Ik wil iets bij Rakuten bestellen maar:

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reacties
1.015
Reaction score
110
Punten
63
Gewoon proberen. Zoals ik eerder in dit topic schreef : Microsoft heeft het aantal machines waarop met 1 key geïnstalleerd kan worden, verhoogd. Ik ben alleen de (fijne) details kwijt, hoeveel / waarom / wanneer / hoe etc. etc. kwijt. Ik kan mij alleen nog herinneren dat ik als licentiehouder een maand of 'tig' geleden een mailtje van hen kreeg waarin dat werd medegedeeld.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
1.494
Reaction score
283
Punten
83
Leeftijd
60
@quandor
Ik ga het zeker proberen. Ik kan me zoiets wel herinneren maar ik heb daar zelf geen bericht over gekregen.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reacties
1.015
Reaction score
110
Punten
63
Héél in de verte staat het getal 5 mij bij, (voor Office 365) maar vergeef het mij als ik dat 'fantaseer', ik weet het gewoon niet meer precies. Mailtjes van Microsoft krijgen we volgens mij allemaal regelmatig en de meeste gaan bij mij het ene oor (oog) in en het andere oor (oog) gelijk weer uit.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
1.494
Reaction score
283
Punten
83
Leeftijd
60
Hier staat er blijkbaar iets over vermeld maar de meeste topics spreken over het Office 365 abonnement (voor 5 pc's zoals je vermeld). Van office 365 wist ik dat dit kon maar niet van de gewone versie. Ik ga het volgende week eens proberen, kwaad zal het zeker niet kunnen, hoogstens een foutmelding hoop ik want het is nog een nieuwe laptop die ik gekocht had als vervanging voor een defecte maar deze werkt nu dus wel weer (nadat ik de nieuwe al gekocht had).

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.727
Reaction score
149
Punten
63
Leeftijd
76
Shady Angel, ik heb de tip van quandor gevolgd. Ik heb mijn reeds in gebruik zijnde ISO domweg op mijn andere Desktop geïnstalleerd en het werkt! Wel had ik het nog even lastig met mijn verschillende Microsoft Accounts en pincodes, maar uiteindelijk is alles toch gelukt! Ik heb nu dus letterlijk 2 Windows 2016 in gebruik voor de prijs van één (de reeds door mij op de andere desktop in gebruikzijnde key werd dus gewoon geaccepteerd)

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
16.354
Reaction score
2.900
Punten
113
Leeftijd
66
Kangersoft heeft mij op een eerder verstuurde e-mail ook nog geen antwoord gegeven.
Intussen ben ik zelf al achter gekomen dat ik die mail niet had hoeven te versturen!
Ergo, dat is voor mij geen reden om Kangersoft byebye te zwaaien.

Geen oude schoenen weggooien eer je nieuwe hebt.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
3.083
Reaction score
498
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Mwah, er zijn zoveel van die nieuwe schoenen waar je dat ook kunt krijgen, digitallicense, varsio, dat zijn er al twee die betrouwbaar zijn. Misschien niet zo goedkoop als Rakuten, maar vaak toch bijzonder leuke deals.
Dus nieuwe schoenen zijn er altijd wel te vinden. :)

P.s. Het staat voor zich dat net als bij ISP's ook bij dit soort sites de ervaringen kunnen verschillen.

ArtstudioG

Vaak hier
Lid geworden
30 jan 2017
Reacties
528
Reaction score
112
Punten
43
Leeftijd
61
Office 365 geeft je recht op 6 verschillende gebruikers (aparte aanmelding met ms-account) die op hun beurt telkens op 5 verschillende toestellen Office mogen installeren en gebruiken. Ook de apps voor mobiele toestellen vallen daar onder. Een eenmalige aankoop van een Office (2016 of andere) geeft je recht op 1 installatie op 1 toestel en op dat toestel kan je die herinstalleren bij pech of wijziging van hardware. Dat is waarschijnlijk de reden waarom je met een éénmalige licentie op hetzelfde adres 2 installaties kan doen.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
1.494
Reaction score
283
Punten
83
Leeftijd
60
Shady Angel, ik heb de tip van quandor gevolgd. Ik heb mijn reeds in gebruik zijnde ISO domweg op mijn andere Desktop geïnstalleerd en het werkt! Wel had ik het nog even lastig met mijn verschillende Microsoft Accounts en pincodes, maar uiteindelijk is alles toch gelukt! Ik heb nu dus letterlijk 2 Windows 2016 in gebruik voor de prijs van één (de reeds door mij op de andere desktop in gebruikzijnde key werd dus gewoon geaccepteerd)
Ik ben een beetje in de war. Je spreekt over 2 windows 2016. Moet dit niet office 2016 zijn?
Wat bedoel je met ISO? Het installatiebestand van office of een soort backup?

ArtstudioG

Vaak hier
Lid geworden
30 jan 2017
Reacties
528
Reaction score
112
Punten
43
Leeftijd
61
Het gaat inderdaad over Office 2016 (Hans is iets te snel geweest) en dat ISO bestand heeft ie destijds gedownload wanneer hij die licentie online heeft aangeschaft.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
1.494
Reaction score
283
Punten
83
Leeftijd
60
Bedoel je met ISO bestand het offline (img) bestand van Microsoft zelf? Algemeen lijken ze op internet ISO en img benamingen dooreen te gebruiken. De img bestanden heb ik al eerder gedownload. Vanuit mijn microsoft account kan ik office ook ineens installeren en downloaden en dan vraagt geen key meer omdat die aan mijn account gekoppeld is. Als ik office van het img installeer ga ik deze waarschijnlijk eerst nog moeten activeren?

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reacties
1.015
Reaction score
110
Punten
63
Mijn ervaring is dat wanneer ik via mijn account installeer, de boel in een keer gereed / geactiveerd is.

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.727
Reaction score
149
Punten
63
Leeftijd
76
@ Shady Angel: Bij aankoop van Windows 2016 heb ik indertijd eerst de ISO vanaf Microsoft moeten downloaden. Daarna moest ik bij installatie de key invoeren,

Het verschil met NU was dat ik op de andere computer buiten de gevraagde key ook nog eens mijn Microsoft Account moest opgeven (begrijpelijk natuurlijk)..

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
1.494
Reaction score
283
Punten
83
Leeftijd
60
Ok, nu begrijp ik het.
Dus gewoon installeren via mijn account en de key opgeven ter activatie, klopt dit? Ik heb momenteel niet de tijd (of zin in) om dit nu direct te proberen aangezien mijn oudste laptop (2 jaar maar) weer werkt dus de nieuwe staat nog even te wachten omdat ik elke week nu weer 4 dagen werk na het overlijden van mijn vrouw.
Sorry voor de vele vragen maar ik ben precies een beetje in de war.

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.727
Reaction score
149
Punten
63
Leeftijd
76
Oei... dat spijt me voor je Shady Angel, maar zo heb ik het inderdaad gedaan.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
1.494
Reaction score
283
Punten
83
Leeftijd
60
Geen erg hoor, Hans. Bedankt voor jullie info.:)

Bovenaan Onderaan