HTML-bestanden

• Onderwerp starterKate
  • Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 544
K

Kate

Guest
Schermmededeling: een app heeft schade aangebracht aan het lezen van HTML-bestanden. Deze worden nu standaard gelezen door Microsoft Edge.

Ik gebruik Edge niet. Hoe kan ik die bestanden dan lezen? En zouden het belangrijke bestanden kunnen zijn?

Ik ben blij niet met Windows 10 te hoeven werken.
Ik neem aan dat met die HTML-bestanden websites bedoeld worden.

Als je Chrome of Firefox als standaard browser gebruikt, zal er waarschijnlijk gevraagd gaan worden deze als standaardbrowser in te stellen.

HTML bestanden kan zowat alles zijn .
Nieuwsbrieven in HTML formaat bijvoorbeeld . Headers van toepassingen kunnen ook in HTML formaat opgemaakt zijn .

Klopt - ook daarvoor heb je dus standaard een webbrowser voor nodig om deze te kunnen zien!

HTML bestanden kunnen niet alleen door een browser gelezen worden . HTML is eigenlijk niet meer dan een document opgemaakt in HTML formaat en kan ook gelezen of weergegeven worden in WORD bijvoorbeeld of andere toepassingen waarmee documenten kunnen geopend worden .

De standaardbrowser is intussen weer op Chrome gezet en ik heb de hele mikmak weer bekeken en aangepast. Alleen die bestanden, dat zegt me niets.
Maar als ze ook door Word gelezen kunnen worden, dan zie ik het wel tegemoet, hoe bijzonder ze ook mogen wezen.
Dank jullie wel.

Terug
Bovenaan Onderaan