Ik gebruik de Automatische Updater niet

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
Microsoft Defender + Malwarebytes Exploit
FW
Windows Firewal
Om mijn PHP forum te upgraden naar de nieuwste versie van phpBB, gebruik ik de automatische updater NIET meer.
Al in versie 3.1 x kreeg je bij gebruik van het upgradepakket te maken met het installeren van extra te downloaden bestanden.
Om die extra bestanden te installeren, diende je secuur te werk gaan, anders loop je de kans dat er problemen ontstaan en het forum ontoegankelijk wordt.
Wat thans ook wel gebeurt, is dat er een vervelende timeout kan ontstaan bij het upgraden.....

Daarom ben ik bij een upgrade overgestapt op het downloaden van het complete installatiepakket.
Echter, gebruik dat pakket niet zomaar - want dat zou betekenen dat het bestaande forum vernietigd wordt voor een nieuw op te starten forum.

Met het volledige installatiepakket dien je eerst voorbereidend werk te gaan verrichten - zowel op de server als met het door jouw uitgepakte installatiepakket.

Vooraleer jij aan de slag gaat jouw forum te gaan upgraden, dien je ingelogd te zijn en in het Beheerderspaneel via Foruminstellingen prosilver als standaard te gebruiken thema te hebben ingesteld.

Het uitgepakte installatie bestand voorbereiden:

Klik de mappen open totdat je bij alle forumbestanden aankomt.
Verwijder nu uit deze mappen en bestanden de volgende onderdelen:

• het bestand config.php
  • de map files/
  • de map images/
  • de map store/
* indien op de server de .htacces aangevuld is:
  • het betand .htaccess ook verwijderen!​

Op de server inloggen en daar het volgende doen:

verwijder daar alle bestanden, behalve die hieronder vermeld staan:

• het bestand config.php
  • het bestand .htaccess
  • de map ext/
  • de map files/
  • de map images/
  • de map store/
  • de map styles

Zijn de voorbereiding gereed gekomen - dan wordt het zaak de upgrade bestanden naar jou server te uploaden.

Is dat gebeurd, dan pal achter jouw forumlink /install typen.
Bijvoorbeeld wordt dat dan
Code:
spaceship-aarde.nl/install
.

Als alles goed gaat wordt de database geupdated (duurt niet lang) en daarna kan je inloggen in de ACP = Beheerderspaneel.

Op de server verwijder je de map install - anders geeft het forum een foutmelding.

Indien om onbegrijpelijke redenen het Beheerspaneel aangeeft dat de forumversie na de upgrade verouderd is, herhaal dan bovenstaande, maar dan met het installatiepakket wat je hier weghaalt: https://www.phpbb.nl/forums/downloads?sid=9f4d3654932637a3027b0ca389ad65d3

Download het pakket en pak het uit.

Kopieer nu uit het vorige installatie pakket uit de map language de map nl en plak deze map vervolgens in het nieuwe installatiebestand in de map language erbij.

Herhaal nu de voorbereidingen in het nieuwe installatiebestand en op de server.

Is alles weer conform de hierboven beschreven handelingen afgehandeld, dan wederom de installatie opstarten.
Is alles op rolletjes gegaan, zal daarna de ACP aangeven dat jouw forum de nieuwste phpBB versie bevat.

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
Op de server inloggen en daar het volgende doen:

verwijder daar alle bestanden, behalve die hieronder vermeld staan:

• het bestand config.php
  • indien aangevuld, het bestand .htaccess
  • de map ext/
  • de map files/
  • de map images/
  • de map store/
  • de map styles
dus deze mappen moet ik laten staan en de rest verwijderen? in mijn server en niet via fillezilla?

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Ja, rechtstreeks op de server van het betreffende domein.
Heb jij dat al gedaan om te weten hoe Vimexx dat geregeld heeft?

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
ik heb daar al eens een phpbb forum aangemaakt en mijn domeinnaam daaraan gekoppeld maar meer niet.ps een screenshot plaatsen dat gaat hier zeker niet?

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
601b0858169c3-2021-02-03_%281%29.png

zijn dit de bestanden van een forum? en hoe zie je van welk website deze bestanden zijn? staan er 2 op dezelfde server?

