Ik kan geen document scannen naar mijn Mail programma in Windows 10

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Hello ik heb een probleempje met het scannen en verzenden van een document naar mijn Windows 10 Mail programma.

Alle andere functies zoals een bestand scannen en opslaan in documenten werken normaal.

Vandaag probeerde ik voor de eerste maal een document te scannen en als e-mailbericht te verzenden, maar dat lukte niet.
Zie de bijlagen met de fout meldingen.

De eerste melding is als volgt: Er is geen e-mailprogramma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren. Installeer een e-mailprogramma .
Maak een koppeling in Standaardprogramma's in het configuratiescherm als er al een e-mailprogramma is geïnstalleerd.

De tweede melding: De HP-scantoepassing kan uw e-mailprogramma niet openen en/of kan de scan niet als bijlage toevoegen aan een nieuw e-mailbericht . Controleer de e-mailconfiguratie en probeer het nogmaals.

Kan iemand van jullie dit oplossen?
grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/F1Vv6WBP] [/URL]
[url=https://postimg.cc/2VWQmWnX] [/URL]
De All-in-one printer is HP Deskjet 2050 (print scan copy)

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reacties
284
Reactiescore
114
Punten
43
Ik denk het wel.

Ga naar instellingen (tandwieltje in Windows start menu), dan maar Apps, en in Apps ga je naar Standaard apps. Zoek in het lijstje van standaard apps naar E-mail en kies daar de mail app. Nu zou het moeten werken.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Ik denk het wel.

Ga naar instellingen (tandwieltje in Windows start menu), dan maar Apps, en in Apps ga je naar Standaard apps. Zoek in het lijstje van standaard apps naar E-mail en kies daar de mail app. Nu zou het moeten werken.
Ik heb nogmaals de factuur gescand als bericht naar e-mail maar de foutmeldingen blijven terugkomen.
Ik heb dus op instellingen, Apps, Standaardinstellingen geklikt en op Mail(blauwe kleur) maar dit helpt niet om het probleem op te lossen.
grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/vgwZvrRn] [/URL]
[url=https://postimg.cc/gxfzYV27] [/URL]
[url=https://postimg.cc/343HRn5t] [/URL]
[url=https://postimg.cc/4mDqyBpp] [/URL]

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reacties
284
Reactiescore
114
Punten
43
De instellingen staan goed.

Probeer eens een herstart van de computer, misschien is de instelling nog niet verwerkt. Maar anders kan de software niet overweg met de standaard mail app van Windows. Dan zou een ander mail programma een oplossing kunnen zijn.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Probeer eens een herstart van de computer, misschien is de instelling nog niet verwerkt. Maar anders kan de software niet overweg met de standaard mail app van Windows. Dan zou een ander mail programma een oplossing kunnen zijn.
Na een herstart blijft hetzelfde probleem opduiken.
Maak een koppellink in Standaardprogramma's in het Configuratiescherm als er al een e-mail programma is geïnstalleerd.
Hoe maak je eigenlijk een koppellink in Standaardprogramma's in het Configuratiescherm?
Door gewoon op het pictogram Blauwe envelop van Windows Mail te klikken onder Standaard-apps - Standaard apps kiezen.
grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/mcz2HQqF] [/URL]

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Dat is de juiste instelling, zoals ik al zei. Blijkbaar kan de software van de scanner er niet mee overweg. Probeer eens of het wel kan met Thunderbird. https://www.thunderbird.net/nl/
Vermits het niet dringend nodig is om berichten per e-mail te verzenden wacht ik af om een ander programma te installeren. Want de vraag blijft waarom de andere functies wel werken, zoals een document naar een bestand scannen met dezelfde software van HP ?
En zo kun je evengoed een factuur of ander document als bijlage verzenden in het e-mailprogramma Mail van Windows Home 10.
Bedankt voor het helpen meedenken.
grtz,
cooper

boertje125

Bekend Lid
Lid geworden
6 okt 2020
Reacties
44
Reactiescore
14
Punten
8
je gebruikt het ingebouwde standaard mail programma van win 10? om je mail te versturen
als je standaard mail programma?

dat hoeft namelijk helemaal niet in gebruik te zijn als je alles in je browser met webmail doet ofzo

