- Lid geworden
- 2 augustus 2016
- Waarderingsscore
- 6.973
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 70
- OS
- Windows 11 Professional
- AV
- Microsoft Defender
- FW
- Windows Firewall
Buurtbewoners konden het nauwelijks geloven. Bij een speeltuin in Den Bosch is gistermiddag een 'verkeersbord' geplaatst met de tekst: 'Houd uw kinderen aangelijnd a.u.b."
Patty de Bonte (54) woont tegenover het speeltuintje. Bij mooi weer komt ze er graag met haar vier kleinkinderen. Gistermiddag zag ze twee mannen en een vrouw het opvallende bord plaatsen. "Ik dacht eerst dat het om een bord tegen vuurwerk ofzo ging, maar toen ik dit zag, viel mijn bek open. Zo'n bord, in een speeltuin? Wat is dit nu weer?"
'Niet de gemeente'
Wie de drie waren, weet De Bonte niet precies: "Het leken geen mensen van de gemeente te zijn. Ze hadden ook geen felgekleurde hesjes aan. De vrouw ging bij een flat naast het veldje naar binnen, dus misschien wonen ze daar. Ik zou niet weten waarom ze dat bord daar neer hebben gezet."
De vrouw kan zich niet voorstellen dat buurtbewoners last hebben van de kinderen bij het speeltuintje. Het kan ook om een grap gaan, beseft De Bonte. "Ik verbaas me er dan wel over. Het bord ziet er echt uit, dus iemand moet dat bord dan hebben laten maken."
De gemeente Den Bosch was vanochtend niet direct beschikbaar voor commentaar.
BRON