Icloud

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tineke41
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 27
  • Weergaven 2196
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

PCS Lid
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
351
Waarderingsscore
2
Punten
18
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Heb weer eens een vraagje. Iedere keer als ik mijn pc opstart krijg ik een melding zoals te zien in de bijlage. Wat kan ik doen om die niet meer te zien te krijgen?
 
Hallo Tineke, laten we gaan kijken:

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Info - Bijlage toevoegen aan een bericht.
 
Hierbij de files Abraham.
 
Oeps heb het niet als administrator gedaan Zal het effe opnieuw doen.
 
Nu wel als administrator.
 
Hallo Tineke - de tools van Iobit worden ook verwijderd.

Mede daardoor zal jouw Windows weer meer tempo gaan krijgen.

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

C:\Program Files (x86)\IObit
HKU\S-1-5-21-547427962-3768449289-932315286-1001\...\Winlogon: [Userinit] [[%%INSTALLTIME%%]]
HKU\S-1-5-21-547427962-3768449289-932315286-1001\...\Winlogon: [Shell] [[%%INSTALLTIME%%]] <==== AANDACHT
ShellExecuteHooks-x32: Geen Naam - {B5A7F190-DDA6-4420-B3BA-52453494E6CD} -  -> Geen bestand
2018-04-05 15:30 - 2018-04-05 15:30 - 000000000 ____D C:\WINDOWS\IObit
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [Groove Explorer Icon Overlay 1 (GFS Unread Stub)] -> {99FD978C-D287-4F50-827F-B2C658EDA8E7} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [Groove Explorer Icon Overlay 2 (GFS Stub)] -> {AB5C5600-7E6E-4B06-9197-9ECEF74D31CC} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [Groove Explorer Icon Overlay 2.5 (GFS Unread Folder)] -> {920E6DB1-9907-4370-B3A0-BAFC03D81399} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [Groove Explorer Icon Overlay 3 (GFS Folder)] -> {16F3DD56-1AF5-4347-846D-7C10C4192619} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [Groove Explorer Icon Overlay 4 (GFS Unread Mark)] -> {2916C86E-86A6-43FE-8112-43ABE6BF8DCC} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [Advanced SystemCare] -> {2803063F-4B8D-4dc6-8874-D1802487FE2D} => C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare\ASCExtMenu_64.dll [2017-09-26] (IObit)
ContextMenuHandlers1: [AVG Shell Extension] -> {9F97547E-4609-42C5-AE0C-81C61FFAEBC3} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [Glary Utilities] -> {B3C418F8-922B-4faf-915E-59BC14448CF7} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [iFunVideoConverter] -> {AF8FA9C9-9907-463e-BDC3-4CC1200D6310} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [IObitUnstaler] -> {B19ED566-D419-470b-B111-3C89040BC027} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1-x32: [XXX Groove GFS Context Menu Handler XXX] -> {6C467336-8281-4E60-8204-430CED96822D} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers2: [Advanced SystemCare] -> {2803063F-4B8D-4dc6-8874-D1802487FE2D} => C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare\ASCExtMenu_64.dll [2017-09-26] (IObit)
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [XXX Groove GFS Context Menu Handler XXX] -> {6C467336-8281-4E60-8204-430CED96822D} =>  -> Geen bestand
Task: {06E02526-57BE-41DC-8912-E189443273BA} - System32\Tasks\iFreeUp_SkipUac_Tinuske => C:\Program Files (x86)\IObit\iFreeUp\iFreeUp.exe [2016-09-30] (IObit)
Task: {18B63E27-CBDD-4945-AC5E-869FDC032B07} - System32\Tasks\CCleaner Update => C:\Program Files\CCleaner\CCUpdate.exe [2018-02-20] (AVAST Software)
Task: {1C2A1AF4-6A3D-4D04-BF91-25713EE792A6} - System32\Tasks\SmartDefrag_Startup => C:\Program Files (x86)\IObit\Smart Defrag\SmartDefrag.exe [2018-01-29] (IObit)
Task: {7D1D02F5-F776-49F0-8273-6B7861ED1F6A} - System32\Tasks\Driver Booster Scheduler => C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\5.3.0\Scheduler.exe [2018-01-26] (IObit)

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Haaaaaa Abraham, na fixen moest de pc opnieuw opgestart worden en toen kwam de melding nog.
 
Oké.


Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Hehe weer iets fout gegaan. Ben te vlug. Ik moest de pc opnieuw opstarten en toen ik op ja klikte zag ik nog scn niet voltooid staan. Heb na opstarten opnieuw gescanned en nu heb ik 2 logs. Stuur ze maar allebei op. De mbam is van na 2e scan.
 
Hoi Tineke - is die opstartmelding nu weg of nog steeds niet?
 
Nee die blijft nog komen.
 
Klik met rechts op de taakbalk en kies voor Taakbeheer
Is Taakbeheer een klein venster zonder tabs bovenin, klik dan links onder op Meer details.

Klik dan op de tab Opstarten en controleer of daar iCloud toestanden staan vermeld.
Zoja: klik dan op elke melding en klik dan op de knop Uischakelen rechtsonder in het scherm.
 
Haaaaaaaaaaaa Abraham, Had alle icloud toestanden uitgeschakeld en de melding kwam niet meer. Toen heb ik alles (behalve icloudservices) weer ingeschakeld en nu blijft de melding ook weg. Dus zal nu wel goed zijn? Ik laat wel weten als er weer een foutmelding komt. Kan ik nu beter alles van iobit niet meer installeren?
 
Iobit is mijn ogen een Chinese softwaremaker die het niet nauw leentjebuur te spelen en de software van anderen te overgieten met de iobit jasjes.

In 2009 is Iobit door Malwarebytes betrapt op het feit dat de Iobit malwarescanner met dezelfde database updates werkte.
Sindsdien is de Iobit malwarescanner een tool dat je beter links kan laten liggen - want echt iets vinden kan het tool nog nauwelijks, maar je loopt wel de kans uiteindelijk, dat het tool dingen verwijdert, die niet verwijderd hoefden te worden!

Die zogenaamde systeemoptimeerprogramma's heb je feitelijk helemaal niet nodig; doorgaans beloven ze ook veel te veel.
 
Oke, dan blijft die weg. Geloof dat de licentie ook bijna afloopt. In ieder geval: Heeeeeeeel heeeeeeeeeeeeel harttelijk dank voor alle moeite die je voor mij gedaan hebt.
 
We doen nogmaals een scan, kijken of er nog wat gevonden wordt:

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
Na herstart ging adware niet automatisch open. Heb de logfiles van c: maar allebei gestuurd.
 
Hallo Tineke - draait jouw Windows inmiddels soepeler?
 
Ja dat wel. En ik heb ruim 1Gb meer ruimte gekregen.
 
We gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanner in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

gHIvRKWR.png


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft jij echter niet te plaatsen.
Start jouw computer hierna opnieuw op, indien er daarna nog programma's of log bestanden aanwezig zijn, mag je die handmatig verwijderen.


ToolsLib
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan