Ach, dit topic was als geintje bedoeld: 'open de doos nu', waarbij 'doos' een vulgair woord is voor... (ja, zoek dat zelf maar op hoor)
Nou nee, dat Re: is natuurlijk gewoon een trucje van die spammers/phishers. Re: ervoor zetten zodat je zou gaan denken dat je al langer met hun converseert via de mail.
Vorige week uit interesse eens geklikt op een link in een nepmail van AH. Wat zou er dan gebeuren?
Ik kreeg dit te zien:
Helemaal onderaan staat dat AH niets te maken heeft met deze actie. Dat was geen verrassing.
Het is een groot plaatje geworden, maar dat leek me nodig, want dan kun je zien wat er gebeurt wanneer je een vinkje zet voor: Ja, ik ben meerderjarig...
Dan geef je meteen toestemming aan de sponsors van deze actie om jou te bedelven met spam via SMS, post, e-mail en telefoon.
Wie zijn die sponsors? Dat waren, meen ik, zo'n 20 bedrijven, plus nog wat "geselecteerde derde partijen", die niet bij naam genoemd werden.
Helemaal onderaan staat ook nog te lezen: "Het winnen van de prijs is geen garantie." Nee, dat dacht ik al. Niemand wint hier, behalve al die spammende bedrijven.
Ik vulde het formulier natuurlijk niet in, maar klikte die pagina weg. Heeft dit dan geen gevolgen? Ja hoor, toch wel. Voor die tijd kreeg ik per dag 1 Ã 2 nepmails van AH. Al vrij snel daarna groeide het aantal tot 20 Ã 30 nepmails van AH per dag.
Nu komen die allemaal automatisch in de map Ongewenst, dus ik heb er verder geen last van, maar klikken op een link heeft dus wel effect, ook al vul je de formulieren niet in.