Ik heb mijn Windows 10 met de 2017 Herfstupdate uitgevoerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 36
  • Weergaven 3194

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.052
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Laat hier weten hoe jij over de nieuwste versie van Windows 10 denkt en of je blij bent met die nieuwste versie?

Het zal nog wel even duren voordat ik alle nieuwe apps bekeken heb. Maar zo op het oog is er niets mis met deze update. Het installeren duurde vreselijk lang, maar het is door mijn 'personal coach' wel grondig gedaan.

Ik heb ten eerste gekeken of alles wat ik graag nog had, er inderdaad nog was. En dat was zo. Daarna ben ik de privacy-gegevens maar gaan controleren en ik hoefde niets aan te passen.
Of het aan de update ligt, weet ik niet, maar het opstarten is in een mum gebeurd en verder vind ik alles ook sneller gaan.

Wat ik wel een malle toevoeging vind, is op de taakbalk het icoontje met 2 poppetjes. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan verwijderen. De eerste keer dat ik er op klikte zag ik, dat ik allerlei personen kon toevoegen zodat ik ze snel vond. Het lijkt wel alsof ik al die mensen subiet wil schrijven! Zelfs Skype werd genoemd en dat had en wil ik niet, en daar ga ik nog eens goed naar kijken.

Vandaag werden er zelfs namen bij de poppetjes genoemd! Namen van mensen die toch zo fijn snel gevonden konden worden!
En dan rijst bij mij de vraag: waar moet ik die zo snel voor hebben, dat ze daar apart genoemd moeten worden? Mij valt niets in, maar jullie misschien wel. Het zijn allemaal mensen die in een seconde te voorschijn komen uit mijn contactengroep in mijn email, de plek waar ik ze verwacht en wellicht zal gaan benaderen.

Nu Store weer terug is, staat er iedere keer boven aan de rij apps een vermelding van een aantal aanbevolen apps uit de Store. Dat vind ik overbodig en een soort reclame waar ik niets mee heb. Maar misschien betalen die lui van die app wel goud geld om daar te mogen staan. Moeten ze maar fijn doen dan.

Maar....... de update voldoet verder aan datgene wat ik verwacht had en je kunt er eigenlijk niet om heen als je up-to-date wilt blijven.

@Kate
Wat ik wel een malle toevoeging vind, is op de taakbalk het icoontje met 2 poppetjes. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan verwijderen. De eerste keer dat ik er op klikte zag ik, dat ik allerlei personen kon toevoegen zodat ik ze snel vond. Het lijkt wel alsof ik al die mensen subiet wil schrijven! Zelfs Skype werd genoemd en dat had en wil ik niet, en daar ga ik nog eens goed naar kijken.

Daar Rechts opklikken met de muis,en dan kun je dat verwijderen in de taakbalk.

Personen pictogram verwijderen van de Taakbalk
Klik met de rechtermuisknop op de Taakbalk en selecteer Taakbalkinstellingen.

59e8bcd6b3055-Screen_Shot_10-19-17_006.JPG

Scroll vervolgens naar Personen en Uit schakelen.

59e8bbcad5c67-Screen_Shot_10-19-17_005.JPG

Met dank aan: iEscape.

Deze oplossing is van 2 kanten heel snel, hoor! Gedaan, en heel tevreden!!

Vandaag werden er zelfs namen bij de poppetjes genoemd! Namen van mensen die toch zo fijn snel gevonden konden worden!
En dan rijst bij mij de vraag: waar moet ik die zo snel voor hebben, dat ze daar apart genoemd moeten worden? Mij valt niets in, maar jullie misschien wel. Het zijn allemaal mensen die in een seconde te voorschijn komen uit mijn contactengroep in mijn email, de plek waar ik ze verwacht en wellicht zal gaan benaderen.

Begint zo een beetje op facebook te lijken

Jazeker heb ik de update uitgevoerd. Nog geen uur en de boel was geïnstalleerd. Afgelopen zaterdag heb ik het gedaan. Daarna moest ik nog wel handmatig een extra update binnenhalen.

Wat mij tevens opviel was het feit dat alle privacy instellingen niet op default stonden maar zoals door mij ingesteld.

@Kate: startknop ... instellingen ... persoonlijke instellingen ... linkerkant op "start" en dan rechts "af en toe suggesties in Start weergeven" uitzetten
59ef59f929e30-instellingen.jpg

Tot nog toe geen problemen met de update van vorige week. Om de een of andere reden gaat het opstarten veel sneller en dat is mooi meegenomen.

Dat idee heb ik ook. De snelheid is verbeterd.

Artstudio, ik heb alles wat jij aan had, ook aan gedaan. Ik had de bovenste ook aan en dat zal het geweest zijn. Dank je wel!

Hoi, dus het gaat gebeuren! Ik bedacht dat het tien keer fout kon gaan, en ik kwam maar 2 keer niet verder. Daarna duurde het bij mij heel lang, maar het resultaat mag er wezen. Dus ik wens je succes en zal voor je duimen!

Laat hier weten hoe jij over de nieuwste versie van Windows 10 denkt en of je blij bent met die nieuwste versie?

Nou ik kijk eigenlijk nooit wat er nieuw is,want ik gebruik de computer alleen
voor eenvoudige dingen.
Laat de update’s wel altijd doen.
Mijn Desktop was met 2½ uur klaar.
Laptop 5 uur bezig, toen uit gezet ( naar bed,werd te laat ),
en de volgende dag weer een uur of 4 .Maar toen was het ook klaar.

Ik ben heel blij dat het bij jou ook zo lang duurde! Via de link die ik ging gebruiken kreeg ik een Windows-upgradeassistente toegewezen en dat lieve mensje deed het op haar gemak, maar wel goed. En dat is toch het belangrijkste.
Ik begon om 16.30 en 's avonds om 23.30 was mijn laptop klaar!
Ik las dat het bij anderen veel sneller ging, maar ik heb maar een simpele laptop en er zitten niet zo veel dingen op als ik van de anderen lees. Niet nodig, hoor, want ik gebruik dat allemaal niet.

Ja met mijn Desktop ging het wel snel,die was bekabeld.
Maar mijn Laptop is draadloos,en misschien heeft dat ook nog wel invloed er op.

Vind het toch bijzonder te lezen dat het bij velen van jullie zo lang moet duren. Ik was met nog geen uur klaar...

Als ik zowat overal lees , is W10 een echt zooitje geworden . Tweemaal op een jaar een grote update .
Schijf wissen en Windows opnieuw installeren . Extra schijfruimte erbij ook want er word ook nog eens een windows.old map aangemaakt . Hoelang die blijft staan weet ik niet . Word die automatisch verwijdert of moet je dat zelf handmatig doen .

Die wordt automatisch verwijderd na, ik dacht, 14 dagen.

Terug
Bovenaan Onderaan