• Dit forum is het domein van de Security Helpers.
    Berichten gepost met de beste bedoeling door leden in discussies welke in behandeling zijn, worden echter zonder melding van waaarom verwijderd!
  • Welkom op Computerforum PiepComp Support
    Wij doen niet aan verstoppertje spelen, als gast kunt u alle discussies helemaal volgen.
    Leuker wordt het voor u, indien u als lid met ons meedoet: kom er ook bij!

Hulp gevraagd bij PC analyseren

PeterJ

Security Expert
Teamlid
Waarderingsscore
62
Windows is soms een wirwar van instellingen en verwijzingen naar andere instellingen/bestanden.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op
FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Bijlagen

PeterJ

Security Expert
Teamlid
Waarderingsscore
62
Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op
FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Herstart de computer en vertel hoe het nu gaat.

Bijlagen

Anjo

Vaak hier
Waarderingsscore
128
OS
Windows 10;Zorin 15.2, Mint 18, Android 8 en 10
AV
Fsecure
FW
in KPN modem
Ik ben op een gegeven moment afgehaakt met meelezen, maar waarom draai je geen nieuwe installatie?

Ik vind dat soms veel sneller dan eindeloos blijven zoeken.

Jacqueline

Junior lid
Waarderingsscore
2
OS
Windows Home
Anjo, voor de rest doet de PC het goed, behalve dus gedeeltelijk het zwarte startmenu....

PeterJ

Security Expert
Teamlid
Waarderingsscore
62
Je kan eventueel een snelkoppeling maken naar de map waar de snelkoppelingen in het startmenu staan. Is dat een werkbare oplossing ?

Jacqueline

Junior lid
Waarderingsscore
2
OS
Windows Home
Je kan eventueel een snelkoppeling maken naar de map waar de snelkoppelingen in het startmenu staan. Is dat een werkbare oplossing ?
Ja lijkt me prima ! Als er verder niets ontdekt wordt in alle logjes, en de PC verder goed draait, hoop ik dat er verder niets aan de hand is ! We kunnen er nu natuurlijk ook via een omweg bij, en dat wisten we eerst niet, dus we zijn al opgeschoten!:p (Stel dat er in de toekomst weer iets is....)

PeterJ

Security Expert
Teamlid
Waarderingsscore
62
Waarschijnlijk speelt dit probleem al langer en wordt het door een zogenaamde upgrade van Windows 10 niet hersteld.
Een compleet nieuwe installatie kan het vermoedelijk wel herstellen.

Gaat het lukken met die snelkoppeling maken ?

Jacqueline

Junior lid
Waarderingsscore
2
OS
Windows Home
De opdrachtprompt doet het zo wél...... als administrator niet :censored:. Ik ga wel gewoon naar m'n C map de volgende x als t nodig is:geek:!

PeterJ

Security Expert
Teamlid
Waarderingsscore
62
Nee, dat bedoel ik niet.
Doe eerst het volgende.
Open met de verkenner de map C:\Users\default\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX
Rechtsklik op de map Group3.
Er verschijnt nu een popup menu. Post van dit popup menu een screenshot.

PeterJ

Security Expert
Teamlid
Waarderingsscore
62
Dat is een screenshot van de inhoud van map Group3.
Open met de verkenner de map C:\Users\default\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX
Rechtsklik op de map Group3.
Er verschijnt nu een popup menu. Post van dit popup menu een screenshot.

Bovenaan Onderaan