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Beste toska, als je op de juiste server zit nu eerst op public_html te klikken - dan kom je bij jouw forumbestanden.

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
601b0e8a6b8c9-2021-02-03_%282%29.png

601b0ead2adfb-2021-02-03_%283%29.png

dus dit zijn de officiele bestanden van mijn testforum? dus alle bestanden die hier in staan moeten worden verwijderd behalve deze?
  • het bestand config.php
  • indien aangevuld, het bestand .htaccess (deze staat er ook)
  • de map ext/
  • de map files/
  • de map images/
  • de map store/
  • de map styles
  • dus deze moeten blijven staan?

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Helemaal goed.

En dat doe je pas als je de nieuwe volledige versie phpBB 3.3.3 hebt gedownload en ook hebt aangepast, zodat je wat binnen de upload staat direct daarna via FTP kan uploaden.

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
dus ik moet eerst de phpbb update downloaden, deze op mijn pc uitpakken en deze bestanden verwijderen
  • het bestand config.php
  • de map files/
  • de map images/
  • de map store/
  • de andere mappen moet ik wel uploaden via fillezilla?
  • In welke externe link moeten die mappen dan komen?

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Heb jij nog nooit met FileZilla gewerkt?
Want de bestanden die je gaat uploaden moeten naar dezelfde public_html waar je forumbestanden staan!

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
jawel hoor maar niet voor een zo,n een update @Abraham54
dus die bestanden zie bericht 10 moet dan eerst verwijderd worden in die download en de overige mappen die dan uploaden van die phpbb update?
dus naar welke externe link moeten die mappen naartoe geupload worden?? oja naar deze dan /domains/isolatie-info.eu/public_html/testforum

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
voor je mappen via fillezilla upload? moet je eerst die mappen in de server niet verwijderen,anders staan die dubbel of worden overschreden??

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
Gaan we hier niet verder? want hier ben ik nog niet veel mee hoor??

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Wat ik weten wil, kun je nu wel of niet via FTP op de server isolatie-info.eu komen of niet?

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
ja dat is geen probleem zoals je op de screenshot kon zien heb ik de mappen zien staan en weet dus ook hoe ik die moet verwijderen? en op fillezilla ook geen probleem heb extensies geplaatst/verwijderd en stijlen zelfs via notepas++ tekst verwerkt
daar heb ik wel wat kennis van
enige wat ik wil weten is een stappenplan hoe je juist phpbb update?
dus ik weet dat je mappen moet verwijderderen via de server, en dat je mappen moet gaan uploaden via fillezilla
maar de vraag is nu? moet je de mappen eerst uploaden via fillezilla? of ze eerst verwijderen uit de server??

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Voordat je datgene verwijdert log je in op je website en dan log je in beheer en laat je dat gewoon openstaan, want de link boven beheer heb je als gedaan nodig.

Heb je nu wel of niet het volledige installatiepakket phpBb 3.3.3 al gedownload?

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.483
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
l in versie 3.1 x kreeg je bij gebruik van het upgradepakket te maken met het installeren van extra te downloaden bestanden.
Vreemd. Het autoupdate pakket bevat alleen een install directory en vendor directory die je moet installeren.
Ik gebruik dat al jaren zonder een enkel probleem. Wel uiteraard altijd even een backup maken voor de update en na de update.
En de juist keuze maken in het update menu, de onderste optie dus. Een fatsoenlijke server ondersteund dat.

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Vanaf dat ik met phpBB begon, dat wat was met de 3.0 x versie, kreeg ik met updater altijd het gegeven dat er bestanden misten en extra gedownload en geuploaded dienen te worden.

Dat vond ik lastig en vervelend, daarom ben ik de andere methode gaan gebruiken!

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
Voordat je datgene verwijdert log je in op je website en dan log je in beheer en laat je dat gewoon openstaan, want de link boven beheer heb je als gedaan nodig.

Heb je nu wel of niet het volledige installatiepakket phpBb 3.3.3 al gedownload?
die update die is al gedaan door een vertrouwingspersoon, maar wil dit namelijk wel zelf leren?
ik geraak er niet meer aan uit als er hier meerdere gaan op antwoorden?

Bovenaan Onderaan