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reacties
284
Reactiescore
114
Punten
43
Vermits het niet dringend nodig is om berichten per e-mail te verzenden wacht ik af om een ander programma te installeren. Want de vraag blijft waarom de andere functies wel werken, zoals een document naar een bestand scannen met dezelfde software van HP ?
En zo kun je evengoed een factuur of ander document als bijlage verzenden in het e-mailprogramma Mail van Windows Home 10.
Bedankt voor het helpen meedenken.
grtz,
cooper
Nee, inderdaad, je kan het ook gewoon lokaal opslaan en zo aan een mail toevoegen. Dat het niet werkt kan ik theoretisch wel verklaren. Er is een samenwerking tussen het scan programma en het mail programma nodig wil het werken en dat doet/kan het Windows mail programma niet. Daar zijn standaardregels voor, waardoor het meestal wel werkt. Voor het scannen naar een bestand heb je die interactie niet nodig, het is gewoon een bestand wegschrijven.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
dat hoeft namelijk helemaal niet in gebruik te zijn als je alles in je browser met webmail doet ofzo
Neen ik gebruik nooit het webmail programma van Telenet of welk e-mailprogramma ook.

En zeg nu zelf ook wanneer de functie van een document scannen naar een bestand in hetzelfde Hewlett Packard programma wel goed werkt, waarom werkt dan de regel daaronder: een document scannen als e-mailbericht dan niet meer in dezelfde tool?

Dus is er blijkbaar iets dat nog moet ingesteld worden om Windows Mail dit te laten uitvoeren.

Thunderbird is een mooie tweede optie indien het Mail programma totaal niet zou samenwerken met de tool van HP.

Maar dat is niet het geval aangezien de andere opties van HP wel werken met Mail.
Als er een autoband van dezelfde auto kapot is, moet je direct een nieuwe auto kopen?
grtz,
cooper

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Reacties
699
Reactiescore
199
Punten
43
Leeftijd
62
Ik veronderstel dat je hiervoor ook de juiste software hebt geïnstalleerd ( KLIK HIER ). Ik heb bij een klant hetzelfde probleem gehad, weliswaar met een Brother printer/scanner. Door met de product-eigen software te werken was het opgelost.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Ik veronderstel dat je hiervoor ook de juiste software hebt geïnstalleerd ( KLIK HIER ). Ik heb bij een klant hetzelfde probleem gehad, weliswaar met een Brother printer/scanner. Door met de product-eigen software te werken was het opgelost.
Thanks voor uw inbreng.
Ik heb de Hp Deskjet 2050 j 510 printer software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar dit veranderd niets aan de meldingen die blijven komen als ik een "document to email" wil scannen.
Er wordt ook gewag gemakt van een HP Smart tool die je kunt gratis kunt downloaden in de Windows Store. Maar deze werkt volgens mij alleen met een all-in-one printer die draadloos is verbonden volgens de installatie meldingen, die worden aangetoond als je deze tool wilt installeren. De HP Print and Scan Doctor stopt een beetje voor het einde van de blauwe installatie lijn en heeft geen resultaat weer. Als ik op de meldingen klik die verschijnen na "scan to email" dan verschijnt het blauwe cirkeltje dat blijft draaien en gebeurt er verder niets.
Volgens mij berust de fout bij Microsoft en ga ik daar eens mijn licht gaan opsteken.
grtz,
cooper

Discovery Sjeng

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
512
Reactiescore
286
Punten
63
Leeftijd
64
:unsure:

ik meen mij te herinneren dat er twee soorten Software bij horen ,een voor de printer zelf en een scansoftware
beide te downloaden bij de fabrikant,ik heb zelf een Epson all in one waar ik een hele tijd problemen mee heb gehad,
met de bijgeleverde software.
heb toen alles eraf gedaan en de allerlaatste nieuwe software bij de fabrikant gedownload,daarna werkte alle perfect,
nadien kon er prima mee gewerkt worden,ik vermoed dat de bijgeleverde Software corrupt was.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
heb toen alles eraf gedaan en de allerlaatste nieuwe software bij de fabrikant gedownload,daarna werkte alle perfect,
nadien kon er prima mee gewerkt worden,ik vermoed dat de bijgeleverde Software corrupt was.
De link naar de download software voor de all-in-one HP deskjet 2050 510 j series is door een medewerker van het forum vermeld in mijn vorige topic. Deze link werkte uitstekend toen ik de volledige software heb gedownload. Maar het heeft niet verholpen om de foutmeldingen uit te schakelen.
grtz,
cooper

Bovenaan Onderaan