IllumiBowl: slim nachtlicht voor de WC.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 33
  • Weergaven 2667

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.052
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
IllumiBowl is uitgevoerd met een sensor, dus als je 's nachts zonder het licht te willen gebruiken naar het toilet wil, dan is IllumiBowl een uitkomst.

Proefondervindelijk vaststellen wat wel en wat niet gaat, lijkt mij.

Een plafondlamp met benaderingssensor ligt meer voor de hand.

Nee nee Ed, kijk naar het filmpje! Zo'n plafondlamp geeft veel te veel licht 's nachts. Dan ben je meteen klaarwakker en dan duurt het te lang voordat je weer inslaapt na het wc bezoek. Zie in het filmpje de man die verblind wordt door het felle licht van een plafondlamp in de toiletruimte.
De prijs van die IllimiBowl valt mee: $ 14,99. Maar dan moet je eerst wel vanuit je donkere slaapkamer bij die wc zien te komen. Niet struikelen onderweg!
Ik heb zelf voor een andere oplossing gekozen: een nachtlampje op de overloop. Die geeft net genoeg licht om van mijn slaapkamer naar de wc te lopen. De deuren van slaapkamer en badkamer staan altijd open (dat kan als je alleen woont ...), dus heb ik ook daar voldoende licht om de toiletpot te vinden. En natuurlijk ga ik altijd zitten. Dat scheelt enorm in het schoonmaken.
Mijn nachtlampje heeft ook een sensor. Geen bewegingssensor, maar een lichtsensor. Hij gaat dus pas aan wanneer de zon onder is gegaan. Verbruik van het lampje valt mee: 0,09 Watt. Wat dat nachtlampje gekost heeft weet ik niet meer, maar -mij kennende- zal dat niet meer dan € 7 geweest zijn. Hij hangt daar al vele jaren.

Heb helemaal geen problemen,juist genoeg licht van lamp op de buiten gang..zo wel voor hall wc en keuken.:cool:
Mvg
d'anvers

Dan heb jij zeker iemand anders die jouw badkamer en wc schoonmaakt?
Als je staande plast, dan spetteren de urinedruppels tot een meter naast de pot. Ook als je goed kunt richten.

Dan heb jij zeker iemand anders die jouw badkamer en wc schoonmaakt?
Als je staande plast, dan spetteren de urinedruppels tot een meter naast de pot. Ook als je goed kunt richten.

Dat gebeurt mijn inziens vooral met die hele lage WC-potten.
Het waarom die vrijhangende wc-potten ook zo laag gemonteerd worden - ontgaat mij helemaal.
Dat gewone potten zo laag zijn geworden, is volgens mij een pure verkooptruc.
Want ja - die industrie moet toch ook winst blijven maken?

In het Gezondheidshoes te Enschede zijn de vrijhangende wc-potten ook zo laag gemonteerd,
dus vooral de oudere bezoeker heeft daar een onding mee.
Dan maar naar één van de drie gehandicapten toiletten?
Dat doen er maar weinig.

Is het echt al zover dat mannen gezwicht zijn om zittend te plassen?

Schoonmaken doe ik zelf: toegegeven, niet mijn hobby.

Hoezo gezwicht? Ik plas bij voorkeur zittend. Alleen wanneer ik aan het wandelen ben in de duinen, dan zoek ik wel eens een boom op en plas ik staande. Op wc's ga ik zitten. Daar zijn ze voor gemaakt.

Het is heel fijn die lage potten in het Gezondheidshoes.
Ook het licht is tijdgestuurd en er is geen sensor in de Wc-ruimtes zelf.
Dus dan zit je nog en ineens in het donker.
Is mijzelf eenmaal overkomen.
En ettelijke malen al heb ik anderen kunnen helpen enkel door ingangsdeur te openen.
Gaat dan het licht weer aan, hoor je soms een dankjewel.

Waarom zijn de wc-potten zo laagbijdegronds????
De meest natuurlijke houding voor den mensch om te poepen is ....... gehurkt, ga maar eens op een goedgemonteerde pot zitten dat benaderd de gehurkte positie, vandaar de lage potten. Die Franse hurktoiletten zijn wat dat betreft helemaal niet zo slecht bedacht alleen een pot is comfortabeler maar zeker niet gezonder.

Ach, een vrouw mag hier vast ook iets inbrengen(nee, niet in de pot!). In Noorwegen reden we soms de hele dag door de natuur: er was ook alleen natuur om naar de wc te gaan, zou je denken.
Maar de Noren zetten af en toe in de middle of nowhere een houten huisje neer. Het hele huisje vormt 1 ruime wc. Filevorming: alle mannen en vrouwen wilden plassen! Binnen: 1 wc, om op te zitten. Heel veel rollen toiletpapier! En superschoon, zelfs de grond. En niemand weet wie het schoon houdt. Wij hielden het op de trollen!

Handig, wctrollen.

Over wc-rollen gesproken, die plaats je zo, en niet andersom:

59ad9b226f21f-serveimage.jpeg

Leuk gevonden:)
Zou het echt helpen...bij aardbeving:rolleyes:..poezen zijn ook heel slim ;)
Mvg
d'anvers

Lol, ik heb geen kat en ook geen kinderen - dus zo hang ik die rol ook op.

Terug
Bovenaan Onderaan