• Welkom bij Computerforum PiepCompSupport, het pc helpforum voor het verwijderen van virussen, adware en malware.
    Uw computer bevat een virus of er zijn andere problemen: dit forum is er voor iedereen die hulp zoekt! Waar moet ik rekening mee houden?
    U moet zich registreren, voordat u uw virusprobleem als onderwerp kunt beschrijven en posten. Zodra u een discussie hebt gemaakt,
    zal een expert u stap voor stap uitleggen, hoe u de malware kunt verwijderen en hoe u uw computer kunt beveiligen.
    Ons hulpforum en onze programma's zijn gratis. Weet u niet wat u nu moet doen, om hulp te krijgen, klik dan hier.

Ik ga over op openSUSE - Leap

Maxstar

VIP Security Analist
Lid geworden
6 feb 2020
Reacties
116
Reaction score
52
Punten
28
Leeftijd
38
Website
www.pcwebplus.nl
Dus mogelijk toch iets qua instellingen in deze versies van Linux. Ik zou daar eerst eens mee gaan spelen, alle inputs controleren qua volume e.d. Een microfoon of koptelefoon + mic aansluiten etc.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.870
Reaction score
4.956
Punten
113
Leeftijd
67
Wat je nu schrijft zou misschien kunnen, maar ik heb mijn aandacht al verlegd naar openSUSE.
Het goed installeren ervan is voor mij een uitdaging.

Maxstar

VIP Security Analist
Lid geworden
6 feb 2020
Reacties
116
Reaction score
52
Punten
28
Leeftijd
38
Website
www.pcwebplus.nl
Als test kan je Mint eens op een USB-stick zetten, daarvan opstarten en het één en ander uit proberen.

Prettige jaarwisseling en een goed nieuwjaar gewenst...

Benjamine

Bekend Lid
Lid geworden
15 jul 2019
Reacties
32
Reaction score
16
Punten
8
Het probleem komt alleen maar voor met Distro's die als basis de Ubuntu hebben!

Mint 19 heeft als basis de Ubuntu LTS-versie Ubuntu Bionic en
Mint 20 heeft als basis de Ubuntu LTS-versie Ubuntu Focal

Maar ook met Kubuntu in de LTS versie had ik hetzelfde probleem.
Het probleem doet zich voor bij de debian achtigen . suse/opensuse behoren niet bij de debianachtigen en is de installatie van softwarepaketten (rpm) helemaal anders dan bij de debianachtigen (.deb)

gouwepeer

Medewerker
Lid geworden
4 okt 2016
Reacties
1.679
Reaction score
381
Punten
83
Leeftijd
44
Website
www.gouwepeer.nl
Ik weet niet waarom in mijn Dell Precision Linux Mint een brom uit de speakers laat laat komen.
Mogelijk zijn er 2 geluidskaarten actief (de werkelijke geluidskaart en de hdmi uitgang) waar debian moeite mee kan hebben.
Zelf heb ik op mijn desktop de onboard geluidskaart in het bios uitgeschakeld zodat het geluid via de hdmi uitgang niet meer wordt gestoord.

Bovenaan Onderaan