Nee nee Ed, kijk naar het filmpje! Zo'n plafondlamp geeft veel te veel licht 's nachts. Dan ben je meteen klaarwakker en dan duurt het te lang voordat je weer inslaapt na het wc bezoek. Zie in het filmpje de man die verblind wordt door het felle licht van een plafondlamp in de toiletruimte.
De prijs van die IllimiBowl valt mee: $ 14,99. Maar dan moet je eerst wel vanuit je donkere slaapkamer bij die wc zien te komen. Niet struikelen onderweg!
Ik heb zelf voor een andere oplossing gekozen: een nachtlampje op de overloop. Die geeft net genoeg licht om van mijn slaapkamer naar de wc te lopen. De deuren van slaapkamer en badkamer staan altijd open (dat kan als je alleen woont ...), dus heb ik ook daar voldoende licht om de toiletpot te vinden. En natuurlijk ga ik altijd zitten. Dat scheelt enorm in het schoonmaken.
Mijn nachtlampje heeft ook een sensor. Geen bewegingssensor, maar een lichtsensor. Hij gaat dus pas aan wanneer de zon onder is gegaan. Verbruik van het lampje valt mee: 0,09 Watt. Wat dat nachtlampje gekost heeft weet ik niet meer, maar -mij kennende- zal dat niet meer dan € 7 geweest zijn. Hij hangt daar al vele jaren.