2019 hetzelfde. Ik heb geen pst-bestand van de gehele Outlook. En dan vraag ik mij ook af als ik een nieuwe Office zou aanschaffen het dan wèl goed gaat

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.920
Reaction score
4.978
Punten
113
Leeftijd
67
Bevat die e-mail dezelfde gegevens van andere Outlook programma's in jouw andere computers?

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.549
Reaction score
149
Punten
63
het betreft een csv-bestand (van Outlook emailadressen) van mijn vrouw; Outlook op die desktop is ook weer Outlook van haar emailadres (met helaas alleen binnen gekomen mail, maar dat is niet zo erg).

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.920
Reaction score
4.978
Punten
113
Leeftijd
67
Zoe dan eens via Computer naar .pst
Want als het enkel een herstelactie is geweest, moet dat Outlook.pst bestand nog ergens aanwezig zijn.
Mogelijk dat je het zelfs in de documenten kan terugvinden.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.549
Reaction score
149
Punten
63
De feitelijke gang van zaken was de de SSD schijf niet meer herkend werd, ook niet met een 32-bits herstel USB die ik bij de collectie had.
Ik heb nog zo'n HP-Compaq desktopje als reserve voor mijzelf en heb daarvan een rerserve-ssd gebruikt en daar haar Emailadres ingevoerd in Outlook. Zoals ik al zei: een pst-bestand heb ik niet.
Op zich is een nieuwe install van Outlook voor nog geen € 20.-- geen bezwaar, maar ik ben bang dat ik tegen heztelfde verschijnsel aan loop.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.920
Reaction score
4.978
Punten
113
Leeftijd
67
De SSD werd niet meer herkent?
Ook niet in het bios?
En wat heb je dan gedaan om de boel te herstellen?

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reacties
260
Reaction score
106
Punten
43
Waar komt dat originele CSV bestand vandaan, waarmee is het gemaakt?
Open het bestand eens in kladblok, en kijk eens wat het scheidingsteken is, dat kan een komma zijn of een puntkomma.

Als het een puntkomma is zoeken en vervangen naar een komma, anders van een komma een puntkomma maken.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.549
Reaction score
149
Punten
63
ssd werd niet meer in de bios herkend (opstarten bij deze pc met F9, en dan zijn er drie keuzes: ESB/DVD of schijf. Dan komt het bekende blauwe scherm.
Met opstart USB 32 en dan herstellen (i.p.v. installeren) werkt ook niet.
Wat betreft komma of puntkomma un csv: ik had in het verleden nimmer problemen met import, en per regel zijn er in zo'n csv bestand wel honderden van die dingen, en dat maal 150 of zo.
De csv-kopie was gemnaakt via het adresboek van Outlook en de optie importeren/exporteren en dan gekozen voor csv bestand. Zo deed ik het altijd.

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reacties
260
Reaction score
106
Punten
43
Open hem toch eens in kladblok en kijk hoe het bestand in elkaar zit. Je kan het probleem zoeken in office, maar als het bestand om een of andere reden beschadigd is zal importeren niet goed gaan.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.549
Reaction score
149
Punten
63
dat wordt een leuk behang-ontwerp met eindeloos veel komma's en aanhalingstekens. Onduidelijk wat ik daar uit kan opmaken.(geopend als txt-bestand).

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reacties
260
Reaction score
106
Punten
43
Je ziet wel informatie van gegevens? Dus namen, emailadressen en dergelijke?
In principe is elke regel een apart record.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.549
Reaction score
149
Punten
63
ja, zowel in die csv als uiteraard in txt; hier voorbeeld met wat weglating van namen en veel komma's

",""voornaam"","""",""achternaam"","""",,heel veel komma's""emailadres"",""SMTP"",""voornaam èn achternaam"",,,,,,,,,,,,""Niet-gespecificeerd"",""Normaal"",,,,,,,,,,

en dan nog een heleboel termen en lettertekens zoals werkadres, verjaardag enz.
Volgens mij is dit csv-bestand niet corrupt of zo aangezien ik dat al vele malen eerder gebruikte.
Ik probeer tussentijds even op een andere pc Office te verwijderen en opnieuw te installeren.

Bovenaan Onderaan