Edlin ken ik inerdaad ook nog. Dacht dat er nog zo eentje was.
Ja bijna, maar zooooooveel beter/gemakkelijker. Vanaf Dos 4.0 kwam er edit (oftewel edit.com) bij. Dat was echt een verademing ten opzichte van Edlin.
Ik heb ook altijd met dos gewerkt, weet niet meer of het 2 of 3 was en voor de fun ooit Quickmenu 3.0. Windows 3.0 heb ik er 1x op gezet en weer snel er af gekieperd, wat een ellende. Daarna BBS gaan draaien, nog node en hub geweest van Digital Net en Limnet en point van Fidonet, leuke tijd.
Pas ergens rond 1994 heb ik voor het eerst weer Windows 3.11 er op gezet, dat moest toen, want toen kreeg ik een internet accountje en daar moest je Windows voor hebben en Mosaic browser, de eerste browser ooit.
Daarna werd het Netscape Navigator. Daarna nog een tijdje OS/2 3.0 gedraaid voor het BBS. En op een gegeven moment ook Windows 95 toen die uit kwam. Stuk beter dan die 3.x.
Oef... MS Works heb ik nooit mee overweg gekund, vond ik niets. Heb wel een database gehad toen, maar dat draaide op W7 niet meer want 16 bit. Gelukkig heb ik geen collectie gemaakt van muziek en videobanden heb ik weer verkocht of weggedaan.
DVD's had ik wel veel, daar moest dus iets op verzonnen worden en daar gebruik ik nu al een tijd lang
EMDB (klik) voor. Helaas alleen voor films, maar wel ideaal en gratis. En voor een bijdrage van 10 euro krijg je een gepersonaliseerde versie, dan heeft ie jouw naam, dus dat ook gedaan op een gegeven moment.