Hulp gezocht met Xenforo forum opzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter dutchfox13
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 24
  • Weergaven 2095

dutchfox13

PCS Lid
Lid geworden
20 feb 2018
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
46
Beste lezers,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen bij het opzetten van een nieuw forum met Xenforo software. Ben begonnen, maar loop tegen zoveel dingen aan dat ik er nu al klaar mee ben.

Ik hoor het graag.

Hallo Dutchfox,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit, wat een geweldige forum gaat worden.

Laat maar weten waar jij zoal tegen aanloopt?
Betreft het een nieuw forum of een migratie en laat ook weten om welke versie XF het gaat,?

Beste lezers,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen bij het opzetten van een nieuw forum met Xenforo software. Ben begonnen, maar loop tegen zoveel dingen aan dat ik er nu al klaar mee ben.

Ik hoor het graag.
dan ben je bij abraham54 op het goede adres of ook bij gouwepeer

Welkom @dutchfox13
Ik zag jouw topic al voorbij komen, en zo te zien is er al iets opgelost.
Wat betreft de hoover (tooltip zal een betere benaming zijn):
2-jpg.169358

Dit staat standaard zo ingesteld in de forumsoftware.

Via het admin paneel kan je wel (via Uiterlijk --> Stijleigenschappen --> Tooltips) een paar parameters wijzigen (o.a. het formaat en de kleur van de hoover) maar tot zo ver ik kan zien niet datgene wat jij wilt.

Waarom is jouw keuze op Root ICT gevallen als host?

Hallo Dutchfox,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit, wat een geweldige forum gaat worden.

Laat maar weten waar jij zoal tegen aanloopt?
Betreft het een nieuw forum of een migratie en laat ook weten om welke versie XF het gaat,?
Waarom is jouw keuze op Root ICT gevallen als host?

Hallo Abraham,

Dank voor het warme welkom.

Ik heb XF 2.0, het betreft een nieuwe forum en ik dacht dit wel even zelf te gaan doen. Echter valt dat een beetje tegen vanwege de vele (logisch wel) opties. Ik heb al een website en eigenlijk moet de header van het forum dezelfde look krijgen. Het indelen van de topics etc. daar red ik me wel mee. Het is meer alle kleurtjes, links, verborgen optie waar ik hulp bij nodig ben. Kan uiteraard tegen betaling. Ik moet alles opzoeken en ik merkte dat ik gisteren met een aantal basis dingen al een paar uur kwijt was. Iemand die gewerkt heeft met XF zal dit waarschijnlijk in 5 minuten hebben gefixed. Dat is een beetje mijn verhaal.

Mijn keuze voor Root is omdat deze partij mij sponsort. Ken je ze?

Laatst bewerkt:
Welkom @dutchfox13
Ik zag jouw topic al voorbij komen, en zo te zien is er al iets opgelost.
Wat betreft de hoover (tooltip zal een betere benaming zijn):
2-jpg.169358

Dit staat standaard zo ingesteld in de forumsoftware.

Via het admin paneel kan je wel (via Uiterlijk --> Stijleigenschappen --> Tooltips) een paar parameters wijzigen (o.a. het formaat en de kleur van de hoover) maar tot zo ver ik kan zien niet datgene wat jij wilt.

Tooltip it is! :)

Dank voor je antwoord. Op zich wel raar dat het niet kan want dit is toch vrij standaard sinds dat het forum heel lang geleden werd geintroduceerd. Aan de andere kant ook niet onoverkomelijk hoor.

Oké - het aanpassen van de header betreft dus de stijl zelf en dat zal je waarschijnlijk inderdaad moeten uitbesteden.
Want dan kan jouw forum desnoods helemaal in de beoogde stijl ontworpen worden.

Kan en wil jij de link naar jouw website posten?

Oké - het aanpassen van de header betreft dus de stijl zelf en dat zal je waarschijnlijk inderdaad moeten uitbesteden.
Want dan kan jouw forum desnoods helemaal in stijl enz. ontworpen worden.

Kan en wil jij de link naar jouw website posten?

Ik wil het hele gebeuren het liefst nog even onder de radar houden. Dus ook de naam en onderwerp ;)

Laatst bewerkt:
Stuur mij dan via een conversatie (persoonlijk bericht) een link naar jouw website.

Even een ontzettende schout-out naar @Abraham54 Ik ben even op bezoek geweest en hij heeft me een aantal kleine dingen verteld waarmee ik een heel groot deel van mij problemen heb kunnen oplossen. En nog even dank voor je geduld want ik weet dat ik wat stuiterig en eigenwijs kan zijn. :D

Dank jou wel, het is heel leuk kennis te maken met jou.

Weet iemand hoe je in XF 2 het maximale formaat van een signature foto in kan stellen? Ik denk aan 600x100 pixels max.

Jij doelt op de handtekening?

In Admin rechtsboven op het zoeksymbool klikken en dan zoeken op signature
Dan krijg je een lijst met opties om te kiezen.

Succes ermee.

Jij doelt op de handtekening?

In Admin rechtsboven op het zoeksymbool klikken en dan zoeken op signature
Dan krijg je een lijst met opties om te kiezen.

Succes ermee.

Helaas. Deze had ik al doorlopen. Blijkbaar geen module in XF 2 om dit aan te passen zonder HTML te gebruiken.

Dat kan wel - zie mijn sig - maar dat moet in de handtekening sectie van Voorkeuren geregeld worden.

HTML:
[B][FONT=verdana][URL='http://www.uniteagainstmalware.com/'][IMG]https://www.imgdumper.nl/uploads7/520c990778906/520c990778136-unite_definitief.jpg[/IMG][/URL][/FONT][/B]

De eerste link is waarnaar de afbeelding moet linken en het tweede link is de afbeelding zelf.

Ken jij www.imgdumper.nl al - dat is een afbeeldingenserver die gratis is en een initiatief is van TransIp, alwaar je ook gratis Stack kan verkrijgen (1 TB cloud opslag)

Ik heb het idee dat @dutchfox13 met zijn signature foto de avatar bedoeld.

Nee, de avatar daar zit al een limiet aan. Ik stoor me op sommige sites aan de foto's die ze in de signature zetten. Maar het is ook weer een soort van herkenbaarheid. Dus ik wil graag een max van 500 pixels breed en max 100 px hoog. Althans zo ongeveer.

In XF1 was dat allemaal instelbaar, maar in XF2 heb ik het nog niet gevonden en ook de gebruiksaanwijzing is er niet duidelijk over.

Overview - XenForo 2 Manual

Ik weet wel dat er een algemene code is, voor alle afbeeldingen (inclusief het onderschrift).

In template "extra.less" moet je dan onderstaande code toevoegen:
CSS:
.message-body img
{
    max-width: 500px;
    max-height: 100px;
}

In dat geval worden de afbeeldingen in een formaat van maximaal 500 pixels breed of 100 pixels hoog weergegeven.

Terug
Bovenaan Onderaan