Opgelost Ik wil geen 'push notifications' !.

PeterJ

Gewaardeerd Lid
Team lid
Lid geworden
14 jul 2019
Hallo,

Dit forum blijft me bestoken met de vraag om 'push notifications' in te schakelen.
"Computerforum PiepComp Support would like your permission to enable push notifications. "

Dat wil ik niet en heb dat al meerdere keren aangegeven middels de optie 'Never ask again'.
Waarom blijf ik dan toch die vraag krijgen ?

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Geen idee, ik denk dat het lange termijn geheugen van het forum defect is :)
Die vraag krijg ik gelukkig alleen op de smartphone (maar helaas ook elke keer) ook al geef ik aan dat ik ze niet wil ontvangen.

PeterJ

Gewaardeerd Lid
Team lid
Lid geworden
14 jul 2019
Ik heb deze instelling bij mijn voorkeuren uitgevinkt: Ontvang een pushmelding wanneer een nieuw bericht is ontvangen
Hopelijk is het daarmee verholpen.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Oplossingen
1
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Heb jij misschien een popup blocker zoals uBlock origin actief staan? Ik heb al diverse keren op meerdere plekken gemerkt dat dan bepaalde voorkeuzes niet onthouden worden door de pc. Goede kans dat er dan toch een of andere cookie geblokkeerd wordt.
Met die instelling zou het in elk geval sowieso voorbij moeten zijn want dan is het met zekerheid in de database omgezet.

PeterJ

Gewaardeerd Lid
Team lid
Lid geworden
14 jul 2019
Nee, ik gebruik geen popup blocker.
Als ik ingelogd ben op een forum en geef aan "Never ask again" en daar wordt dan vervolgens niets mee gedaan is er mijn inziens iets niet goed op dat forum.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Dat idee heb ik ook, maar ik heb net onder mijn eigen profiel zitten kijken en er stonden bij een hele riks dingen push notificatie aan. Die heb ik nu allemaal uitgezet. Volgens mij heeft Abraham het ooit uitgelegd dat het een goed doel heeft, maar ik weet niet meer wat.
Ik heb er ook geen behoefte aan.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
62
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Dat was inderdaad serieus storend. Ook alles in de voorkeuren uitgevinkt bleef de vraag terugkomen.
Edge had een hele tijd last om de voorkeuren te onthouden en vroeg telkens ook weer het wachtwoord niettegenstaande het betreffende cookie bleef staan. Echter na een hele tijd is dit probleem waarschijnlijk door één of andere update toch opgelost geraakt.
De pushmeldingen is voor mij een irritante toestand.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
2
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
F-Secure Antivirus (Ziggo)
FW
Windows Firewal
Het is dat mijn Firefox van het en op andere moment weer stopte met de pushmeldingen, dat ik dat erg jammer vond.
Want pushmeldingen bij een nieuw bericht is handig, als je op antwoord zit te wachten en je elders op een site zit.
Dan is die kleine melding rechtsonderin de browser echt wel handig.

Dotchiejack

Office Goeroe
Lid geworden
19 dec 2021
Ik heb deze instelling bij mijn voorkeuren uitgevinkt: Ontvang een pushmelding wanneer een nieuw bericht is ontvangen
Ik denk niet dat het voldoende is.
Ik heb één voor één alle pushmeldigen uitgeschakeld.

Tot op het einde,ik kon niet alles op de schermafdruk krijgen.
Ik gebruik FF. notificaies in FF zijn ook uitgeschakeld.

Want pushmeldingen bij een nieuw bericht is handig, als je op antwoord zit te wachten en je elders op een site zit.
Dan is die kleine melding rechtsonderin de browser echt wel handig.
Dit is misschien wel handig voor een beheerder of moderator, maar de gemiddelde forumbezoeker zit daar niet op te wachten.
Dit zijn gewoon strontvervelende,storende notificaties.
Voor topics waar ik op reageer krijg ik een notificatie van Thunderbird als er een nieuwe reactie is en dat is voor mij voldoende.

Johannes1956

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Home
AV
Eset
FW
Windows Firewall
ik heb alles aangevinkt ,en krijg helemaal geen meldingen binnen,ra,ra,hoe kan dat
:LOL:

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
2
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
F-Secure Antivirus (Ziggo)
FW
Windows Firewal
Je krijgt pas bericht, als iemand op een bericht antwoord, waarin jij ook hebt meegedaan!

PeterJ

Gewaardeerd Lid
Team lid
Lid geworden
14 jul 2019
Kreeg weer de melding om 'push notifications' aan te zetten.
Bij mijn voorkeuren stond de uitgeschakelde optie "Ontvang een pushmelding wanneer een nieuw bericht is ontvangen" weer aan. :mad:
Nog maar eens uitgezet.

Bovenaan Onderaan